با توجه به نتایج اولیه شمارش آرا از سوی ستاد انتخابات کشور، سید ابراهیم رییسی کاندیدای پیروز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

به گزارش جماران؛ واکنش چهره های سیاسی به پیروزی ابراهیم رییسی در انتخابات 1400 در پی می آید:

 

تبریک سید حسن خمینی به سید ابراهیم رییسی

یادگار امام در پیامی پیروزی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

بسمه تعالی

برادر گرامی جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای سید ابراهیم رییسی دامت توفیقاته

به دست آوردن  اعتماد بخش بزرگی از مردم و کسب عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی تبریک می گویم. بی تردید ایستادن در مسند خدمتگزاری به مردم شریف و نظام اسلامی مسئولیت سنگینی است که تنها با لطف خدا و همدلی بیشتر و استعانت از فکر و توان همگانی به بهترین نحو تحقق خواهد پذیرفت. 

امیدوارم در این کسوت جدید شاهد موفقیت شما و ارتقاء سطح زندگی عمومی در همه حوزه باشیم. 

با احترام

سید حسن خمینی

 

حسن روحانی، رییس جمهوری:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی (دامت تائیداته)

 انتخاب جنابعالی از سوی ملت بزرگ ایران به عنوان رئیس جمهور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را صمیمانه تبریک و تهنیت می گویم.

امید دارم با تلاش جنابعالی و با همدلی بیشتر با تمامی ارکان و قوای کشور، در این جایگاه خطیر نیز شاهد اقدامات موثر در جهت پیشرفت و آبادانی کشور و آرامش و رفاه مردم فهیم ایران عزیز باشیم.

بی شک بهره گیری از همه ظرفیت های مادی و معنوی موجود و ساماندهی بهینه امکانات می تواند به حل مشکلات و تسریع در رسیدن به مطالبات مردمی و تحقق آرمان های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی یاری رساند.

همچنین دولت دوازدهم اعلام می دارد که در روزهای پیش رو آمادگی اقدامات لازم برای انتقال تجارب و مقدمات و شرایط انتقال بار امانت به دولت سیزدهم را معمول خواهد داشت.

از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن‌جناب و سعادت مردم عزیز ایران بزرگ را مسالت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه:

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی گرامی

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران 

مراتب تبریکات صمیمی را به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید. 

رولبط میان کشورهایمان به طور سنتی از خصلت دوستانه و حسن همجواری برخوردار می باشد. 

امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روز افزون همکاری دو جانبه سازنده در زمینه های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین الملل مساعدت خواهد نمود. این موضوع کاملا پاسخگوی منافع ملت های روسیه و ایران می باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه ای پیش می رود. 

برای جنابعالی موفقیت و نیز سلامت و بهزیستی را آرزو می نمایم. 

با عرض احترام ، ولادیمیر پوتین

 

محسن رضایی:

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، در مقابل چشم ناظران و تحلیلگران جهانی، یکبار دیگر ثابت کرد که ملت سرافراز ایران، در پاسداشتِ نظام اسلامی و تقویت اقتدار و امنیت آن، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند و بی‌تردید این آزمون بزرگ، برگ زرین دیگری بر تاریخ مجاهدات ملت تاریخ‌ساز ما افزود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و فداکار ایران و به منتخب ملت، برادر ارجمندم آیت الله سید ابراهیم رییسی تبریک عرض نموده و از محضر الهی، دوام توفیقات ایشان را در این مسئولیت خطیر، طلب می‌کنم.

 

محمدعلی ابطحی:

آقای رئیسی بیشترین رای را آورد و رییس‌جمهور شد. به ایشان تبریک می‌گویم. به همه آنها که در هر ستادی برای رای مردم و احیای جمهوریت زحمت کشیدند خسته نباشید می‌گویم.

حرف‌های زیادی در ایام انتخابات زده شد وکارهای ناپسندی از سوی مراکزی به خصوص شورای نگهبان انجام شد. اما تمام شد.

به نظر من رییسی، می تواند و باید رییس‌جمهور همه باشد. میزان آرای باطله، جدی بودن مردم در رساندن پیامشان بود.

اما بیایید غر نزنیم. دنبال مقصر نگردیم. کری‌های بی‌حاصل نخوانیم.

