سید ابراهیم رئیسی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امروز بیش از هر زمانی نیازمندیم که خط نورانی امام را در کشور و عالم دنبال کنیم، گفت: فکر می کنیم که هر جا در مسیر امام حرکت شده، مسیر موفقیت ما بوده و هر جا با نگاه های دیگر از این خط فاصله گرفته شده، ما در آنجا مشکل داشته ایم. پیمان ما امروز با امام، که روحشان بر ما ناظر و نظاره گر رفتار ما هست، این است که در حوزه، دانشگاه، اقتصاد، سیاست و همه شئون زندگی این خط نورانی را بشناسیم و بدانیم این خط نجات بخش کشور است.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام خمینی(س)، گفت: در سیره و سلوک امام بزرگوارمان از محورهای مهم مسأله توجه به خداوند متعال و اخلاص بود. اگر بخواهیم سنگ زیربنای تفکر و اندیشه امام را معرفی کنیم، که تمام مبانی فکری، کلامی، فلسفی، فقهی، سلوک و زندگی شخصی و نگاه های حکومتی بند به این نگاه است، همین جمله ای است از امام که بر در و دیوار نقش بسته که «عالم محضر خدا است». 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: به نظر ما رمز موفقیت امام بزرگوارمان در تمام زندگیشان، در همین نکته نهفته شده است که حقیقتا با همه وجود نگاه ایشان به خداوند متعال بود؛ توکل خدا و امید به ذات مقدس حضرت حق که درس بزرگی برای بنده طلبه و همه مردم است. 

وی تأکید کرد: نکته دوم در سلوک و زندگی امام مسأله توجه به مردم برای خدا بود؛ آن هم نه توجهی که امروز در دنیا نسبت به مردم به عنوان یک نگاه تشریفاتی و سیاسی وجود دارد. حقیقتا محبت مردم را مرتبه نازله محبت الله و نگاه به مردم را برای خدای متعال و گره گشایی از زندگی مردم را یکی از طرق جدی وصول إلی الله می دانست. در نگاه کلامی، فلسفی و سلوک شخصی  امام این نگاه کاملا درستی است. اگر می فرمودند که میزان رأی ملت است، مثل بعضی از سیاسیون نبود و حقیقتا میزان را رأی ملت می دانستند. این نگاه به مردم و مردم باوری در زندگی امام نکته بسیار مهم و قابل توجه است. 

رئیسی اظهار داشت: امام به عنوان فقیه جامع الشرایط تمام وجودشان این بود که فقه را در زندگی انسان معاصر حاکم کنند و این باور را داشتند که فقه پاسخگوی همه نیازهای امروز جامعه ما است و تمدن و مدنیتی را به نام فقه و دین در جامعه امروز عرضه کردند؛ در مقابل تمدن هایی که مدعی اداره زندگی امروز مردم در جهان هستند. با همه وجود باور داشت که فقه می تواند زندگی امروز انسان معاصر را اداره کند و پاسخگوی همه نیازهای او باشد؛ ولی مبتنی بر اجتهاد پویا و کار و تلاش حوزه و مراکز علمی که بتوانند کار کنند و خود ایشان هم پرچمدار این قضیه بودند. 

وی ادامه داد: وقتی یادگار بزرگوار امام عظیم الشأنمان برای بنده از مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام بیش از 50 جلد تألیفات امام را فرستادند، من تعجب کردم که امام چه عمر با برکتی داشته اند. کتاب های مختلف امام را داشتم و شما هم دارید اما اینکه اینجا تجمیع کرده اند، کار ارزشمندی انجام داده اند. امام 50 جلد کتاب داشته و این گنجینه ارزشمندی است. فقیه بزرگواری این قدر کارهای علمی کرده اند که خیلی از آنها در مجامع علمی و فقهی و مراکز دانشگاهی ما به عنوان کتاب درسی است و به عنوان منابع به آنها استناد می شود. این عمر با برکت است. 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: انقلاب اسلامی بنای عظیمی است که ایشان بنیانگذار آن محسوب می شوند و این جمله مقام معظم رهبری که «انقلاب اسلامی بی نام امام خمینی(س) در هیچ جای عالم شناخته نخواهد شد»، یعنی هر جایی اسم از انقلاب ببرند نام امام همراهش هست. 

وی تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم که خط نورانی امام را در کشور و عالم پیاده کنیم. این خط نجات بخش است؛ خط امام با تفسیر و تبیینی که رهبری از این خط دارند. بهترین کسی که امروز می تواند خط امام را تبیین کند، رهبری معظم انقلاب است. هم در سلوکشان نشان داده اند که با همه وجود می خواهند خط امام در کشور و تمام لایه های نظام زنده بماند و هم به همه ما آموختند که این خط نورانی و نجات بخش کشور است. 

رئیسی گفت: امروز فکر می کنیم که هر جا در مسیر امام حرکت شده، مسیر موفقیت ما بوده و هر جا با نگاه های دیگر از این خط فاصله گرفته شده، ما در آنجا مشکل داشته ایم. پیمان ما امروز با امام، که روحشان بر ما ناظر و نظاره گر رفتار ما هست، این است که در حوزه، دانشگاه، اقتصاد، سیاست و همه شئون زندگی این خط نورانی را بشناسیم و بدانیم این خط نجات بخش کشور است. 

وی افزود: امروز با زعامت رهبری معظم انقلاب اسلامی و خدمت همه خدمتگزاران، ان شاء الله با رفتار و اعمال ما و خصوصا گره گشایی از زندگی و کار مردم که مسأله بسیار مهمی است، روح امام از همه ما شادمان باشد و ما بتوانیم در محضر امام سربلند باشیم و خدای ناکرده شرمنده امام، شهدا، صلحا و بزرگان نشویم.

در این مراسم همچنین دیگر عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز امیدواری از اینکه همه ملت ایران بتوانند از خدمات و اقدامات امام خمینی(س) بهره برداری کنند، گفت: برادرانی که در جوار امام خمینی(س) دفن هستند، هر کدامشان یک شخصیت عظیم و تأثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی بوده اند.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت الله مرتضی مقتدایی در مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام خمینی(س) گفت: توفیق نصیب شد که امروز توانستیم در این مکان مقدس دیداری معنوی با حضرت امام داشته باشیم. ان شاء الله خداوند روح آن امام بزرگوار را با روح نبی گرامی اسلامی و ائمه اطهار(ع) محشور فرماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امیدوار هستیم ملت شریف و عزیز ایران در این حکومت اسلامی همه بتوانند از خدمات، اقدامات و ابتکارات امام بهره برداری کنند و ان شاء الله روح امام را با اقدامات مؤثر و مفید خودمان شاد کنیم.

وی تأکید کرد: برادرانی که در جوار امام خمینی(س) دفن هستند، هر کدامشان یک شخصیت عظیم و تأثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی بوده اند. ان شاء الله خداوند روح همه آنها را شاد فرماید و برای مقام معظم رهبری از درگاه خداوند متعال طول عمر، صحت و سلامتی خواستاریم.

آیت الله مقتدایی در پایان اظهار داشت: امیدوار هستیم این جلسه مطابق رضای امام بزرگوار باشد و همه ما مشمول دعاهای آن بزرگوار باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.