گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع): در کشور ما تبعیض مذهبی قائل نمی شوند/ انتصاب یک اهل سنت به فرماندهی نیروی دریایی از سوی رهبری موجب انعکاس تفکر وحدت می شود

حجت الاسلام و المسلمین اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه «به همه افراد باید با نگاهی اسلامی نگاه کرد»، به جماران گفت: مقام معظم رهبری با توجه به آن اشراف و ولایتی که نسبت به همه امور به ویژه در مسئله نیروهای مسلح دارند خودشان بهتر از هر کسی مصلحت جامعه اسلامی و امت اسلامی و رده بندی های موجود در نظام ارتش و همه اینا آگاهی دارند.

به گزارش جماران؛ رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: انتصاب یک اهل سنت به فرماندهی نیروی دریایی از سوی مقام معظم رهبری موجب انعکاس تفکر وحدت در جامعه اسلامی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) درباره اهمیت اقدام مقام معظم رهبری در انتصاب یک اهل سنت به عنوان فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جماران گفت: درباره جزییات این امر مطلع نیستم.  برنامه های فرماندهی کل قوا به ویژه مسئله نظامی و ارتش یک سری راهکارها و نظام مندی خاص خودش را به همراه دارد.

او افزود: بنابراین ما به این دلیل که نه تخصص در آن مسئله داریم و مسئله هم مسئله ای محض نیست که ما بخواهیم روی آن نظر بدهیم.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)  ادامه داد: مقام معظم رهبری با توجه به آن اشراف و ولایتی که نسبت به همه امور به ویژه در مسئله نیروهای مسلح دارند خودشان بهتر از هر کسی مصلحت جامعه اسلامی و امت اسلامی و رده بندی های موجود در نظام ارتش و همه اینا آگاهی دارند و بر این اساس، خودشان اقدام می کنند و چون ما تابع رهبری هستیم به طور کامل ولایت را قبول داریم این ولایت را می پذیریم و این مسئله که یک فردی چه از اهل سنت و چه از شیعه باشد (بر این اساس چون در نظام جمهوری اسلامی اصلا قرار نبود و قرار هم نیست این گونه باشد  و این مسائل چندان مطرح نیست) مسئله ای نیست که بخواهیم در آن دخالت کنیم.

اختری تصریح کرد: نظر و دخالت ما هیچ گونه تاثیری در این قضیه ندارد در واقع کار ما نیست و شایسته نیست ما دخالت کنیم. ما تابع رهبر عظیم الشأن خودمان هستیم و هر تصمیمی که گرفتند را قبول داریم و آن را صحیح و درست می دانیم. این موضوع هم یکی از مواردی است که مربوط به کارهای ویژه و در تخصص شخص مقام معظم رهبری در تعیین فرماندهان است. 

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا درباره اهمیت این اقدام رهبری و سیره و تفکر ایشان در ارتباط با اهل سنت  تصریح کرد: الحمدلله جامعه ما جامعه مسلمانی است و ما برای همه مسلمانان، یک نوع احترام قائل هستیم و همه در کشور هموطن ما هستند. همه در کشور مسئولیت دارند و همه آنها به مسئله وحدت امت اسلامی پایبند هستند و در عین حال ما هم پایبند هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین اختری بیان کرد: یکی از نمودارهای این مسئله، انعکاس تفکر وحدتی در جامعه اسلامی است که در خصوصیاتی که برای هر مقامی یا مسئولیتی است مطرح است. ما افرادی داریم که فرماندار بودند، معاون استاندار بودند و در زمینه های مختلف فعالیت کردند. در واقع در کشور ما نسبت به هر کسی با هر سطحی از شایستگی، این گونه نگاه نمی شود که بخواهند تبعیض مذهبی نسبت به آنها قائل شوند. در واقع به همه افراد باید با نگاهی اسلامی نگاه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.