آیت الله العظمی نوری همدانی جامعیت امام (راحل) را یکی از نکات برجسته بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: معرفی امام (رحمت الله علیه) به جهانیان؛ شناساندن خلاصه اسلام می‌باشد، از این رو برای شناختن شخصیت امام (رحمت الله علیه) مطالعه آثار ایشان بویژه صحیفه امام و دفتر تبیان بسیار ضروری است و باید مبانی امام (رحمت الله علیه) در فقه، فلسفه، تفسیر، عرفان و تهجد و آگاهی به زمان و اوضاع سیاسی برای اندیشمندان به ویژه نسل جوانان بیان شود.

 به گزارش جماران، آیت الله العظمی نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری مدیر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در قم با اشاره به ابعاد برجسته شخصیت امام (راحل) گفت: از زمان آغاز غیبت کبری تا کنون شخصیتی جامع همانند امام (راحل) سراغ نداریم. امام خمینی توانست در زمان استبداد داخلی و استعمار بیگانگان انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و اسلام ناب محمدی را احیا نماید.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه معرفی شخصیت امام خمینی (رحمت الله علیه) در زمان کنونی را ضروری دانست و افزود: در شرایطی که دشمنان سعی در منزوی کردند فرهنگ اسلام و معارف قرآن داشتند امام (راحل) با اتکاء به خداوند و بر اساس فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) توانست مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کند و امروز شاهد فریاد اسلام خواهی در سرتاسر سرزمین های اسلامی هستیم.

آیت الله العظمی نوری همدانی جامعیت امام (راحل) را یکی از نکات برجسته بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: معرفی امام (رحمت الله علیه) به جهانیان؛ شناساندن خلاصه اسلام می‌باشد، از این رو برای شناختن شخصیت امام (رحمت الله علیه) مطالعه آثار ایشان بویژه صحیفه امام و دفتر تبیان بسیار ضروری است و باید مبانی امام (رحمت الله علیه) در فقه، فلسفه، تفسیر، عرفان و تهجد و آگاهی به زمان و اوضاع سیاسی برای اندیشمندان  به ویژه نسل جوانان بیان شود.

آیت الله العظمی نوری همدانی در ادامه افزود: باید افکار و اندیشه های امام (رحمت الله علیه) در حوزه های علمیه تدریس شود تا مبانی فقهی، سیاسی، فلسفی ایشان در حوزه های علمیه زنده باشد. 

مرجع تقلید شیعیان پوشش و بیان افکار و اندیشه های امام خمینی (رحمت الله علیه) از سوی صدا و سیما را ضعیف توصیف کرد و خاطر نشان کرد: صدا و سیما برای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ انقلاب باید افکار و اندیشه های امام (راحل) و نقش ایشان در هدایت و رهبری ملت مسلمان ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را برای مردم بازگو کند.

در ابتدا این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباس کمساری مدیر نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در قم ضمن تقدیم دانشنامه امام خمینی (رحمت الله علیه) گزارشی از فعالیت های پژوهشی و آموزشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (رحمت الله علیه) از روند تدوین و شکل گیری دانشنامه به آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی ارائه داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1540143
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.