قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد: مراسم ١٣ آبان با رعایت توصیه های بهداشتی و دستور العمل های ستاد ملی در بیش از ۸۰۰ شهر ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه برگزار می شود. در هیچ شهری راهپیمایی نداریم و این مراسم فقط به شکل اجتماع با شکوه در محل های غیرمسقف که عمدتا در میادین و خیابان های شهرها خواهد بود، برگزار می شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری اعلام برنامه های روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: یوم الله 13 آبان تجلی غیرت انقلابی و طنین شعار مرگ بر آمریکا و نمایش اقتدار ملت ایران در برابر استکبار جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری صبح امروز(سه شنبه 11 آبان)در نشست خبری اعلام برنامه های یوم الله 13 آبان که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد گفت: این برنامه ها در دو بخش تبیینی و میدانی برگزار می شود که برنامه های تبیینی بیشتر در فضای مجازی و به عنوان مقدمه مراسم میدانی اجرا می گردد و مراسم های میدانی نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی گفت: مراسم یوم الله 13 آبان در تهران در مقابل لانه جاسوسی آمریکا با سخنرانی سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود و اجرای برنامه‌هایی چون مداحی حماسی، اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی و رزم‌نوازان دژبان ارتش ج.ا.ا، قرائت بیانیه دانشجویی و دانش‌آموزی و قرائت قطعنامه و ...نیز از دیگر برنامه های این مراسم در تهران خواهد بود. در سایر شهرها و استانهای کشور نیز  مراسم میدانی و سخنرانی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با فاصله گذاری اجتماعی خواهیم داشت. همچنین مراسم به صورت زنده از طریق برنامه شبکه اجتماعی شاد برای دانش آموزان پخش می­ گردد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری در ادامه این نشست اظهار داشت: یوم الله 13 آبان روز تجلی غیرت انقلابی و ابراز خشم ملت بزرگ ایران اسلامی از سیاست های ظالمانه استکبار جهانی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که مردم بصیر و استکبارستیز ایران، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی می داند، اظهار داشت: شعار کوبنده مردم ایران به عنوان محوری ترین شعار مراسم یوم الله 13 آبان در سراسر کشور طنین انداز خواهد شد و سردمداران دولت مستکبر آمریکا و هم پیمانان غربی آنان خشم مقدس مردم ایران را با سر دادن شعار 'مرگ بر آمریکا'، در روز سیزدهم آبان مشاهده خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری اضافه کرد: سیزدهم آبان یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین روزهای انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر به شمار می‌آید. روزی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «روز تجلی دوباره آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی در ملت مسلمان» نام بردند. بی‌شک، سیزدهم آبان یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین روزهای انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر به شمار می‌آید. روزی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «روز تجلی دوباره آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی در ملت مسلمان» نام بردند.

وی با بیان این که 13 آبان روز تفسیر و تحقق شعار «مرگ بر آمریکا» و روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکباری آمریکا است، خاطرنشان کرد:امام راحل از همان آغاز نهضت نوک حمله خود را به سوی استکبار جهانی که در رأس آن آمریکای جنایت کار است نشانه گرفت و نهضت اسلامی را بر دکترین استکبار ستیزی بنیان نهاد. ایشان با فریاد برآوردن (همه بدبختی های ما از آمریکا است) آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند و فرمودند(آمریکا دشمن شماره یک مسلمانان است) بنابراین از شاخصه های بارز امامین انقلاب، وارد کردن واژه ها و مفاهیم دینی و قرآنی در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی است که از جمله آن ها، واژه استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری ادامه داد: حضرت امام (رضوان الله تعالی) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز 13 آبان فرمودند «ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تماشا کردیم»، «ملت بزرگ ایران مثل یک صاعقه بر سر آمریکا فرود آمده است»

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: تاریخ پرافتخار ایران اسلامی مشحون از روزهای سرنوشت‌ساز و ایام افتخارآمیزی است که هر یک یادآور ارزش‌های بسیار متعالی و کم‌نظیر انسانی و دینی است.  یکی از مهم‌ترین این ایام، یوم‌الله سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز بزرگ مرگ بر آمریکا است. روز شکست هیمنه پوشالی و ابهت ساختگی سران استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار و روز 'مهر باطل شد'  بر سیاست‌های استکباری آمریکاست .

