پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

شب اول مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) در دارالزهرا؛

دزفولی: هرکس با فاطمه(س) مبارزه کرد دشمن دین و بشریت است

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن دزفولی در دارالزهرا (س)، گفت: دینی که علی(ع) در آن هست کامل است و اگر علی(ع) در آن نباشد فایده ای ندارد. روزی که علی(ع) آمد نعمت خدا تمام شد؛ معلوم می شود نماز، روزه، جهاد، حج، امر به معروف و نهی از منکر و این همه قوانین اتمام نعمت نبود و آمدن علی(ع) اتمام نعمت بود.

یک پژوهشگر مسائل دینی با بیان اینکه «دین» و «اعتقاد» سرمایه ابدی ما است، گفت: بحث فاطمه زهرا(س) با رهبران کفر بحث مبارزه با ظلم و هدایت ظالم نیست، امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 150 نهج البلاغه می فرماید آنها می خواستند دین را از ریشه بردارند؛ نه اینکه نماز و روزه را بردارند، هرچه می خواهید نماز بخوانید. وهابی های مکه چقدر قرآن حفظ می کنند؟ بحث اینها نیست. فاطمه زهرا(س) وقتی دین روح دین دارد از بین می رود وظیفه بود که خودش به میدان بیاید.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن دزفولی در مراسم اولین شب عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س)، در دارالزهرا با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، گفت: حضرت ابراهیم(ع) و حضرت یعقوب(ع) به فرزندانشان وصیت می کنند که خدا برای شما دین و آیین قرار داده است و مواظب باشید که نمیرید مگر اینکه تسلیم خدا باشید. اگر کسی سؤال کند که چرا ما باید دین داشته باشیم، جواب خیلی مختصر این است که خدا حق است و زمین و آسمان و خلقت و قیامت هم حق است بنابر این حتما خدا باید دستوراتی به ما بدهد تا سعادتمند شویم.

این پژوهشگر مسائل دینی تأکید کرد: هدف خلقت این است که شما پاداش و جزا در مقابل کارتان داشته باشید. قرآن می گوید خلقت آسمان و زمین بی هدف نیست؛ لذا ما می خواهیم پاداش و جزای کارهایتان را بدهیم. پس لازمه این حق بودن آن است که مجموعه قوانینی به نام «دین» باشد تا ما بر اساس آن حرکت کنیم. اگر کسی بگوید خودمان می خواهیم قانون وضع کنیم، قرآن خط بطلان می کشد و می گوید آیا می خواهند دینی غیر از دین خدا داشته باشند، در حالی که همه عوالم تسلیم ذات الهی هستند؟! یعنی اگر تسلیم خدا نباشید باید خلاف جهت آسمان ها و زمین حرکت کنید و این ممکن نیست.

وی افزود: اگر کسی بگوید دین خدا را با قوانین خودمان ممزوج می کنیم و ترکیبی از دین و غیر دین داشته باشیم. مثلا می خواهیم به دین عمل کنیم ولی ولایت امیرالمؤمنین(ع) را قبول نداریم و می خواهیم انتخابی عمل کنیم، یا می خواهیم به حجاب عمل کنیم ولی ربای بانک ها را عمل نکنیم، باز هم قرآن می گوید این کار شما باعث می شود اولا در دنیا خوار و ذلیل شوید و مثل ماشینی است که سه چرخش بچرخد و یک چرخش نچرخد، این ماشین راه نمی رود؛ در قیامت هم به عذاب علیم دچار می شوید.

دزفولی یادآور شد: خدا برای ما دین قرار داده و باید به مرّ دین عمل کنیم و بدانیم که سعادت ما در داشتن دین است. چون این دنیا هرچه باشد تمام می شود و به تعبیر قرآن، حیات واقعی شما آخرت است و شما با این دین می خواهید در آخرت زندگی کنید و این دین برای سعادت ابدی شما است. ممکن است کسی دیندار باشد ولی پولدار نباشد فقیر باشد، دنیا رد می شود و گذرا است؛ چیزی که ارزش دارد آخرت است و حیات زندگی واقعی شما به «دین» است.

وی اظهار داشت: قرآن می گوید فتنه گران می خواهند شما را از دین برگردانند ولی شما بدانید که اگر از دین واقعی دست بردارید تمام اعمال دینی شما چه در دنیا و چه در آخرت، هیچ به درد نمی خورد. یعنی اگر دین واقعی نباشد، هزار رکعت در روز و شب نماز بخوانید و به اندازه تمام عالم طلا داشته باشید و در راه خدا بدهید، قرآن می گوید به هیچ دردی نمی خورد. سوره بقره می گوید فتنه بزرگتر از قتل است. یعنی یک کسی را بکشند بهتر از این است که او را دچار فتنه کنند.

