نوه نلسون ماندلا با حضور در جماران از بخش های مختلف بیت، حسینیه و نگارستان امام خمینی(س) بازدید کرد.

به گزارش جماران؛ زوولیولیله ماندلا، نوه نلسون ماندلا رهبر فقید ضد آپارتاید آفریقای جنوبی، که یکی از نمایندگان پارلمان این کشور نیز است، با حضور در جماران از بخش های مختلف بیت، حسینیه و نگارستان امام خمینی(س) بازدید کرد.

زوولیولیله ماندلا، در این بازدید شخصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی را ستود و گفت: امام خمینی(س) و پیروزی انقلاب اسلامی برای ماندلا و انقلابیون آفریقای جنوبی الهام بخش بود.

نوه نلسون ماندلا افزود: پدربزرگم گاهی می گفت که ما در زندان امیدمان را برای پیروزی از دست داده بودیم اما وقتی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(س) در ایران پیروز شد به این نتیجه رسیدیم که اگر ایرانیان توانستند رژیم شاهنشاهی که بسیار قدرتمندتر از نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی بود را از بین ببرند، ما نیز می توانیم بر رژیم آپارتاید غلبه کنیم و آفریقای جنوبی را از زیر یوق استعمار رهایی بخشیم.

بر اساس این گزارش، امین عارف نیا، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، این نماینده پارلمان آفریقای جنوبی و هیأت همراه او را همراهی و جلوه هایی از سبک زندگی امام خمینی(س) را برای آنها تشریح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.