اسحاق جهانگیری در پیامی به مناسبت روز دانشجو نوشت: دانشجو مهمترین بخش از سرمایه انسانی و مولد بیشترین بخش از سرمایه اجتماعی در توسعه است.

به گزارش جماران؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدم، نوشت: «فرا رسیدن روز پر خاطره و معنادار دانشجو بر همه دانشجویان عزیز ایرانی در همه جای جهان مبارک باد.

از آن روز تاریخی، 16 آذر 1332 که خون پاک سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران بر زمین ریخت تا به امروز، همواره روز دانشجو، روز معنابخشی هویت دانشجویی و نقش دانشجویان بوده است.

دانشگاه، دانشجو، جامعه، نظام سیاسی و نظم اجتماعی در این 68 سال ثابت و منجمد نمانده اما حقیقت آزادی خواهی و عدالت جویی دانشجو و دانشگاه همچنان زنده و تکرار شونده مانده است.

دانشجو مهمترین بخش از سرمایه انسانی و مولد بیشترین بخش از سرمایه اجتماعی در توسعه است. اگر فعال و امیدوار باشد، سرمایه انسانی نیز در وضعیت مساعد و مناسبی قرار دارد و اگر منفعل و نظاره گر و بی تفاوت باشد، جامعه در معرض زوال سرمایه اجتماعی خود خواهد بود.

کاری کنیم که سوء ظن و اعمال محدودیت از دانشگاه که خانه اصلی دانشجوست دور شود و دانشجو به جای هراس از آینده و نگرانی از اکنون، چشم ناظر و نقاد محیط خویش و جامعه اش باشد.»

 

 

جهانگیری: کاری کنیم که دانشجو چشم ناظر و نقاد محیط خویش و جامعه اش باشد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.