وی افزود: یوم الله 13 آبان، روز تجلی اقتدار جوانان ایرانی در برابر توطئه‌های شوم و نقشه‌های پلید استکبار است که باید مبدأ حرکت جهانی و موج بیداری اسلامی قرار گیرد. روزی که بیانگر سه واقعه مهم تاریخی، یعنی، تبعید امام خمینی رحمه الله علیه به ترکیه در سیزدهم آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در سیزدهم آبان 1357 در مقابل دانشگاه تهران به دست رژیم منحوس پهلوی و تسخیر سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی آمریکا  در سیزدهم آبان 1358 است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری تاکید کرد: این سه واقعه تاریخی ، هر چند در ظاهر سه رویداد متفاوت و مجزا به نظر می رسد اما هویت مشترک هر سه رخداد، مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آن است.

وی یادآور شد: مناسبت نخست تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه که در سیزدهم آبان 1343 در پی اعتراض ایشان به سیاست‌های حکومت پهلوی از جمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون، رخ داد و موجی از اعتراض‌های مردمی به صورت تظاهرات در بازار تهران و چند شهر بزرگ دیگر، تعطیلی طولانی دروس حوزه‌‌های علمیه و ارسال طومارها و نامه‌ها به سازمان‌های بین‌المللی و مراجع تقلید را بوجود آورد.

مناسبت دوم،  شهادت دانش‌آموزان به دست دژخیمان رژیم پهلوی است. چهارده سال پس از تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه، صدها نفر از دانش‌آموزان تهرانی که هنگام تبعید امام(ره) یا هنوز به دنیا نیامده بودند یا کودکان خردسالی بودند، در سالروز سیزدهم آبان با سر دادن شعارهای «درود بر خمینی» و «مرگ بر شاه» به دانشگاه تهران آمدند تا با دانشجویان مسلمان انقلابی دانشگاه تهران اعلام همبستگی کنند. ، اما مأموران مسلح شاه ، صف دانش‌آموزان کم سن و سال را به گلوله بسته و بیش از شصت تن از دانش آموزانی را که به دلیل بسته بودن درهای دانشگاه نتوانستند در برابر آتش گلوله‌‌های مأموران بگریزند را به شهادت رساندند. قیام سیزده آبان، هرچند  به شهادت عده‌ی زیادی از دانش‌آموزان انجامید اما در عمل قیام ملت ایران را گسترده‌تر و فراگیرتر از قبل کرد و پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید. سیزدهم آبان از آن پس «روز دانش‌آموز» نامیده شد تا برای همیشه چراغی فرا راه دانش‌آموزان عزیز کشورمان باشد و روحیه‌ی استکبارستیزی و عدالت‌خواهی را در آنان زنده نگه دارد.