بیشتر احزاب سیاسی آمدیم تا مشارکت اضافه کنیم. اما نشد. عمده مردم نخواستند. همه ملت تلاش کردند. چه آنها که به هریک از کاندیداها رای دادند و چه آنها که رای باطله دادند و چه آنها که شرکت نکردند. زندگی روز مره تان را جاری نگه دارید.

یک دست شدن حاکمیت یعنی پایان یافتن  فضای کار شکنی های داخلی و مطالبه زندگی بهتر از یک حاکمیت هماهنگ. به جای اعتراض های سنتی، بدانیم کار رئیسی خیلی دشوار است. هم در داخل به خاطر عدم همراهی خوب. و هم در خارج به دلیل همکاری نکردن‌های مطلوب.

از آقای رئیسی تقاضا می‌کنم مثل قوه قضاییه در ریاست جمهور فصل جدیدی  را باز کند و با کمک همه مردم به مقابله با سختی های اجرایی برخیزد.

مهم این است که لبخند بر لب‌هاتان جاری کنید و زندگی کنید و به خودتان اهمیت دهید. آقای رئیسی برای خودمان جنبه شکست و برای شما جنبه پیروزی داشتن را آرزو می‌کنم.

 

امیرحسین قاضی زاده هاشمی:

بنده به سهم خود این حضور حماسی و اقتدارآفرین را به رهبر انقلاب تبریک عرض می‌کنم و ضمن حمایت از رأی مردم، به برگزیده ملت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم و از خداوند برای ایشان توفیق خدمت روزافزون به ملت ایران را خواستارم.

 

عبدالناصر همتی:

انتخاب جنابعالی را به عنوان سیزدهمین رییس جمهور اسلامی ایران تبریک می گویم.  مردم سرافراز ایران به حق انتظار دارند زندگی سرشار از ایمد، آرامش و رفاه داشته باشند. امیدوارم دولت حضرتعالی با تدابیرو و اقدامات خود در صحنه داعلی و بین المللی تحت زعامت حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی موجبات سرافزای جمهوری اسلامی ایران، بهبود معیشت و زندگی همراه آسایش و رفاه ملت بزرگ ایران را فراهم سازد.

 

محسن مهرعلیزاده:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهور محترم منتخب جمهوری اسلامی ایران

با سلام ؛

موفقیت جنابعالی در رقابت های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک عرض می‌‍کنم . 

امید آن که با استعانت از درگاه خداوند متعال ، انفاس قدسی ارواح طیبه شهدا و امام شهدا ، رهنمودهای مقام معظّم رهبری ( مد ظله العالی ) و دعای خیر ، همراهی و همکاری ملّت نجیب و سرافراز ایران ، در تحقق وعده های خود در بهبود معیشت ، رفاه ، آرامش و آسایش مردم و تامین حقوق مصرّح آنان در قانون اساسی در کلیه عرصه های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی و نیز توجه به نقش مردم و حفظ و ارتقاء شان و جایگاه ملّت بزرگ ایران در فضای داخلی و بین المللی موفق باشید.

و من الله التوفیق و علیه التکلان

محسن مهرعلیزاده

۲۹ خرداد ۱۴۰۰

 

سید مصطفی میرسلیم:

الحمدلله مردم شریف ما، هرچند دلشان شکسته بود، باز حماسه‌ای آفریدند و این بار کسی را برگزیدند که در مقابل مردم فروتن و برای احقاق ⁧‫حق‬⁩ آنها با جرأت و برای برکندن ریشه های فساد دلیر و بر اخلاق محمدی استوار است. اکنون فصل همراهی با او برای محو فقر و فلاکت و برچیدن بساط ستم و گسستن ریسمانهای طاغوتی استکبار و هموار کردن راه پیشرفت، به یاری خدا، فرا رسیده است.

 

 

سید حسین مرعشی:

ما زنده از آنیم که آرام نگیریم

موجیم که آسودگی ما عدم ماست

ضمن تبریک به رییس جمهور منتخب، از امروز تلاش‌های خود برای تجدید سازمان، گسترش حزب و همکاری با همراهانمان در جبهه اصلاحات و از همه مهمتر تقویت رابطه با مردم را افزایش خواهیم داد.

سیدحسین مرعشی/٢٩ خرداد ١٤٠٠

 

محمدباقر قالیباف:

توفیق حضرتعالی در کسب رای اکثریت ملت عظیم‌الشأن ایران را از صمیم قلب تبریک می‌گویم.

