حزب همبستگی ایران اسلامی طی بیانیه ای در واکنش به اخراج تعدادی از اساتید دانشگاه ها در روزهای اخیر اعلام کرد: متاسفانه رویه ناصواب حذف تنگ نظرانه منتقدان دلسوز و طرد اساتید مستقل دانشگاهی که سکوت در مقابل کج روی ها و انحرافات در اداره کشور را بر نمی تابند، ارثیه ای است که از دولت های نهم و دهم برجای مانده و به نظر می آید که در دولت سیزدهم نیز با نفوذ همان جریان فکری، تصمیم بر آن است که نگاه حذفی همچون بسیاری از حوزه های دیگر، بر فضای علمی کشور نیز غالب شود.

به گزارش جماران؛ متن بیانیه حزب همبستگی ایران اسلامی بدین شرح است:

خبر اخراج دکتر محمد فاضلی جامعه شناس مطرح کشورمان از دانشگاه شهید بهشتی و دکتر آرش اباذری از اساتید دانشگاه شریف، تاسف آور و نگران کننده بود. تاسف به حال برخی دولتمردان  و وزارت علوم که شوربختانه به نظر می آید مسیر شایسته ستیزی و حذف نخبگان را در پیش گرفته اند و نگرانی به جهت سرخوردگی جامعه علمی کشور که چگونه باید آینده خود و ایران عزیزمان را در تصویری از علم گریزی و ناسپاسی برخی تصمیم سازان که اینک پیش چشمانشان قرار گرفته است ترسیم کنند.

متاسفانه رویه ناصواب حذف تنگ نظرانه منتقدان دلسوز و طرد اساتید مستقل دانشگاهی که سکوت در مقابل کج روی ها و انحرافات در اداره کشور را بر نمی تابند، ارثیه ای است که از دولت های نهم و دهم برجای مانده و به نظر می آید که در دولت سیزدهم نیز با نفوذ همان جریان فکری، تصمیم بر آن است که نگاه حذفی همچون بسیاری از حوزه های دیگر، بر فضای علمی کشور نیز غالب شود.

سکوت رضایتمندانه در برابر کسانی که ریشه عقلانیت را هدف گرفته اند و هزینه اندیشیدن را افزایش می دهند موجب افزایش سرخوردگی دلسوزان واقعی دین و میهن می شود.

دفتر سیاسی حزب همبستگی ایران اسلامی با تقبیح و نکوهش رفتارها و اقدامات علم ستیزانه با شایستگان وطن دوستی که توسعه و پیشرفت ایران عزیزمان را در پرتو تصمیمات علمی، مدبرانه و آینده نگر، جستجو می کنند، تاکید می کند که روشنگری های اندیشمندانی دغدغه مند همچون محمد فاضلی که به جنگ جهل، خرافه و ناآگاهی اجتماعی و تقابل با علم گریزی تصمیم سازان برخاسته اند، باید به دیده تکریم نگریسته شود نه با نگاه حذفی و در چارچوب تسویه حساب های سیاسی و باندی.

توصیه مشفقانه حزب همبستگی ایران اسلامی به رئیس جمهور محترم آن است که نسبت به توقف اینگونه رویه های غلط که می تواند آینده کشور را به مخاطره انداخته و به تهی شدن جامعه علمی کشور از حضور نخبگان و اساتید خیرخواه و آزاداندیش بیانجامد، اهتمام جدی ورزد و اجازه ندهد که نقد عالمانه دلسوزان واقعی و خیرخواهان مردم ایران، در هیاهو و هجمه های دوستان ناآگاهی که هیچگونه صدای مخالفی را بر نمی تابند، به محاق رفته و پشتوانه دولت و نظام از موهبت فرهیختگانی که تعالی و پیشرفت کشور را آرمان خود قرار داده اند، تهی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.