آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تا جایی که می توانیم کمک کنیم کسانی پیدا نشوند که شب عید نمی توانند غذای مناسبی پیدا کنند، گفت: از اولین وظایف جمهوری اسلامی این است که گرسنه ها را سیر کند تا در کشور اسلامی گرسنه ای نباشد. چیزهای دیگر مثل لباس، وسایل زندگی و تأمین دارو و درمان هم می خواهند ولی حداقل این است که آب و نان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت ‌الله احمد جنتی در افتتاحیه نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری گفت: آخر سال است و ما باید برای افراد فقیر، گرسنه و کسانی که وضعیت مالی خوبی ندارند فکری کنیم. من همیشه در فکر بوده ام که حرف هایی که می زنیم نتایج عملی هم داشته باشد. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم و قشر محروم خیلی سختی می گذرانند، افزود: علی(ع) طاقت ندارد فقیر و گرسنه ببیند. توان ما بسیار محدود است ولی تا جایی که می توانیم کمک کنیم کسانی پیدا نشوند که شب عید نمی توانند غذای مناسبی پیدا کنند. خدا کمیته امداد را اجر دهد که کمک می ‌کند اما اینها خیلی کم است. حکومت علوی که ما منتظرش بودیم باید آثاری هم داشته باشد. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: علی(ع) نمی توانست ببیند که در حکومت او یک شکم گرسنه است، کسی آب ندارد و یا کسی خانه نداشته باشد؛ این معنای حکومت علوی است. امیدوارم ما هم بتوانیم راه علی (ع) را طی کنیم که راه سختی است و ریاضت می ‌خواهد. خودم خجالت می کشم از این حرفی که می زنم ولی آرزوی من است تا جایی که می توانیم به قشر محروم رسیدگی کنیم. 

وی افزود: رئیس جمهور وظایفش را می داند و امیدواریم سایر اعضای دولت هم در این مسیر حرکت کنند. ما اگر بتوانیم شکم گرسنه را سیر کنیم معجزه کرده ‌ایم. این جزو وظایف ما است و از اولین وظایف جمهوری اسلامی این است که گرسنه ها را سیر کند تا در کشور اسلامی گرسنه ای نباشد. چیزهای دیگر مثل لباس، وسایل زندگی و تأمین دارو و درمان هم می خواهند ولی حداقل این است که آب و نان داشته باشند. 

آیت الله جنتی تأکید کرد: در ایام عید که همه شادی می‌ کنند و سفره ‌های رنگین می ‌اندازند، تلاش کنیم که یا شکم گرسنه ‌ای نداشته باشیم یا آن را به حداقل برسانیم. مسئولان در این زمینه تلاش و کوشش و پیگیری جدی داشته باشند و اولویت‌ ها را در نظر داشته باشیم که در این زمینه اولویت با ایتام، سادات و خانواده ‌های عائله ‌مند است؛ همدیگر را به این کارها تشویق کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.