آیت‌الله سید مهدی امام جمارانی در پیامی با تسلیت درگذشت سید محمود دعایی نوشت: مرحوم آقای دعایی به اعتراف تمام کسانی که با او آشنا بودند، از پارساترین و پاکدست‌ترین شخصیت‌های انقلاب محسوب می‌شد و پس از انقلاب در جبهه فرهنگی و در عرصه مطبوعات با توجه به حکمی که حضرت امام‌خمینی در سرپرستی روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات به ایشان تفویض نمودند، نقش شایان توجهی داشت و بدون توجه به گرایشات سیاسی و با روشی اعتدالی به تبلیغ راه و سیره حضرت امام و نهضت برآمده از انقلاب اشتغال داشت.

به گزارش جماران؛ آیت‌الله سید مهدی امام جمارانی در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی پیام تسلیتی به این شرح منتشر کرد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

رحلت روحانی مجاهد، روشن ضمیر و پاک سرشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید محمود دعایی موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.ایشان در زمره اولین یاران و همراهان صمیمی و مخلص نهضت امام خمینی در تمامی ادوار پیش از پیروزی انقلاب و پس از آن و از دوران جوانی عاشق و واله امام عزیز بود. در دوران عسرت و سختی‌های نهضت، لحظه‌ای امام و یاران او را تنها نگذاشت و دغدغه‌ای جز پیشبرد اهداف مبارزان و آزادیخواهان انقلاب نداشت و با تأسیس رادیو فارسی زبان عراق کمک مؤثری به آگاهی مردم انقلابی نمود.

مرحوم آقای دعایی به اعتراف تمام کسانی که با او آشنا بودند، از پارساترین و پاکدست‌ترین شخصیت‌های انقلاب محسوب می‌شد و پس از انقلاب در جبهه فرهنگی و در عرصه مطبوعات با توجه به حکمی که حضرت امام‌خمینی در سرپرستی روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات به ایشان تفویض نمودند، نقش شایان توجهی داشت و بدون توجه به گرایشات سیاسی و با روشی اعتدالی به تبلیغ راه و سیره حضرت امام و نهضت برآمده از انقلاب اشتغال داشت.

او در دوران حضور در جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز همواره باخلق و خویی معتدل به دنبال تحبیب قلوب اعضای آن بود و هیچگاه روش تسامح و تساهل را در برخورد با منتقدان و مخالفان رأی و نظر خویش از دست نداد. بدون تردید مشهورترین صفت ایشان همانا مواجه توأم با مهربانی و اقناع افکار مختلف و تضارب آراء با دیگران بود.

اینجانب این ضایعه را اولاً به رهبری معظم انقلاب که سال‌ها نمایندگی معظم له را در موسسه اطلاعات عهده‌دار بودند و نهایتاً به خانواده محترم و معزز ایشان و همه دوستان و علاقه‌مندانشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات ایشان را در عالم آخرت از درگاه الهی مسئلت دارم.

سید مهدی امام جمارانی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.