گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

وزیر علوم: باید نوع نگاه، توکل، صداقت و تقوای امام را به نسل های بعدی منتقل کنیم

وزیر علوم گفت: ما باید نوع نگاه، توکل، صداقت و تقوای امام را به نسل های بعدی منتقل کنیم؛ اگر این کار را نکنیم ناشکری کرده ایم و در حقیقت یک نوع ظلم به کشور کرده ایم و اگر امام و تاریخ انقلاب را خوب به نسل های بعدی بشناسانیم، تضمینی برای دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در نتیجه نوع نگاه بلند امام بود که انقلاب اسلامی پیروز و نظام جمهوری اسلامی مستقر شد، گفت: به جرأت می توان گفت که جمهوری اسلامی یکی از معدود کشورهایی است که استقلال کامل سیاسی دارد و برای خودش تصمیم می گیرد و عمل می کند.

به گزارش خبرنگار جماران، محمدعلی زلفی گل در بازدید از غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: بعضی اوقات می گویند که «با یک گل بهار نمی شود» ولی من اعتقاد دارم با یک گل بهار می شود. اگر یک رهبر خوب داشته باشیم می تواند گلستانی ایجاد کند که نه تنها یک کشور را نجات بدهد، بلکه یک دنیا را نجات بدهد. امام گلی بود که توانست یک کشور را از زیر سلطه نظام شاهنشاهی و ارباب و رعیتی نجات بدهد و نظام مردم سالاری دینی را حاکم کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این نشان می دهد وقتی انسان به خداوند که قدرت مطلق، علم مطلق و ثروت مطلق است وصل شود، توانایی او خیلی زیاد می شود و امام به خاطر ایمان، تقوا و توکل قوی از یک جایی کار را شروع کرد و یک روزی فرمودند «سربازان من در گهواره ها هستند». در نتیجه این نوع نگاه بلند امام بود که انقلاب اسلامی پیروز و نظام جمهوری اسلامی مستقر شد.

وی تأکید کرد: به جرأت می توان گفت که جمهوری اسلامی یکی از معدود کشورهایی است که استقلال کامل سیاسی دارد و برای خودش تصمیم می گیرد و عمل می کند. ما کمتر کشوری در دنیا داریم که با این درجه از استقلال سیاسی کشورشان را مدیریت کنند. همه اینها نتیجه نوع نگاه امام و خلوص امام و وصل بودن امام به قدرت مطلق، یعنی خداوند بزرگ بود که این اتفاق افتاد.

زلفی گل اظهار داشت: ما باید نوع نگاه، توکل، صداقت و تقوای امام را به نسل های بعدی منتقل کنیم؛ اگر این کار را نکنیم ناشکری کرده ایم و در حقیقت یک نوع ظلم به کشور کرده ایم و اگر امام و تاریخ انقلاب را خوب به نسل های بعدی بشناسانیم، تضمینی برای دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی است. این وظیفه همه به ویژه ما معلمان و استادان دانشگاه است.

وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه وظیفه سنگینی دارد و باید تاریخ انقلاب را به دانشجویان منتقل کند که مدیران، آینده سازان و آینده داران آینده هستند. از این باب است که برگزاری با شکوه سالگرد رحلت امام نه تنها یک وظیفه دینی، بلکه ملی هم هست و ما هم سعی می کنیم از همین حالا برنامه ریزی کنیم و به گونه ای با شکوه، تاریخ انقلاب را در آن ایام بازخوانی کنیم و به نسل جدید و دانشجویان عزیز منتقل کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.