انتصاب امیری از اهل سنت کشور به عنوان یکی از بالاترین امرای نظامی کشور، بیش از هر چه به همه نشان می دهد که عزم رهبری نظام بر آن بوده و هست که اسباب تفرق را بر چیند.

پایگاه خبری جماران: دیروز با انتصاب امیر دریادار دوم شهرام ایرانی که از برادران کرد اهل سنت است، به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، که با حکم فرمانده معظم کل قوا به وقوع پیوست، گامی بلند در راستای تأمین ملی کشور برداشته شد.

در این باره نکاتی قابل اشاره است:

نخست آنکه: سالهاست که دشمنان کشور با بزرگ نمایی برخی رفتار های زشت برخی از ما ، به دوپاره کردن کشور مشغول هستند و وحدت ملی ما را با ایجاد تفرقه در میان «شیعه و سنی» نشانه رفته اند. این درحالی است که وحدت از محوری ترین شعارهای امام خمینی و از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است. 

تردید نباید کرد که ایجاد تفرقه در همه حوزه های وحدت، قدرت ملی و اسلامی ما را از بین می برد. و اگر سالهاست که می گوییم حکومت نباید به کسانی که بذر نفرت و کینه را می پاشند میدان دهد، دقیقا به همین جهت است. 

انتصاب امیری از اهل سنت کشور به عنوان یکی از بالاترین امرای نظامی کشور، بیش از هر چه به همه نشان می دهد که عزم رهبری نظام بر آن بوده و هست که اسباب تفرق را بر چیند. 

نکته دوم آنکه این امر پاسخی صحیح به یکی از مطالبات به حق برادران سنی مذهب بوده است. و برآورده کردن این مطالبه هم می تواند به وحدت ملی ما کمک کند. به یاد داشته باشیم که در کشورهای دیگر اقلیت ها برای به دست آوردن امتیازاتی در این حد از راه های مختلف با حکومت به رایزنی می پردازند و گاه تا مرزهای خشونت هم پیش می روند. اما در کشور ما این مهم تنها با ارتقای توانایی های فردی و بر اساس اصل لیاقت به وقوع پیوست. و این نکته، ارزش این عمل را چند برابر می کند. 

و اما نکته سوم که می تواند به همان اندازه مهم باشد آن است که به همه یاد آور شویم که چه به جاست تا این رویه رهبر انقلاب در سایر حوزه ها هم ملاک عمل قرار گیرد. 

راستی! آیا نباید این نوع نگاه را در وحدت بین اقشار مختلف مردم و گروه های سیاسی هم جاری کرد؟ آیا نباید همانطور که به «نق زدن» های کوتاه نظران در این انتصاب با ارزش توجه نشد به تندروی های گروه های خاص سیاسی هم توجه نشود؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
17 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.