شاید گردانندگان مشرق، روش «گفت و گو» با اندیشمندان و صاحبان قلم را بر نمی تابند و معتقدند از روشی جز قلم و بیان و قدرت اقناع باید استفاده کرد. که البته چنان راهی نه مشی امام راحل بوده است و نه در دنیای امروز سودی در بر دارد.

پایگاه خبری جماران: سایت خبری مشرق که اخیرا به زعم خود دست به اکتشافات جدیدی از پایگاه خبری جماران می زند، در مطلب جدیدی با عنوان«ادامه تحریف کانالیزه امام در مؤسسه امام(ره): امام خمینی(ره) دچار خطای ترکیب بود!»، مدعی شده: سایت جماران که پیش از این با انتشار مطلبی دست‌خورده و حذفی مدعی موافقت امام راحل با اجتماعات اعتراضی شده بود [۳]، به تازگی با انتشار یادداشت دیگر مدعی وجود "خطای ترکیب" در وجود بینانگذار کبیر انقلاب شد!

و سپس بخشی از یادداشت اخیر دکتر محسن رنانی با عنوان «جمهوری خطای ترکیب» را نقل کرده است.

اما واقعیت چیست؟

این مطلب به همان اندازه که عجیب بود، خنده دار هم بود، چرا که اصل ماجرا این است که در پی انتشار یادداشت دکتر رنانی در کانال خود، جماران دقیقا 180 درجه بر خلاف ادعای کذب مشرق، دست به انتشار یادداشتی با عنوان «سخنی با استاد رنانی؛ «خطای ترکیب» یا «ترکیب خطا»؟ » زد و با دلایل متقن به مطالب دکتر رنانی پاسخ داد. جوابیه جماران برای دکتر رنانی ارسال شد و  در همان محل انتشار-کانال شخصی دکتر رنانی- نشر یافته و سپس در جماران به نحو برجسته ای بازنشر یافت و مدتها به عنوان تیتر اول سایت منتشر شد. پس مطلب جماران در نقد سخن دکتر رنانی بود و نه دفاع از آن.

اینکه مشرق واقعیتی چنین روشن را ندیده و در یک واژگونه نمایی در روز روشن، جماران را به دروغ و با عنوان دفاع از اصل مطلب دکتر رنانی مورد بازخواست قرار می دهد، امری عجیب و غیرقابل باور است که وقتی در کنار سایر مدعیات این سایت علیه جماران قرار می دهیم معنادار تلقی می شود.

البته شاید هم گردانندگان مشرق،  روش «گفت و گو» با اندیشمندان و صاحبان قلم را بر نمی تابند و معتقدند از روشی جز قلم و بیان و قدرت اقناع باید استفاده کرد.  که البته چنان راهی نه مشی امام راحل بوده است و نه در دنیای امروز سودی در بر دارد. 

به هر روی اهالی مشرق را به تحمل، دقت، انصاف و نگاه های غیر امنیتی فرامی خوانیم، چرا که هوچی گری و «فریاد برای هیچ» به جایی نمی رسد و اصلا راه مناسبی برای فرار از مشکلات و خلاءهای عملی و نظری نیست! و انتظار جدی داریم که با پذیرش خطای خود از ساحت امام عذر خواهی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
13 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.