گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

نماینده خاش: توزیع ناعادلانه بودجه در 10 سال گذشته محرومیت سیستان و بلوچستان را بیشتر کرده است/ عمده مشکلات استان در رابطه با آب، راه و برق است

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی به جماران گفت: بعضی از شهرستان های استان ما با حدود 70 تا 80 هزار نفر جمعیت با مشکل کمبود آب مواجه هستند. وقتی آب کشاورزی روستائیان خشک شده مجبور هستند از روستاها به حاشیه نشینی روی بیاورند تا آب به آنها برسد. البته آب هم بوده ولی بحث مدیریت منابع انسانی است که نتوانسته مدیریت آبرسانی را انجام بدهد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه استان سیستان و بلوچستان از حیث محرومیت در همه شاخص ها رتبه اول کشور را دارد، گفت: رئیس جمهور سرزده به استان سیستان و بلوچستان آمد، اما در سه-چهار شهرستان بیشتر حضور نداشت. این استان نزدیک به 30 شهرستان دارد. یعنی شاید نزدیک 50 درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان متأسفانه دیداری با ایشان نداشتند. ان شاء الله خود رئیس جمهور هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد تا در سفرهای بعدی به شهرستان های دیگر هم بروند.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان در یک منطقه سوق الجیشی قرار دارد و با حدود 900 هزار کیلومتر مساحت، 11.5 درصد از مساحت کشور عزیزمان را تشکیل می دهد اما از حیث محرومیت استان سیستان و بلوچستان در همه شاخص ها رتبه اول کشور را دارد. البته به معنای این نیست که خدای ناکرده خدماتی توسط نظام ارائه نشده است؛ خدماتی بوده ولی متأسفانه توزیع ناعادلانه بودجه در 10 سال گذشته محرومیت این استان را بیشتر کرده است.

 

ان شاء الله رئیس جمهور در سفرهای بعدی به شهرستان های دیگر هم بروند

 

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور سرزده به استان سیستان و بلوچستان آمد، اما در سه-چهار شهرستان بیشتر حضور نداشت. این استان نزدیک به 30 شهرستان دارد. یعنی شاید نزدیک 50 درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان متأسفانه دیداری با ایشان نداشتند. ان شاء الله خود رئیس جمهور هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد تا در سفرهای بعدی به شهرستان های دیگر هم بروند.

 

عمده مشکلات سیستان و بلوچستان در رابطه با آب، راه و برق است

 

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات سیستان و بلوچستان در رابطه با آب، راه و برق است، گفت: متأسفانه در گذشته مسئولین به یک قطعه از استان توجه می کردند و از بقیه شهرستان ها غافل بوده اند. بحث آلونک سازی که آقای رئیسی در چابهار بازدید داشته را در بقیه شهرستان ها هم داریم. اینها از کوتاهی های مدیران استانی بوده اند که نتوانسته اند خدمات مناسبی در زمینه آب، راه و برق به مردم داشته باشند.

حسین زهی تصریح کرد: بعضی از شهرستان های استان ما با حدود 70 تا 80 هزار نفر جمعیت با مشکل کمبود آب مواجه هستند. وقتی آب کشاورزی روستائیان خشک شده مجبور هستند از روستاها به حاشیه نشینی روی بیاورند تا آب به آنها برسد. البته آب هم بوده ولی بحث مدیریت منابع انسانی است که نتوانسته مدیریت آبرسانی را انجام بدهد.

وی افزود: آقای رئیسی وعده هایی در بحث آب، بازارچه های مرزی، توسعه سواحل مکران و زاغه نشینی داشتند و بنا شد که در مرکز برای بودجه این امور تصمیم گیری شود. اگر پیگیری و نظارت عالی انجام بگیرد قطعا این وعده ها قابل تحقق خواهد بود و مطمئن باشید که ما هم به عنوان نماینده مردم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.