هم‌افزایی قوای مجریه و مقننه، فصل جدیدی از مدیریت انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم را رقم می‌زند.

 

مولوی عبدالحمید:

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان با صدور پیامی انتخاب رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور تبریک گفت.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

برادر گرامی و ارجمند، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی - دامت توفیقاتهم -

منتخب مردم شریف ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری

السلام علیکم ورحمةالله وبرکاته؛

احتراما، انتخاب حضرتعالی به‌عنوان رئیس‌جمهور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به رهبر معظم انقلاب، حضرتعالی و ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم.

امیدوارم با تدبیر و توانایی‌هایی که در حضرتعالی سراغ دارم، در راستای اجرای قانون اساسی، عدالت‌محوری و توجه به خواسته‌های عمومی و زدودن آثار رنج و خستگی از چهره ملت شریف ایران که در شرایط حساس به صحنه آمدند، در عرصه جدید خدمت به مردم عزیز موفق باشید. همچنین برای جنابعالی در راستای توجه به مطالبات اقوام و مذاهب که ضامن وحدت ملی و امنیت ‍‍‍‍‍پایدار است، آرزوی موفقیت می‌کنم.

و من الله التوفیق

عبدالحمید

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان

 

نامه محمدرضا عارف به ابراهیم رئیسی

محمدرضا عارف ،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان در نامه ای به آیت الله سید ابراهیم رئیسی ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که تلاش برای حذف یک جریان سیاسی تبعات ناخوشایندی برای حاکمیت دارد.

متن این نامه به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم 

حضرت آیت الله جناب آقای سید ابراهیم  رئیسی 

با اهدا سلام و درود 

افتخار کسب اعتماد مردم به عنوان منتخب ملت در جایگاه ریاست  جمهوری ایران اسلامی را به جنابعالی،تبریک عرض می کنم. سرمایه اعتماد مردم ،که به حق یک امانت الهی است ،بر دوش جنابعالی قرار گرفته است. صمیمانه از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت شما را در راه دشواری که در پیش دارید، آرزومندم.

اکنون که مردم شریف ،نجیب و صبور ایران با تمامی مصائب و مشکلاتی که تحمل کرده اند و گلایه های به حقی که نسبت به وضعیت حاکم که اغلب نهادهای حاکمیت در بوجود آوردن آن سهیم هستند ، دارند با حضور در پای صندوقهای رای وظیفه ملی خود را به خوبی انجام داده اند ، نوبت به ساماندهی مشکلات کشور رسیده است که جز با همدلی وهمراهی و استفاده از همه ظرفیتها  محقق نخواهد شد و در این مسیر، تعامل مناسب بین دولت با همه اقشار مردم و جریانات مختلف سیاسی می تواند کمک کننده باشد.

امروز بواسطه عملکرد بد نهادهای نظارتی در بخش هایی از جامعه ،تلقی تلاش برای یکدست کردن حاکمیت ایجاد شده است. در این بین جنابعالی می توانید با مدیریت صحیح اجازه ندهید یک جریان اصیل سیاسی  بواسطه ایجاد محدویت های فراوان  خود را از عرصه سیاست ورزی حذف شده بداند که البته تلاش برای حذف یک جریان سیاسی تبعات ناخوشایندی برای حاکمیت در پی خواهد داشت.

اینجانب  از تمامی گروهها و جریانات سیاسی و سایر نامزدهای محترم سیزدهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری درخواست می کنم که با حمایت همه جانبه از رئیس جمهور منتخب، برای برآورده شدن مطالبات به حق مردم که آرزوی همه ماست، همت کنند.

به امید فردایی بهتر برای همه ایرانیان

محمدرضا عارف

 

پیام تبریک برهم صالح به رئیسی

برهم صالح، رئیس جمهور عراق در پیامی به ابراهیم رئیسی، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

رئیس جمهور عراق در این پیام برای همتای ایرانی خود آرزوی موفقیت و پیشرفت کرده است.

وی با اشاره به ارتباطات تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و عراق تاکید کرد که عراق خواستار تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است.

برهم صالح با اشاره به سفر اخیر ابراهیم رئیسی به بغداد خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران در جنگ با تروریسم و حمایت از عراق نقش مهمی ایفا کرد.