مناسبت سوم، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران است. سفارتخانه‌ای که مرکز فرماندهی توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی آمریکا علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود. به همین دلیل گروهی از دانشجویان مسلمان دانشگاه‌ها به عنوان لبیک به فرمایش امام(ره) که چند روز قبل از آن  در پیامی به مناسبت سالگرد سیزدهم آبان فرموده بودند:« بر دانش‌آموزان، دانشگاهیان و محصلین علوم دینیه است که با قدرت تمام حملات خود را علیه آمریکا و اسرائیل گسترش داده و آمریکا را وادار به استرداد این شاه مخلوع جنایتکار کنند و این توطئه بزرگ را بار دیگر شدیداً محکوم کنند»، تصمیم به اشغال لانه جاسوسی آمریکا گرفتند. این اقدام دانشجویان، با مخالفت مرتجعین و جریان‌های لیبرالی مواجه شد، اما امام خمینی(ره) با حمایتی قاطع از این اقدام، آن را «انقلاب دوم» نامیدند و مردم هم با شور و اشتیاق، مقابل لانه جاسوسی تجمع کردند. با فتح لانه جاسوسی ، این رفتار استکباری آمریکا در منطقه روشن و پایگاه جاسوسی‌اش برچیده شد و از همه مهم‌تر، ابهت پوشالی آمریکا در جهان شکسته شد. با این اقدام شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام(ره) ، ابهت پوشالی آمریکا شکست و ماهیت چهره‌های لیبرال‌هایی که در صحنه سیاسی کشور ظاهر شده بود، افشا شد همچنین روحیه بیداری و هوشیاری و وحدت و همبستگی در امت اسلامی دمیده شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر چه، واژه استکبار که در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی آمده ، از تعالیم قرآن کریم است و بر اساس آیات الهی ، مسلمانان نمی توانند نسبت به طاغوت و مستکبرین بی توجه باشند و با این نگاه ، باید پذیرفت که واقعیت آن است ،اگر بخواهیم کارنامۀ سراسر سیاه آمریکا  و دخالت ها و رفتار های زشت دولتمردان آمریکا و نظام استکباری را پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی و در این بیش از چهار دهه به  نگارش در آوریم  و به دخالت ها و شرارت های دولت های مستکبر آمریکا در سایر کشور های مستقل و حتی کشور های همپیمان آنان بپردازیم ؛ می توان به فهرست سیاه و زشت شرارت های آنان اشاره داشت.

 

قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی

 

وی گفت: تداوم رویکرد استکباری آمریکا در دولت بایدن ، همانند فعال سازی کارگروه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی درر زمینه اقدام علیه جمهوری اسلامی و مانع تراشی در آزادسازی دارایی های ایران و حمایت از این رژیم تروریست پرور در عملیات خرابکاری هسته ای در نطنز و حفظ تحریم های ضد ایرانی و افزودن مواردی دیگر بر آن ، ضرورت تداوم روحیه استکبار ستیزی مردم ایران را دوچندان می کند .  اما شرایط امروز، دنیا کاملا متفاوت شده است ، حضور چندین ساله و مستکبرانه آمریکایی ها ، بویژه در عراق و افغانستان و دیگر کشورهای منطقه و تحمل کشته‌های فراوان و از سویی چپاول دخایر نفتی و استقرار پایگاه‌های نظامی و اینک اجبار به خروج خفتبار از این کشور ها ، جریان افول آنان را سرعت داده است .  

حجت الاسلام والمسلمین اشجری ادامه داد: اکنون حرکت های مردمی در بیداری اسلامی و جبهه مقاومت ، روز به روز پر رنگ تر شده و جهانی می شود . بی شک اثر شهادت شهید سرفراز ، سردار دلها ، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ، مکتب شهید سلیمانی را در میان جریان مقاومت و ملت های آزاده روشن تر می کند .  

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که ستاد برگزاری مراسم سیزدهم آبان در همین راستا و مطابق سالهای قبل با اهداف مشخص در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفته است، برنامه های این روز را تشرح کرد.

برخی از مهمترین این برنامه ها عبارتند از: برگزاری باشکوه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تاکید بر همیشگی بودن مبارزه ملت ایران با استکبار و سلطه به عنوان رمز عزت و اقتدار و پیشرفت و سعادت ملت ایران، ارتقاء آگاهی و شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به توطئه‌ها و سیاست‌­های خصمانه آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی به ویژه سیاست­‌های جدید این کشور در مقابل جمهوری اسلامی ایران و تبیین چرایی شعار استراتژیک «مرگ بر آمریکا»، تبیین ستیزه‌گری با استکبار و اینکه عین عقلانیّت است و معرفی رژیم آمریکا  به عنوان مصداق کامل استکبار و جامع بسیاری از ضررها و شیطنت‌ها و جنگ‌افروزی‌ها، دارای ماهیت تروریستی و تروریست‌پروری و مداخله گری و انحصار طلبی، تبیین اندیشه­‌های امام راحل و مقام معظم رهبری مدظله العالی در مورد ماهیت سلطه­‌جویانه آمریکا و جبهه جهانی استکبار و آگاهی‌بخشی در خصوص اقدامات و جنایات آمریکا در منطقه و جهان بویژه بحران آفرینی در کشورهای مسلمان و تجلیل از دانشجویان و دانش­‌آموزان به عنوان پیشگامان حرکت­‌های انقلابی در رخدادهای 13 آبان.

 قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه نشست اعلام کرد :اکنون در شرایطی به استقبال برگزاری مراسم یوم الله سیزدهم آبان به شکل اجتماع مردمی می رویم که کشور شاهد استقرار دولت سیزدهم و اراده آنان به خدمت هر چه بیشتر به ملت شریف و رفع مشکلات معیشت آنان بوده و در شرایط کرونایی کشور و تلاش جانانه نیروهای بهداشت و درمان ، شاهد واکسیناسیون گسترده مردمی بوده و ان‌شاءالله با ادامه این نهضت بهداشتی,  و درمانی ، شاهد فروکش کردن این بیماری منحوس باشیم و قطعا ضمن هماهنگی های لازم و با حفظ شرایط بهداشتی و رعایت دستورالعمل های مربوطه ، شاهد برگزاری مراسم اجتماع مردمی 13 آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با شعار محوری ' ایستادگی و مقاومت ملت ایران ، رمز افول سلطه استکباری آمریکا  ' در تمامی مراکز استانها و عموم شهرهای کشور خواهیم بود ؛ هرچند که دشمنان آرامش و آسایش این کشور هنوز به دشمنی و شرارت خود با ملت ایران ادامه داده و در همین چند روزه گذشته شاهد نقشه شوم دشمن در حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین به منظور زمینه سازی حوادث خیابانی و قرار دادن مردم در مقابل نظام بودیم که با صبر و بردباری ملت و اعتماد به خادمین خود در دولت یازدهم و درایت آنان ، این توطئه که در ادامه فتنه های بنزینی آبان 1398 بوده ، خنثی گردید.

وی ادامه برنامه های سال جاری که حول دو محور تبیینی و میدانی خواهد بود را به شرح زیر تشریح کرد:

 برنامه های تبیینی

 سال جاری بیش از 4000 نشست روشنگری و بصیرتی به شکل حضوری و بیشتر در فضای مجازی و برنامه های متنوع برقرار خواهد بود. از جمله، فرهنگیان و بویژه دانش آموزان کشور که آینده سازان و بخش اعظمی از جمعیت را شامل می شوند ، همچون سالهای گذشته با بهره گیری از امکانات آموزش و پرورش ، بسیج دانش آموزی و  بویژه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برنامه های متنوعی که عموما با نگاه تبیینی بوده تدارک و اجرا خواهند داشت . از جمله به مواردی اشاره دارد:

-برگزاری نشست های تبیینی و تحلیلی با موضوع استکبار ستیزی به صورت مجازی و حضوری در سراسر کشور

-برگزاری ویژه برنامه های دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با نوجوانان در مصلی های سراسر کشور

-برگزاری ویژه برنامه های تکریم مقام شامخ شهدای دانش آموز به ویژه (شهید ایذه ای: علی لندی)

-پویش سراسری #زیرپامیگذاریمت (پویش ملی کلیشه زنی پرچم آمریکا در خیابان های کشور ) آمریکای مزاحم

-نمایشگاه های دانش آموزی حضوری و مجازی

برپایی نشست تخصصی بصیرتی استکبارستیزی بر اساس مبانی قرآن کریم با حضور دکتر رحیم پور ازغدی در روز چهارشنبه 12 آبان ساعت 9 صبح در محل سازمان دارالقرآن الکریم  در خیابان حافظ – خیابان رشت.

برپایی نشست ضد استکباری در بیت شریف حضرت امام خمینی رحمه الله علیه در قم ، روز پنجشنبه سیزدهم آبان ساعت 4 بعدازظهر با سخنرانی آیت الله مقتدایی .

هماهنگی با ستاد ملی و ستادهای استانی مقابله با کرونا در زمینه ارائه خدمات واکسیناسیون در محل تجمعات مردمی و برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان در روز پنجشنبه 13 آبان 1400 در تهران و مراکز استانهای سراسر کشور .

