گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محمد اسلامی: اساس انقلاب ما مبانی قرآن است/ هرچه دانش و فناوری می خواهد، آدرسش در قرآن هست

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، به جماران گفت: قرآن همه چیز ما است و اساس انقلاب ما مبانی قرآن است. راه، نگاه، تفکر و بینش امام و مقام معظم رهبری بر اساس قرآن است. این قرآن هرچه بیشتر باید درک شود. تدبر و تفکر در قرآن راه سعادت و پیشرفت است؛ نه فقط برای زندگی و سعادت فردی، بلکه برای جامعه؛ نه فقط برای زندگی روزمره، بلکه برای توسعه و فناوری های نوظهور. هرچه دانش و فناوری می خواهد، آدرسش در قرآن هست.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اساس انقلاب ما مبانی قرآن است، گفت: قرآن هرچه بیشتر باید درک شود. تدبر و تفکر در قرآن راه سعادت و پیشرفت است؛ نه فقط برای زندگی و سعادت فردی، بلکه برای جامعه؛ نه فقط برای زندگی روزمره، بلکه برای توسعه و فناوری های نوظهور. هرچه دانش و فناوری می خواهد، آدرسش در قرآن هست. مهم است که شما واقعا به آن بپردازید و از آن آدرس بگیرید و به آن آدرس بدهید و کار عمیق انجام دهید.

محمد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اظهار داشت: موضوع حائز اهمیت در زمینه کار فرهنگی و به ویژه تعالیم قرآن کریم این است این که بشود از همه ظرفیت ها و فرصت ها برای انتقال مفاهیم تأثیرگذار روی فرهنگ جامعه در همه سنین و بخش ها استفاده کنیم. به هر صورت در عصر حاضر، فناوری اطلاعات و حوزه دیجیتال برای انتقال مفاهیم فوق العاده مؤثر است. ما بیشتر از هر زمانی نیاز داریم که مفاهیم قرآن را با زبان ها و شیوه های مختلف به جان و دل مردم بنشانیم و جذابیت قرآن کریم که واقعا بزرگترین معجزه خداوند هست، این است که بالاترین شیوه ها و ابزارها را برای انتقال استفاده کنیم؛ به خصوص برای نسل جدید.

 

الآن تمام انیمیشن ها و قصه هایی که به خورد جوانان، نوجوانان و کودکان داده می شود و در جامعه هم فراوان در دسترس همه هست، به باورها و فرهنگ ما آسیب می رساند

 

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: این نیاز دارد که کار گسترده ای شود؛ الآن هم هست و شما آثارش را در نمایشگاه قرآن می بینید که کسانی دارند کار می کنند. ولی نباید روی این کار تعلل و تأخیر شود. الآن تمام انیمیشن ها و قصه هایی که به خورد جوانان، نوجوانان و کودکان داده می شود و در جامعه هم فراوان در دسترس همه هست، به باورها و فرهنگ ما آسیب می رساند. مقام معظم رهبری بیش از 15 سال پیش راجع به «ناتو فرهنگی» صحبت کردند، تذکر دادند و مرتب تأکید می کنند. موضوع مهم این است که واقعا برای این کار همه همت کنند؛ همه بخش ها و کسانی که عشق به خدمت و عشق به قرآن در دل آنها هست. از همه این فرصت ها برای انتقال این مفاهیم به مردم کمک بگیرند.

وی یادآور شد: الآن انیمیشن ها و الگوپردازی ها خیلی دارد در جامعه رسوخ می کند. اگر بشود شخصیت های ارزشی و قصه های قرآنی که ما در تاریخ داشته ایم و در تاریخ معاصر داریم را به زبان و تکنولوژی روز پردازش کرد و ارائه داد، مهمترین نیاز امروز جامعه است. بخش دیگر همان روش های سنتی بوده که هنوز هم هست. بالأخره جلسه قرآن در خانه از قدیم بوده و هنوز هم جلسه قرآن در منازل واقعا می تواند ارزشمند باشد.

 

هرچه دانش و فناوری می خواهد، آدرسش در قرآن هست

قرآن همه چیز ما است و اساس انقلاب ما مبانی قرآن است

 

اسلامی تأکید کرد: نکته دیگر حائز اهمیت در بحث قرآن این است که بالأخره قرآن همه چیز ما است و اساس انقلاب ما مبانی قرآن است. راه، نگاه، تفکر و بینش امام و مقام معظم رهبری بر اساس قرآن است. این قرآن هرچه بیشتر باید درک شود. تدبر و تفکر در قرآن راه سعادت و پیشرفت است؛ نه فقط برای زندگی و سعادت فردی، بلکه برای جامعه؛ نه فقط برای زندگی روزمره، بلکه برای توسعه و فناوری های نوظهور. هرچه دانش و فناوری می خواهد، آدرسش در قرآن هست. مهم است که شما واقعا به آن بپردازید و از آن آدرس بگیرید و به آن آدرس بدهید و کار عمیق انجام دهید.

وی گفت: در حوزه خود ما، همین که خدای متعال در قرآن می فرماید «یا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطارِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ»، از این اقطار سماوات و الارض ما سه فضا را درک می کنیم. در ارض، همین کاری که ما برای شکاف ذره انجام می دهیم، شما ببینید خدای متعال چه قدر در اعماق زمین ثروت گذاشته «لا تَنْفُذُونَ إِلاَّ بِسُلْطانٍ» کاری است که ما باید انجام بدهیم. خیلی از کشورهای پیشرفته روی این کار کرده اند و ما هم باید کار کنیم. خدای متعال آدرس هایش را در قرآن داده و برای ما این تدبر و تفکر و پیگیری، همان راه شکوفایی و پیشرفت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.