پایگاه خبری جماران: پس از درگذشت مرحوم حجت الاسلام سید محمود دعایی که بیش از چهل سال نمایندگی ولی فقیه و سرپرستی روزنامه و مؤسسه اطلاعات را برعهده داشتند، همه منتظر بودند ببینند در جایگاه ایشان چه کسی قرار می‌گیرد!

این انتظار بیشتر از این بابت بود که خط مشی روزنامه اطلاعات با بسیاری از دیگر مطبوعات و رسانه‌های خبری متفاوت بود و همواره سعی داشت گستره وفاداران نظام و انقلاب را در طیفی وسیع ببیند و به معنای واقعی همان جذب حداکثری مورد عنایت رهبری معظم انقلاب را محقق کند و در این زمینه توفیقات زیادی هم داشت که بر همگان مبرهن است. 

روزنامه اطلاعات در خط مشی خود بیشتر اثباتی عمل می‌کرد تا سلبی، و لذا از محاسن عموم اهالی فرهنگ و فرهیختگان جامعه آئینه گردانی می‌کرد و بسیاری از دانشمندان و برجستگان علمی ترجیح می‌دادند تا مطالبشان در این روزنامه منتشر شود و شاهد مثال این موضوع فراوان است و اهل فن بخوبی متوجه این معنا هستند. 

امّا انتخاب آقای دکتر سید عباس صالحی از میان بسیاری افراد مطرح و انتصاب ایشان توسط رهبری معظم انقلاب به نمایندگی و سرپرستی روزنامه اطلاعات به انتظارها و نگرانی‌ها پایان داد و قلوب عموم فرهیختگان جامعه و اهالی فرهنگ و علم و رسانه را شاد و خوشحال کرد. 

سوابق فرهنگی و مدیریتی آقای دکتر سید عباس صالحی بر همگان روشن است و قاطبه نویسندگان، هنرمندان، خبرنگران و فرهنگ دوستان بر این انتخاب و انتصاب بسیار شایسته صحه می‌گذارند. 

امّا حکم انتصاب نماینده ولی فقیه و سرپرست روزنامه اطلاعات تنها یک پیام معمولی و انتصاب یک مسئولیت نبود و حاوی نکات بسیار مهمی در نقشه راه و خط مشی نظام جمهوری اسلامی هم بود. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در این حکم آشکارا مشخص کردند که جامعه تک صدایی را مخصوصاً در فضای رسانه‌ای اصلاً نمی‌پسندند و شاید یکی از دلایل ماندگاری جناب حجت الاسلام دعایی در مدیریت روزنامه اطلاعات همین امر بود که ایشان نمی‌خواستند فضای رسانه‌ای محدود به یک نوع سلیقه سیاسی و یا فرهنگی باشد و معتقد هستند که تفکرات همه اضلاع معتقدین و وفاداران نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی باید فرصت بروز و ظهور فکر و اندیشه خود را داشته باشند و این معنا در حکم ایشان به آقای دکتر صالحی تصریح شده است آنجا که می‌فرمایند: 

«روزنامه کهنسال اطلاعات در دوران نظام جمهوری اسلامی همواره نماینده و نمایشگر یکی از اضلاع نظام و انقلاب و سخنگوی قشرهایی از مردم عزیز بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس می‌یافته است. چند وجهی بودن نگاهها و سلایق سیاسی در میان نخبگانی که در اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی مشترکند، وجود روزنامه ایی با این خصوصیت را مفید و شاید الزامی می‌کرده و اکنون نیز آنچنان است.» 

این بیان خردمندانه رهبری معظم انقلاب در این برهه سیاسی از کشورمان بسیار حائز اهمیت است و به همه نیروهای انقلاب تذکر می‌دهد که سلایق هیچگاه یکسان نمی‌شود و همیشه متفاوت است و گردونه نیروهای انقلابی نباید محدود به یک سلیقه شود بلکه فضا را بسیط ببینیم تا طیف وسیع وفاداران و علاقمندان فرهنگ و نظام و کشور بتوانند همدیگر را ببینند و از افکار هم با خبر شوند و همگان خود را سهیم در اداره کشور و حفظ آن بدانند. 

تخریب‌ها و سعی در اشغال جایگاههای یکدیگر جز ضرر و زیان برای کشور و نظام و مردم نتیجه‌ای ندارد و بایستی مبنا در همه جایگاهها شایسته سالاری باشد منهای وابستگی‌های گروهی و جناحی که اگر این معنا بخوبی رعایت شود، سرعت رشد و اصلاح امور کشور دو چندان خواهد شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.