سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری تاکید کرد: برای تحقق رشد اقتصادی که در بودجه سال آینده پیش بینی شده است همه استانداران و وزرا باید نقش آفرینی کنند. رشد اقتصادی کشور در چند سال گذشته نزدیک به صفر و غیرقابل قبول بوده است. داشتن بودجه و اختیارات از نیازهای استانداران برای رسیدن به رشد اقتصادی است.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور با اشاره به اینکه داشتن بودجه و اختیارات از نیازهای استانداران برای رسیدن به رشد اقتصادی است، گفت: درآمد فروش اموال مازاد دولتی برای همان استان هزینه می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در نشست با نمایندگان استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و مرکزی ضمن بیان اینکه، دو مساله واگذاری اختیارات به استانداران و تامین بودجه و اعتبارات استانی دو محور اصلی درخواست نمایندگان و استانداران بود، اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۱ تلاش شده دارایی‌های استانی و مازاد دولت واگذار شود و درآمد حاصل از آن در صندوق‌های استانی هزینه شود.

رئیسی تاکید کرد: برای تحقق رشد اقتصادی که در بودجه سال آینده پیش بینی شده است همه استانداران و وزرا باید نقش آفرینی کنند. رشد اقتصادی کشور در چند سال گذشته نزدیک به صفر و غیرقابل قبول بوده است. داشتن بودجه و اختیارات از نیازهای استانداران برای رسیدن به رشد اقتصادی است.

استانداران دفاتر جذب سرمایه‌گذاری ایجاد کنند

رئیسی با مهم دانستن تکریم سرمایه‌گذار خاطرنشان کرد: توصیه من به همه استانداران این است که در کنار کارهای روزمره خودشان دفاتر جذب سرمایه‌گذاری ایجاد کنند. تضمین سود و تسهیل فرآیند اداری جذب سرمایه‌ از نیازهای اساسی است.

رئیسی با تاکید بر اولویت‌بندی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور، گفت: اگر اراده ملت همراه دولت نباشد کاری از پیش نمی‌رود لذا تذکرات و پیگیری‌هایی که شما نمایندگان انجام می‌دهید به نوعی حمایت از دولت است.

پیش از سخنان رئیس جمهور نمایندگان استان‌های اردبیل، البرز، زنجان، قزوین و مرکزی به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه مشکلات معیشتی، کم‌آبی، زیست‌محیطی و ضرورت اجرای عدالت توزیعی پرداختند.

استانداران استان‌های حاضر در این نشست نیز یکی از راهکارهای تسریع در رسیدن به رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده را تفویض بیش از پیش اختیار به استانداری‌ها عنوان کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.