یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

پاسداشت امید و گفت‌وگو

پایگاه خبری جماران: بیش از 40 سال او را می شناسم و با او زندگی می کنم معلمی است که در سالهای اولیه انقلاب بار مسئولیت تعلیم وتربیت فرزندان را از مدارس آغاز نمود واینک در کلاس های درس دانشگاه استادی فرهیخته و دوست داشتنی آغوش خود را برای دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی می گشاید و راهنمایی دلسوز و مشاوری امین، راه دانایی و آگاهی و امید اجتماعی را در دل آنان زنده نگه میدارد.

از قبیله خداشناسان و در زمره اندیشمندان مسلمان است اما از نوع اندیشی دینی یک لحظه غافل نمی شود و دین را راهنمای عمل زندگی می داند .

از مبارزین انقلاب است و در این مسیر سختی های فراوانی را متحمل شد اما هیچگاه از سفره انقلاب برای خود نان و نامی نخواست و بی ریا و بی تکلف و بدون هیچ مزد و منتی انجام سخت ترین ماموریت ها شب و روز نمی شناسد و با اندیشه پویا و قلمی توانا و ذهنی خلاق هر سختی را آسان و هر گره ای را باز و زبان گویای مصلحان دینی و اجتماعی و سیاسی می شود.

 دانا هست و آگاه ، کوشا هست و توانا، امیدوار هست و آینده پژوه ، محقق هست و روز آمد ، صبور هست و مهربان اهل گفت وگو هست  مدارا، نیک اندیش هست و خیرخواه، از یکسو به لایه های زیرین جامعه عمیق می شود و هرآنچه برجان و جامعه می گذرد کشف و از سوی دیگرحاصل تلاش خود را در عالیترین سطح جامعه عرضه می دارد، با مردم و به ویژه با دانشجویان و نخبگان پیوندی مستمر وناگسستنی دارد اما از تعامل گفت وگو وهم نشینی با حاکمان دریغ نمی کند ،

با آنکه اهل سیاست وتدبیر است اما هیچگاه اخلاق را از حوزه سیاست منفک نمی کند و همه اندیشه های سیاسی را به زبان اخلاقی والبته علمی به علاقه مندان عرضه میدارد .

اندیشه ای پویا وخستگی ناپذیر دارد و گفت و گو را تنها راه مبارزه با خشونت و نفرت و استبداد و ایجاد صلحی پایدار و زندگی مسالمت آمیز می پندارد و بر این مسیر سال ها اندیشید و به همراه مراد خویش برای تحقق وجهانی سازی ایده گفت وگوی تمدن ها از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

نامش به امید گره خورده است وامید را درهمه فراز و فرودهای زندگی و جامعه و سیاست و در اوج ناامیدی ها مشتعل می سازد .

این همه نوشتیم در وصف استاد گرانقدر و دوست و یار همیشه همراه ما دکتر هادی خانیکی عزیز است که اینک در بستر بیماری است و به دعای خیر همگان نیاز وافر دارد.

استاد خانیکی محققی برجسته، روشنفکری است نواندیش ، نویسنده ای است حکیم،  کنش گری فعال و توانا، تسهیل گری است کارآمد و اثربخش ، مربی است مهربان و دلسوز و سیاستمداری است اخلاقی،

هادی عزیز ما انسانی است مسئولیت پذیر و پرتلاش وخستگی ناپذیر که برای هر موضوعی اندیشه ای دارد و برای هرمسئله ای راه حلی و برای هرمعضلی گفتمانی نو دارد و هیچ کس از گفت و گو با او دست خالی برنخواهد گشت. همواره با چهره ای گشاده و اخلاق کریمانه و خلقی نیکو و راهکاری نو از هم نشینی با او لذت و از پاسخ ها و راهکارهای او بهره ای کافی و بارقه امید را دردل ها  شکوفا می سازد.

امید محصول اندیشه و عمل اوست و امید اجتماعی حاصل یک عمر تحقیق و مطالعه و تلاش او 

خدایا او را از همه بلایا و بیماری محفوظ بدار و امید را به همه ما و جامعه نیازمند به او برگردان.

امین و یا رب العالمین

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.