این پژوهشگر مسائل دینی با اشاره به اینکه امامت در قرآن آمده و حضرت ابراهیم(ع) امام بوده است، گفت: من آدم دیده ام که عرق خور بوده ولی اعتقاد سالم داشته و بعد عاقبت به خیر شد؛ ولی اعتقاد که خراب شد، تا آخر آدم با آن می رود. «دین» و «اعتقاد» سرمایه ابدی ما است. روایت داریم که یک آدم عرق خور نزد امام صادق(ع) آمد و گفت خلیفه جیره من را قطع کرده و خود حضرت وساطت کرد که جیره او وصل شود. البته در گوشش گفت این کار بد برای تو بدتر است؛ و او توبه کرد.

 

باید به دین واقعی تسلیم باشیم

ولایت علی(ع) جزء دین است و اگر نباشد اصلا دین نیست

 

وی با بیان اینکه باید به دین واقعی تسلیم باشیم، تصریح کرد: در سوره مائده می فرماید روزی که علی(ع) به ولایت و امامت و وصایت نصب شد، دین کامل شد. یعنی دینی که علی(ع) در آن نباشد کامل نیست، روح ندارد و ارزش ندارد. مثل بچه ای که متولد شود و دستگاه تنفسی نداشته باشد؛ مرده است و باید دفنش کنند. دینی که علی(ع) در آن هست کامل است و اگر علی(ع) در آن نباشد فایده ای ندارد. روزی که علی(ع) آمد نعمت خدا تمام شد؛ معلوم می شود نماز، روزه، جهاد، حج، امر به معروف و نهی از منکر و این همه قوانین اتمام نعمت نبود و آمدن علی(ع) اتمام نعمت بود.

دزفولی تأکید کرد: ولایت علی(ع) جزء دین است و اگر نباشد اصلا دین نیست. کسانی که ولایت علی(ع) را قبول نکرده اند، در حقیقت خدای تبارک و تعالی به آن کیفیتی که خود را ستوده قبول ندارند. کسانی که در علی(ع) اختلاف دارند و می گویند مگر ممکن است یک بشری ولایت تکوینی داشته باشد؟ در حقیقت قدرت خدا را قبول ندارند و خدا را جوری تعریف می کند که خدا خودش را آن جور تعریف نکرده، پس رد علی(ع) رد توحید و نبوت هم می تواند باشد.

 

اقامه دین فقط برای پیامبران است و هدایت مردم به اذن الله است

 

وی ادامه داد: اقامه دین فقط برای پیامبران است و هدایت مردم به اذن الله است. فاطمه زهرا(س) وقتی دید دین واقعی در خطر هست، برای دفاع از «دین» حرکت کرد. الآن به جوانان ما می گویند قضیه تاریخی است و تمام شده، قضیه تاریخی نیست، بحث دیانت و قانون الهی است. فاطمه زهرا(س) وقتی دید دین در خطر هست و پیمان های خودشان را شکستند، آیه قرآن است که با رهبران کفر مبارزه کنید. آنها در غدیر با علی(ع) پیمان بستند و به عنوان امیرالمؤمنین(ع) او را خطاب کردند ولی این پیمان را شکستند و چون این پیمان را شکستند فاطمه زهرا(س) با آنها مقابله کرد.

این پژوهشگر مسائل دینی اظهار داشت: بحث مبارزه با ظلم و ظالم هم نیست. اتفاقا خدا مبارزه با ظالم را خیلی ساده گرفته و به موسی(ع) می فرماید به او بگو برای هدایت تو آمده ام. اما بحث فاطمه زهرا(س) با رهبران کفر بحث مبارزه با ظلم و هدایت ظالم نیست، امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 150 نهج البلاغه می فرماید آنها می خواستند دین را از ریشه بردارند؛ نه اینکه نماز و روزه را بردارند، هرچه می خواهید نماز بخوانید. وهابی های مکه چقدر قرآن حفظ می کنند؟ بحث اینها نیست. فاطمه زهرا(س) وقتی دین روح دین دارد از بین می رود وظیفه بود که خودش به میدان بیاید.

 

فاطمه زهرا(س) برای دفاع از دین حرکت می کند

 

وی تأکید کرد: فاطمه زهرا(س) برای دفاع از دین حرکت می کند؛ نه دفاع از علی(ع) و نه مبارزه با ظالم. پیامبر(ص) که خودش آورنده دین  بود می دانست بعد از خودش منافقین پلید دین را از بین می برند لذا دو کار کرد. زمخشری روایت کرده رسول خدا(ص) فرمود یا علی، تو دو رکن دارد، یک رکن تو منم و رکن دیگر فاطمه(س) است. پیامبر(ص) در زمان حیات خودش هر فرصتی که پیدا می کرد علی(ع) را به عنوان جزئی از دین معرفی می کرد و چون می خواست فاطمه(س) را رکن علی(ع) قرار دهد، فاطمه(س) را به طرق مختلف معرفی می کرد. اعلام کرد مردم بدانید، رضای فاطمه(س) رضای خدا و خشم فاطمه(س) خشم خدا است. یعنی هرکس با فاطمه(س) مبارزه کرد دشمن دین و بشریت است و شما باید با او مبارزه کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.