رئیس جمهور عراق در بخش دیگری از پیام خود تاکید کرد که منطقه نیاز مبرمی به حکمت و شخصیت های حکیم و به کارگیری زبان گفت وگو برای تقویت امنیت و ثبات دارد.

 

اسحاق جهانگیری:

توفیق جنابعالی را در کسب اکثریت آرای مردم شریف ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صمیمانه تبریک می‌گویم.

به یقین همه آنانی که به شما و یا نامزدان دیگر رای داده‌اند و یا حتی شهروندانی که در این انتخابات حضور نیافته‌اند، منظومه بزرگ ملت به شمار می‌آیند که انشاالله حل مسائل و برآوردن خواسته‌های آنان در سیاست‌ها و برنامه‌های دولت آینده به صورتی واحد و برابر مدنظر قرار گیرد.

جهانگیری در این پیام از خداوند بزرگ توفیقات وی را در انجام مسئولیت خطیر ریاست جمهوری با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ملی، هدایت و حمایت مقام معظم رهبری و اشتراک نظر و همکاری سایر قوا و نهادهای کشور مسالت کرد.

 

محمدجواد ظریف:

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در پیامی اینستاگرامی به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب تبریک گفت.

در این پیام آمده است: حضور مسئولانه مردم نجیب و دلاور ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر نمادی از درخشش جمهوریت شد.

وی افزود: اینجانب ضمن ارج نهادن بر این مشارکت مردم تاریخ‌ ساز ایران، کسب اعتماد اکثریت ملت را به رئیس جمهور منتخب، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که رئیس جمهور منتخب و دولت برآمده از رای مردم، که نماینده همه این ملت بزرگ و پاسدار حقوق تمامی آحاد آن خواهند بود در تحقق مطالبات مردم و تامین منافع ملی سربلند و سرافراز باشد.

ظریف در این پیام عنوان کرد: حضور مردم در عرصه انتخابات و تعیین سرنوشت و مسیر آینده کشور نقش بی بدیلی در خلق فرصت های ارزشمند برای تضمین امنیت، توسعه و آبادانی میهن، پاسداری از حقوق و منافع ملت و کوشش برای رفع مشکلات و موانع داخلی و خارجی دارد.

 

علی اکبر صالحی:

حضرت آیت الله رئیسی

رئیس محترم جمهور منتخب ملت بزرگ ایران

با سلام و درود فراوان

 بار دیگر آحاد ملت قهرمان و حماسه آفرین ایران اسلامی، هنگامه ای دیگر برپا نمودند و با لبیک به ندای رهبر حکیم و فرزانۀ انقلاب اسلامی شور و شعور سیاسی را در هم آمیخته و با حضور مقتدرانه در آزمون مردمسالاری دینی، برگ زرین دیگری بر کتاب قطور افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزودند. اینجانب به نمایندگی از سوی مدیران، متخصصان و تلاشگران صنعت هسته ای کشور این پیروزی بزرگ را به پیشگاه ملت شریف ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و جنابعالی تبریک عرض می نمایم. امیدوارم با استعانت از درگاه حضرت احدیت و با استمداد از انفاس قدسی ائمۀ اطهار(ع) خاصه عنایات هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بیش از پیش در مسیر خدمت مخلصانه و صادقانه به میهن عزیز اسلامی توفیق یابید. بمنه و کرمه

 

پیام تبریک رئیس پارلمان لبنان به رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله رئیسی

نبیه بری: ایران همان‌گونه که در برابر تحریم‌ها استوار ایستاده، در حفظ و صیانت از حقوق و دستآوردهای خود نیز استوار و پایدار است.

 

بشار اسد به رئیسی تبریک گفت

رئیس جمهور سوریه که خود به تازگی در انتخابات اخیر این کشور پیروز شده است، به ابراهیم رئیسی تبریک گفت.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه پیروزی سید ابراهیم رئیس را در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ایران تبریک گفت

 

لاریجانی به رییسی پیام تبریک داد

علی لاریجانی در پیام تبریک به حجة‌الاسلام و المسلمین رئیسی: امیدوارم در جهت پیشرفت ایران اسلامی و رفع مشکلات ملت عزیز موفق باشید.

بسمه تعالی

برادر گرامی، حضرت حجة‌الاسلام و المسلمین

جناب آقای رئیسی دامت توفیقاته

با سلام و تحیت، پیروزی جنابعالی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک می‌گویم.