برپایی 140 یادواره شهدای دانش آموز در سطح کشور و استمرار طرح لاله های روشن با مساعدت و همکاری بنیاد شهید وامور ایثارگران و وزارت آموزش و پرورش .

دیدار و سرکشی ازخانواده معزز شهدا به ویژه خانواده شهدای دانش آموز با حضور مسئولین

راه اندازی پویش ساخت دست سازه با موضوعات استکبارستیزی در فضای مجازی

 برگزاری نشست بصیرتی ویژه طلاب و روحانیون  با موضوع دستاوردهای 13 آبان 40 مورد

 اجرای تریبون آزاد در میادین اصلی مراکز استانها و شهرستانهای  برخوردار از بافت جمعیتی شیعه و سنی 10 مورد

برپایی نشست های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اهل سنت  در استانهای اهل سنت کشور

پویش مجازی  #دوران_استقلال  #دوران_استعمار  همزمان با ۱۳ آبان ماه و تشکیل کمپین های متعدد مردمی با هشتک هایی همچون #دشمنی های آمریکا با ایران، #چرا با آمریکا دشمنیم،# آمریکا شیطان بزرگ، #آمریکا و امپراطوری جهان،# بدعهدی های آمریکا و حقوق بشر آمریکا در بیشتر مراکز استانی

برگزاری میزگردهای سیاسی و نشست های تخصصی بصورت پخش از طریق فضای مجازی با محوریت بزرگداشت یوم الله 13 آبان ماه به تعداد 50 مورد ، ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با همکاری بسیج دانشجویی بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی

فضاسازی و تبلیغات گسترده در سطح شهر(پرتابل‌ها، بیلبوردها و عرشه‌های پل) توسط سازمان زیباسازی شهر تهران و سپاه حضرت محمد رسول الله (صلی الله علیه و اله وسلم) تهران بزرگ

اجرای 117 برنامه فرهنگی هنری در قالب های مجازی وحقیقی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که چند برنامه مهم  آن به شرح زیر است :

الف - تولید محصول کمیک موشن چهل سرداربا موضـوع شـهید لندی، برپایی فرهنگسـرای مقاومت در مقابل لانه جاسوسی درروز 13آبان، مسابقه ادبی از فهمیده تا لندی، تولید محتوا در قالب اینفوگرافی تحت عنوان «13 آبان تجلی آزادگی»، برپایی نمایشگاه عکس با عنوان تاریخ مستطاب آمریکا در فرهنگسراهای شهر تهران، تولیدات متنوع پادکست، ویدئوکلیپ و ... وانتشار در فضای مجازی

ب - راه اندازی پویش در فضای مجازی تولید پادکست و کلیپ ، پویش ساخت دست سازه با موضوعات استکبارستیزی ، واکسن تولید داخل، شهید لندی وشهید فخری زاده و به درک واصل شدن بنی صدر، کلیشه زنی پرچم آمریکا و اسرائیل در ورودی مراکز تزریق واکسن ، امضای طومار و بیانیه و حضور گسترده  دانش آموزان عضو اتحادیه از اهم برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهر تهران است

 برپایی همایش فهمیده های انقلاب ( تبیین نقش نوجوانان در گام دوم انقلاب) 30 مورد

 برگزاری مسابقه کتابخوانی آمریکا شیطان بزرگ  از کتاب  نیمکت های پاییزی ( گزارشی از واقعه سیزدهم آبان ماه 1357 به قلم حمید رضا شاه آبادی)

برگزاری ویژه‌برنامه‌های تبیینی با دعوت از سخنوران انقلابی در مساجد و بقاع متبرکه برگزیده استانها 60 مراسم

تجلیل و تکریم فرزندان دانشجو و دانش‌آموز شهدای سلامت و مدافع حرم100 مراسم

برپایی نشست ها،  سخنرانی ها، حلقه های معرفت، نشست های سیاسی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه در سطح بسیج و سپاه انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

 کلاس و کارگاه کارت پستال سازی برای دانش آموزان و نوجوانان و جوانان با موضوع ۱۳ آبان

 ایجاد پویش دانش آموزی (الماس صدف)برای دانش  آموزان دختر با موضوع حجاب وعفاف در 30 مرکز استان .

