پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در مراسم امضای تفاهمنامه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام و پژوهشگاه قوه‌قضاییه؛

کمساری: درستی یا نادرستی مسیر انقلاب با آراء و اندیشه‌های امام خمینی قابل اندازه‌گیری است

حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تاکید کرد: سیره نظری و عملی امام پیش روی ما هست و حتی اگر کسی بخواهد قرائت خودش را ارائه کند، ما فاصله زیادی نگرفته ایم. حتی اگر کسی بخواهد برداشت هرمونتیکی هم داشته باشد، قرائتی که مورد پذیرش همه و جامعه ما با آن آشنا بوده، پیش روی ما هست و کسی نمی تواند این را کتمان یا تحریف کند. حداقل الآن این وضعیت هست و ممکن است گذشت زمان شرایط را متفاوت کند و باید مراقبت شود.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری در مراسم امضای تفاهمنامه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و پژوهشگاه قوه قضائیه، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی 14 خرداد امسال تعبیری داشتند مبنی بر اینکه امام فقط امام دیروز نبوده اند، امام امروز و فردا هم هستند. این نشان می دهد که درستی یا نادرستی مسیر انقلاب با آراء و اندیشه های امام قابل اندازه گیری است. یعنی معیار و خط کشی که نشان می دهد ما در مسیر خودمان به درستی در حال حرکت هستیم یا خدای ناکرده دچار انحراف شده ایم، آراء و اندیشه های حضرت امام است.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) افزود: سیره نظری و عملی امام پیش روی ما هست و حتی اگر کسی بخواهد قرائت خودش را ارائه کند، ما فاصله زیادی نگرفته ایم. حتی اگر کسی بخواهد برداشت هرمونتیکی هم داشته باشد، قرائتی که مورد پذیرش همه و جامعه ما با آن آشنا بوده، پیش روی ما هست و کسی نمی تواند این را کتمان یا تحریف کند. حداقل الآن این وضعیت هست و ممکن است گذشت زمان شرایط را متفاوت کند و باید مراقبت شود.

 

از همه کسانی که برای بسط و ترویج و عمل به اندیشه امام کار می کنند استقبال می کنیم

 

وی ادامه داد: شاگردان، یاران و صحابه امام و در رأس آنها خلف صالح امام این مراقبت ها را داشته اند اما به هر حال باید بیشتر صیانت شود و به نظرم کارهایی این تفاهمنامه می تواند در حوزه قضایی موجبات امیدواری را فراهم کند که این مسیر نورانی همچنان ادامه پیدا کند. ما در مجموعه مؤسسه بر اساس وظیفه ذاتی و مأموریتی که خود امام بر دوش این مجموعه گذاشته اند و البته بعد از امام هم توسط ولی فقیه به مرحوم حاج احمد آقا و بعد از ایشان به حاج حسن آقای خمینی تنفیذ شده، از همه کسانی که برای امام و بسط و ترویج و عمل به اندیشه امام کار می کنند استقبال می کنیم و خودمان را خادم آنها می دانیم.

کمساری تأکید کرد: ما در همه حوزه های فرهنگی، تبلیغی، رسانه ای و پژوهشی یک سری اسناد داریم و پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی بحث دانشگاهی موضوع را پیگیر هستند و دفتر قم هم بحث و بررسی و پژوهش آراء حوزوی امام را دارند؛ که البته راهبری همه آنها با معاونت پژوهشی است. ما این آمادگی را داریم که برگزاری همایش ها، نشست ها و برگزاری کارهای علمی و پژوهشی مشترک و تبادل اطلاعات مرتبط با این حوزه را با پژوهشگاه قوه قضائیه همکاری داشته باشیم و ان شاء الله گام مثبتی در این قضیه برداشته شود.

 

ان شاء الله تفاهمنامه ها منجر به خروجی های عملیاتی شود

 

وی یادآور شد: چیزی که معمولا تفاهمنامه ها در کشور ما از آن رنج می برند این است که بعضا بعد از مدتی تفاهمنامه ها کمرنگ یا رها می شود. از کسانی که مأموریت این کار را دارند و به خصوص معاونت های مختلف خواهش می کنم این موضوع را به طور جدی در دستور کار داشته باشند و ان شاء الله این تفاهمنامه ها منجر به خروجی های عملیاتی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.