کنعانی سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: ادعای مقام آمریکایی در حالی است که امریکا و اروپایی ها سال ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح های کشنده متنوع خود تبدیل کرده اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ممکن نبود.

به گزارش جماران؛ ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که به اعتقاد این کشور ایران در حال فراهم کردن مقدمات کمک پهپادی به روسیه است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که به اعتقاد این کشور ایران در حال فراهم کردن مقدمات کمک پهپادی به روسیه است.

وی که در جمع خبرنگاران خارجی صحبت می‌کرد، گفت که ایران برای تحویل صدها پهپاد از جمله پهپادهای دارای قابلیت حمل تسلیحات نظامی به مسکو آماده می‌شود تا روسیه در جریان حملات خود به اوکراین از آنها استفاده کند.

سالیوان گفت که هنوز مشخص نیست که آیا ایران تاکنون این پهپادها را در اختیار روسیه قرار داده باشد اما واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران خود را برای آموزش نیروهای روسی جهت استفاده از این پهپادها آماده می‌کند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که این مسأله نشان‌دهنده آن است که بمباران‌های شدید روسیه در اوکراین که منجر به تسلط بر مناطق شرقی این کشور شده است، کاهش منابع تسلیحاتی روسیه را به دنبال داشته است.

 

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای همکارى پهپادى با روسیه:

سابقه همکاری با روسیه در حوزه برخی فناوری های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می گردد / موضع تهران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به ادعاهای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه واکنش نشان داد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات مشاور امنیت ملی امریکا درباره فروش فناوری های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود : موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها بصورت رسمی اعلام شده است.

کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقام آمریکایی در حالی است که امریکا و اروپایی ها سال ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح های کشنده متنوع خود تبدیل کرده اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ممکن نبود.

 

مدیرمسئول روزنامه همشهری: اگر صادرات پهپاد ایرانی به روسیه صحت داشته باشد باید بدان افتخار کرد

 

توییت عبدالله گنجی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.