شورای عالی مقاومت ملی افغانستان در نامه ای به سازمان کنفرانس اسلامی نوشت: مردم افغانستان اطمینان دارند که سازمان همکاری های اسلامی منحیث یک نهاد مسـتقل اسلامی به گروپ هایی که از طریق تولید و کشـت مواد مخدر و حمایت از تروریزم بین المللی اقتدار و اراده مردم را به زور تصاحب نماید هیچگاه اجازه نداده و به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش جماران؛ متن این پیام بدین شرح است:

عالیجناب دبیرکل سازمان همکاری های کشور های اسلامی

با سلام و احترامات فایقه

افغانسـتان افتخار دارد که از جمله اعضـای بنیانگزار سازمان همکاری های اسلامی در بیش از نیم قرن گذشته از زمان تأسیس آن در سپتمبر سال 1969 میلادی بوده است . 

همانطوریکه در جریان هستید درماهاگست سال جاری طالبان با یک شبه کودتای از قبل برنامه ریزی شده بر خلاف انتظار و اراده مردم پروسه صلح را تخریب نموده و با فرار رئیس جمهور غنی، قدرت را تصاحب نمودند .

رئیس جمهور غنی با فرار غیرمســئولانه خوددر حالیکه نیروهای تعلیم یافته و مجرب امنیتی و همچنان نیروهای مردمی آماده دفاع کامل از شرف و عزت و تمامیت ارضی کشــور بودند، بخاطر اهداف شخصــی خود هر روز با تهدید ساختار های امنیتی بین مردم و حکومت فاصله ها را بیشــتر ساخته و در تضـــعیف چهره های سیاسی و تاثیرگذار مردمی تلاش می ورزید. وی با این عمل خویش نظام، حاکمیت و همچنان اراده مردم بزرگ افغانسـتان را در بحران فقر و بی ثباتی در دست گروپ های تروریزم به حراج گذاشت و دستاوردهای بیســت سال گذشته را که به بهای اراده و خون مردم متدین و مسلمان افغانستان و حمایت جامعه جهانی و کشـورهای اسلامی حاصل شده بود یک شبه قربانی مطامع خود نمود، ملت مسلمان افغانستان همچنان در حال بررسی عوامل این خیانت بوده و هیچگاه عاملین آنرا نخواهند بخشید .

سازمان کنفرانس اسلامی که همواره از ملت مسـلمان افغانسـتان در دوران جهاد و دوران های سخت حمایت نموده است بار دیگر در این مرحله حساس تاریخ کشـور نیاز است تا مانند تصـمیم سازمان ملل متحد ضمن رد درخواست نمایندگی طالبان از جانب مردم مسـلمان افعانسـتان و عدم دعوت از طالبان در کنفرانس ویژه همکاری های اسلامی در پاکســتان، بر حمایت خود از مردم متدین افغانســـتان ادامه دهد. اقدامات طالبان در طول چهار ماه گذشته نه صبغه اسلامی داشته ونه با اهداف استراتژیک سازمان همکاری های اسلامی مصــــــوبه کنفرانس2017 استانبول مبنی بر مبارزه با فرقه گرایی ، تبعیض نژادی و تروریزم سازگاری دارد، چراکه امارت اسلامی طالبان امروز مصـــداق هر سه موضوع تبعیض قومی و نژادی، حمایت از تروریزم و فرقه گرایی در جهان اسـلام اسـت. شــورای عالی مقاومت ملی ج.ا.ا به نمایندگی از مردم بزرگ افغانستان از این سازمان اسلامی میخواهد که ضمن تایید ادامه کار نماینده جمهوری اسلامی افغانستان اقدامات و فشارهای لازم را برای ایجاد یک حکومت اسلامی فراگیر در افعانستان روی دست گیرد.

مردم افغانستان اطمینان دارند که سازمان همکاری های اسلامی منحیث یک نهاد مسـتقل اسلامی به گروپ هایی که از طریق تولید و کشـت مواد مخدر و حمایت از تروریزم بین المللی اقتدار و اراده مردم را به زور تصاحب نماید هیچگاه اجازه نداده و به رسمیت نمی شناسد. 

شورای عالی مقاومت ملی ج.ا.ا از کنفرانس ویژه کشورهای اسلامی برای افغانستان که در پاکسـتان برگزار خواهد شد احترامانه تقاضا می نماید که مردم افغانستان را در شرایط سخت زمسـتان پیشـرو تنها نگذارند و کمک های بشـر دوستانه شان را مانند همیشـه از طریق سازمان های با اعتبار اسلامی و بین المللی و هماهنگی شوراهای مردمی قریه جات و شهرستان ها توزیع نمایند تا این کمک ها بدست گروپ های تروریسـتی و غیر مســـــــئول حیف ومیل نگردد. درین راستا شورای عالی مقاومت ملیج. ا.ا از هر نوع همکاری و همگامی در عرصه های مختلف برای شما اطمینان میدهد.

والسلام علیکم و رحمت االله و برکاته

شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان

امضاء کنندگان

پروفیسور عبدالرب رسول سیاف 

مارشال عبدالرشید دوستم 

سترجنرال عطامحمد نور 

حاجی محمد محقق محمد 

محمد یونس قانونی

محمد هادی ارغندیوال

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.