 چاپ و انتشار بروشور روشنگری با موضوع یوم الله 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی میان دانش آموزان کشور بویژه استفاده در  شبکه اجتماعی شاد .

چاپ و انتشار اقلام تبلیغاتی(پوستر،تراکت،بنر و..)و ویژه نامه های نشریات و مطبوعات کثیر الانتشار و بخش اعظمی از فضای مجازی کشور .

 برگزاری نمایشگاه بصیرت و نمایشگاه عکس با موضوع استکبار ستیزی و یوم الله 13 آبان و به نمایش گذاشتن آثار باقیمانده لاشه بالگرد سرنگون شده آمریکا در صحرای طبس در محل لانه جاسوسی در تهران و تدارک امکان بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از نمایشگاه ادوات جاسوسی آمریکایی‌ها در این محل .

معرفی بیش از 490 شهید دانش آموز و انتشار زندگینامه، وصیتنامه و خاطرات این شهدای گرانقدر، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز، مصاحبه با والدین شهدای دانش آموز در استودیو شهدای رسانه، مصاحبه با پیام آوران ایثار در خصوص نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس  و انتشار در فضای مجازی و برپایی نمایشگاه عکس شهدای دانش آموز در شهرستان ها از اهم برنامه های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران است

 برگزاری مسابقه کتابخوانی استکبارستیزی در بین نمازگزاران، برپایی مراسم ضد استکباری در مساجد استان تهران، طراحی و تدوین ویژه نامه چند رسانه ای 13 آبان جهت بهره برداری ائمه جماعات توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد.

برپایی بیش از 150 محافل ادبی و شب شعر در مراکز استانها و شهرستانها با حضور هنرمندان و شاعران انقلابی.

 برنامه های میدانی

 اجتماع مردمی و ضد استکباری مراسم 13آبان ، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بیش از 800 شهر کشور و به صورت همزمان در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 13 آبان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 برخی دیگر از برنامه های ویژه 13 آبان عبارتند از:

-برپایی پویش روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و حضور در فضای مجازی (13ABAN.ccoip.ir  ) از 11 الی 15 آبان.

- نواخته شدن زنگ استکبارستیزی ساعت 8:30 دقیقه صبح روز 12 آبان در بیش از 110 هزار مدارس سراسر کشور و پخش از شبکه اجتماعی شاد. مراسم ویژه نیز در همین ساعت و همین روز در تهران و در دبیرستان پسرانه شهید کدخدایی واقع در میدان پاستور خیابان شهید آژیده و به دست جناب دکتر کاظمی سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش زنگ استکبار ستیزی نواخته خواهد شد.

- اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه 7 آبان و جمعه آینده 14 آبان در بیش از 800 شهر و بخش به موضوع استکبار ستیزی ملت ایران توسط خطبای محترم و ائمه جمعه کشور.

-با تشکیل ستادهای 13 آبان در دفاتر این شورا در سراسر کشور ، برنامه های متنوعی در استانها طراحی و اجرا می شود  و از جمله ،اعزام سخنران به تمامی استانهای کشور به جهت ایراد سخن در اجتماع مردمی یوم الله 13آبان.

- بیش از 3500 عوامل رسانه ای اعم از خبرنگار ، تصویربردار و عکاس، مراسم 13 آبان را در سراسر کشور پوشش خبری می دهند. در تهران 110خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 500 عکاس ، خبرنگار و تصویر بردار داخلی این مراسم را پوشش خبری می دهند.

- حضور یکپارچه خانواده شهدا بویژه شهدای هسته ای ، مدافعان حرم  و مدافعان سلامت ، جانبازان و ایثارگران ، اقشار مختلف مردمی  و تشکل های دانش آموزی و دانشجویی در مراسم .

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان اظهار داشت: امیدوار هستیم در این روزهای حساس ، شاهد حضور با بصیرت و لحظه شناسی مردم عزیزمان، مسوولین و همه دلسوزان انقلاب اسلامی در گرامیداشت این یوم الله باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.