مجمع نیروهای خط امام در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت آنچه در فلسطین اشغالی می‌گذرد تاکید کرد: جای تعجب است که برخی جریانات داخلی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی با اشغالگر خوب و بد مواجه هستیم و حقیقت را تابع رابطه سیاسی با دیگران می‌کنند. در حالی که در نگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، ما موظف به دفاع از مظلوم و مخالفت با ظالم صرف‌نظر از رابطه سیاسی یا دینی و قومی و منطقه‌ای آن‌ها هستیم و صد البته روشن است که همه حمایت‌ها و مخالفت‌ها بایستی تابع منافع و امنیت ملی و مصالح مردم باشد.

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع رسانی خط امام، متن بیانیه به این شرح است

امسال مردم ایران و کشورهای منطقه و آزادی‌خواهان جهان در حالی روز قدس را گرامی‌ می‌دارند که ظلم و تجاوز و اشغالگری در سرزمین مقدس و تاریخی فلسطین و دیگر نقاط جهان، ابعاد گسترده‌تر و شدیدتری یافته است.

امروز شوربختانه باید اعتراف نمود که نه تنها تجاوز و خشونت و ارعاب و اشغال کمتر نشده که در سایه انفعال مجامع بین‌المللی و چشم‌پوشی قدرت‌ها و قطب‌بندی‌های جدید سیاسی، انسان و کرامت ذاتی او قربانی مطامع زورگویان جهان شده است.

به همین علت باید یادآور شویم که روز قدس نماد مبارزه با اشغالگری و تجاوز علیه کیان مسلمانان و ارزش‌های ادیان ابراهیمی است که صهیونیسم سیاسی سعی در نابودی و به فراموشی کشاندن آن‌ها دارد.

امام خمینی اسرائیل را نه تنها دشمن مسلمانان که دشمن بشریت می‌داند و روز قدس را یک روز جهانی می‌خواند که فقط اختصاص به قدس ندارد، روز مقابلۀ مستضعفین با مستکبرین است، روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود.( پیام سال ۱۳۵۸)

اگر هفتاد سال پیش جماعتی جنایت‌پیشه با دسیسه‌های بین‌المللی و حمایت قدرت‌های بزرگ دنیا به غصب و اشغال سرزمین‌ مقدس فلسطین پرداختند و جرمی نابخشودنی مرتکب شدند، امروز هم ادامه آن روند و ظلم و تجاوز و اشغال در هر نقطه‌ای از دنیا محکوم است و قاطعانه می‌توان گفت هر گونه اشغالگری در دیگر نقاط دنیا، رفتاری ظالمانه در چارچوب منافع صهیونیسم بین‌الملل است و باید با آن مخالفت کرد.

مجمع نیروهای خط امام ضمن محکومیت آنچه که در  فلسطین اشغالی می‌گذرد، مراتب انزجار خود از ادامه اشغال یمن به دست عربستان و امارات، و تجاوز روسیه به اوکراین، و جنایت سازمان یافته علیه مردم مظلوم افغانستان، و دیگر نقاط دنیا را اعلام می‌کند.

جای تعجب است که برخی جریانات داخلی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی با اشغالگر خوب و بد مواجه هستیم و حقیقت را تابع رابطه سیاسی با دیگران می‌کنند. در حالی که در نگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، ما موظف به دفاع از مظلوم و مخالفت با ظالم صرف‌نظر از رابطه سیاسی یا دینی و قومی و منطقه‌ای آن‌ها هستیم و صد البته روشن است که همه حمایت‌ها و مخالفت‌ها بایستی تابع منافع و امنیت ملی و مصالح مردم باشد.

 همگان به خاطر دارند که در میانه جنگ تحمیلی و تجاوز صدام به ایران عزیز، امام خمینی به رغم آنکه متوجه دشمنی و تهدیدات اسرائیل بود؛ لکن با اعزام نیرو به لبنان مخالفت نمود و دفاع از کشور را اولویت اصلی دانست.

متأسفانه در سال‌های اخیر، مواضع و رفتارهای احساسی و تبلیغاتی و فاقد پشتوانه عقلانی در قضایای بین‌المللی، نه تنها هزینه‌هایی را بر کشور و مردم تحمیل نموده است که موجب بروز ابهامات و پرسش‌هایی نزد آحاد جامعه شده است. بی تردید لازمۀ پیگیری آرمان‌های بلند انسانی و دینی انقلاب و نظام برآمده از آن، تقویت وحدت ملی ذیل پرهیز از دامن زدن به اختلافات داخلی و توجه به منافع مردم و رشد اقتصاد کشور در پناه تعاملات سازنده بین‌المللی است. طرح شعارهای فاقد پشتوانه نه تنها تضعیف دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را به دنبال ندارد که صرفاً به افزایش هزینه‌های داخلی و بین‌المللی خواهد انجامید.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.