نیوزویک در گزارشی هشدار داده است: ایالات متحده باید فورا چرخشی در رویکرد خود داشته باشد و مسئولیت خسارت هایی که تحمیل کرده را به عهده بگیرد. دولت بایدن باید نه بر نظامی گری و خفقان اقتصادی بلکه بر ارج نهادن به انسانیت مردم ایران تمرکز کند، قبل از آنکه خیلی دیر شود.

به گزارش جماران؛ نیوزویک در گزارشی نوشت: دولت بایدن به جای استفاده از فرصت برای بازنشانی رابطه با ایران، عمدتا همان روند تجاوزکارانه ترامپ را ادامه داده است.

جو بایدن به عنوان معاون باراک اوباما خود نقشی اساسی در جلب حمایت کنگره از توافق برجام داشت. ایران نیز دست کم تا جولای 2019 به توافق هسته ای پای بند ماند. اکنون بسیاری پیرامون بازگشت ایالات متحده به توافق با وجود ریاست جمهوری بایدن تردید دارند.

رویکرد دولت بایدن برای بازگشت به توافقی که همتای قبلی اش آن را رقم زد در بهترین حالت پیچیده شده است. بسیاری از مقامات دولت او پیرامون بازگشت به توافق، دیدگاه های بدبینانه ای داشته اند.

نیوزویک  در ادامه مدعی شده است: جدا از میز گفتگو، بایدن اساسا همان رویکرد خصمانه دولت ترامپ را ادامه می دهد. ایالات متحده تاکنون چندین حمله به اهداف شبه نظامیان ایران در عراق و سوریه داشته و اعتقاد بر این است که اسرائیل هم حملاتی به اهداف ایرانی ترتیب داده است. به علاوه، بایدن تقریبا همه تحریم های سخت گیرانه ترامپ را حفظ کرده و این تحریم ها کشور را در انزوای کامل مالی قرار داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: تحریم ها همچنین خرید دارو و مراقبت های بهداشتی را سخت کرده و گزارش شده که ایران با 85000 هزار فوتی ناشی از کرونا بیشترین تلفات خاورمیانه را ثبت کرده است. با عقب ماندگی در واکسیناسیون عمومی پیش بینی می شود که ایران در آستانه سقوط کامل سیستم بهداشتی خود قرار داشته باشد.

 

بایدن به جای استفاده از فرصت ها، رویکرد تهاجمی دولت قبلی را ادامه داده است

 

اوضاع وخیم اقتصادی، ارائه کمک های مالی و تعطیلی مشاغل را دشوار کرده است. در ماه ژوئن دولت بایدن اعلام کرد که تحریم های مرتبط با ارائه کمک های بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا را کاهش می دهد. با این حال، اقدامات سریع تر می تواند جان افراد بیشتری را نجات دهد.

دولت بایدن به جای استفاده از فرصت ها، رویکرد تهاجمی دولت قبلی را ادامه داده و تحمل طولانی مدت بحران اقتصادی و بهداشت عمومی اوضاع را برای مردم عادی که هزینه این تحریم ها را می پردازند، طاقت فرسا کرده است،

ایالات متحده باید فورا چرخشی در رویکرد خود داشته باشد و مسئولیت خسارت هایی که تحمیل کرده را به عهده بگیرد. دولت بایدن باید نه بر نظامی گری و خفقان اقتصادی بلکه بر ارج نهادن به انسانیت مردم ایران تمرکز کند، قبل از آنکه خیلی دیر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.