در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری، آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به صلابت و شجاعت حضرت امام خمینی (ره) افزود: خیلی ها سعی کردند بخاطر سختی‌ها و آینده نامعلوم انقلاب، امام را از ادامه این مسیر منصرف کنند؛ اما ایشان با نگاهی عمیق، دردی که متوجه جهان اسلام بود را دقیق تشخیص داده بود و در راه تحقق اهداف و آرمان‌های خود از کسی ترسی نداشت و در نهایت نیز برای اسلام و ملت ایران عظمت آفرید.

به گزارش جماران از روابط عمومی موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری مدیر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در قم، با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک دوازدهم بهمن، سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن، به تبیین جلوه‌هایی از شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخت.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز حضرت امام خمینی (ره) این بود که همواره به فکر اسلام، پیاده کردن احکام نورانی آن و خدمت به مردم بودند و پیوسته بدون اینکه لحظه‌ای از پای بایستند، نفی طاغوت را دنبال می‌کردند.

امام جمعه قم ادامه داد: امام خمینی (ره) روح و آرمانی بزرگ داشتند. شهید مطهری در توصیف ایشان می‌گوید: «آمن بربه و آمن بهدفه و آمن بسبیله و آمن بقومه». که حاکی از توکل امام (ره) به خدا و ایمان به هدف، مسیر و اسباب و مردم است.

وی با اشاره به لزوم معرفی هرچه بیشتر حضرت امام خمینی (ره) به جامعه و به خصوص جوانان گفت: شخصیت‌هایی مانند حضرت امام (ره) از نوادر بشر هستند و ایشان با وجود اینکه قبل و بعد از انقلاب پیوسته با گروه‌های مختلف در تعامل بوده‌اند، همچنان ویژگی‌های شخصیتی ناگفته‌ای دارند که باید برای مردم و به خصوص جوانان تبیین شود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری ابراز داشت: امام امروز در میان ما نیست اما جانشین او یعنی مقام معظم رهبری مد ظله العالی راهنمای همان مسیری است که بنیانگذار انقلاب برای ما ترسیم کردند. ویژگی‌های امام مانند استکبار ستیزی و مردم داری همه در وجود مقام معظم رهبری مد ظله العالی هست و ایشان دغدغه‌ها و آرمان‌های امام خمینی (ره) را دنبال می‌کنند. به گونه ای عمل کنید که در مسیر حرکت شما فاصله‌ای بین امام (ره) و جانشین او مقام معظم رهبری مد ظله العالی احساس نشود.

وی با اشاره به صلابت و شجاعت حضرت امام خمینی (ره) افزود: خیلی ها سعی کردند بخاطر سختی‌ها و آینده نامعلوم انقلاب، امام را از ادامه این مسیر منصرف کنند؛ اما ایشان با نگاهی عمیق، دردی که متوجه جهان اسلام بود را دقیق تشخیص داده بود و در راه تحقق اهداف و آرمان‌های خود از کسی ترسی نداشت و در نهایت نیز برای اسلام و ملت ایران عظمت آفرید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به دوره ده جلدی دانشنامه امام خمینی (ره) گفت: امیدواریم این اثر هم مانند "صحیفه امام" و "تبیان"، بیان گر ویژگی‌های امام و مرجعی برای محققان و علاقه مندان به ایشان باشد و همچنین امید واریم پیرو توفیقات الهی بتوانید شخصیت امام را به نسل جوان امروز ما که ایشان را ندیده‌اند، به خوبی معرفی کنید.

وی ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را مایه ناراحتی حوزه، حوزویان و عموم ملت شریف ایران دانست و ایشان را فقیه مورد اعتماد امام خمینی (ره) توصیف کرد که پیوسته به صورت دقیق و مسئولانه وظایف خود را دنبال می‌نمود.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری مدیر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در قم، توضیحاتی از دوره ده جلدی دانشنامه امام خمینی (ره) ارائه کرد و افزود: عده زیادی از محققان و پژوهشگران، ابعاد زندگی امام خمینی (ره) و افراد مرتبط با ایشان را در شش بخش: آثار و کلیات/ اجتماع و سیاست/ تاریخ و حوادث/ اعلام و شخصیت‌ها/ قرآن، فلسفه، کلام و اخلاق/ فقه و اصول در مدت پانزده سال مورد بررسی قرار داده‌اند و به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.