امیدوارم با توکل بر خداوند و تحت راهنمایی‌های رهبرمعظم در جهت پیشرفت ایران اسلامی و رفع مشکلات ملت عزیز موفق باشید.

بنده‌ی خدا؛ علی لاریجانی

۱۴۰۰/۰۳/۲۹

 

آملی لاریجانی پیروزی رئیسی را تبریک گفت

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.

 

 امیر کویت پیروزی رئیس جمهور منتخب را تبریک گفت

«نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت پیروزی "سید ابراهیم رئیسی" در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

 

 تبریک امیر قطر به حجت الاسلام رئیسی

شاهزاده شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر پیروزی حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

 

سلطان عمان پیروزی رئیسی را تبریک گفت

سلطان عمان پیروزی سید ابراهیم رئیسی را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

هیثم بن طارق روز شنبه در پیامی به رئیسی، ضمن  تبریک پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، برای وی آرزوی موفقیت کرده است.

 

روانچی به رئیسی تبریک گفت

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در بیانیه ای با تبریک پیروزی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب، از ایرانیان مقیم آمریکا که به رغم مزاحمت معدودی از بدخواهان مردم ایران، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند، قدردانی کرد.

 

تبریک الهام علی‌اف به رئیس جمهور منتخب ایران

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی به سید ابراهیم رئیسی پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

 

 پیام تبریک وزیر میراث‌فرهنگی برای انتخاب رئیسی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی پیروزی ملت فهیم ایران اسلامی در انتخابات و انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران اسلامی را تبریک گفت.

 

تبریک رییس جمعیت هلال احمر به رییس جمهور منتخب

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی خطاب به سید ابراهیم رئیسی، انتخاب او را به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم تبریک گفت.

 

پیام تبریک جامعه روحانیون ایالت مهاراشترا هند

جامعه روحانیون ایالت مهاراشترا هند انتخاب سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رییس جمهور منتخب ایران به وی تبریک گفت.

 

پیام تبریک فرمانده کل ارتش به رئیسی

امیر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی خلق حماسه پرشکوه ملت بزرگ ایران اسلامی و انتخاب سید ابراهیم رئیسی را به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

 

رئیس جمهور کوبا پیروزی رئیسی در انتخابات را تبریک گفت

رئیس جمهور کوبا شامگاه شنبه در پیامی پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

 

 پیام تبریک جوانان انقلابی بحرین برای رئیس جمهور منتخب ایران 

جنبش حامیان جوانان انقلابی ۱۴ فوریه بحرین در پیامی پیروزی قاطع سید ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری به امام خامنه‌ای و ملت ایران تبریک و تهنیت گفت. 

 

رهبر جمعیت اسلامی افغانستان پیروزی رئیسی را تبریک گفت 

رهبر جمعیت اسلامی افغانستان در پیامی با تبریک پیروزی رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران، بار دیگر بر تحکیم روابط میان دو کشور ایران و افغانستان تاکید کرد. 

 

پیام تبریک شهردار تهران به رییس جمهور منتخب

 پیروز حناچی، شهردار تهران در پیامی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهور ایران را تبریک گفت.

 در این پیام آمده است: انتخاب رئیس جمهور فرصت و نعمتی است بی بدیل که مردم شریف ایران، با بهره‌گیری از آن، نقشه راه پیش روی کشور را بر می‌گزینند. ضمن تبریک انتخاب حضرت عالی به عنوان هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، موفقیت شما را در این مسئولیت سنگین که حاصل حضور شکوهمند و اعتماد مردم شریف ایران است از خداوند متعال مسألت نموده و امیدوارم تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، در این فصل نو فرصت توجه بیشتر به شهرها و نیازهای آن‌ها در هماهنگی و همراهی بیشتر دولت و شهرداری‌ها میسر گردد، و کلان‌شهر تهران نیز بتواند از حمایت دولت بیش از پیش برخوردار شود.

 

پیام تبریک حسین دهقان به رئیس‌جمهور منتخب

ملت بزرگ ایران در پاسخ به ندای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و علی رغم تلاش دشمنان و بدخواهان ، دیروز حماسه‌ای ماندگار خلق کرد و وفاداری و پای بندی خود به آرمان های امام راحل (ره) و میراث داری خون شهیدان عزیز را با حضور پرشور و نشاط در پای صندوق‌های رای و انتخاب حضرتعالی به اثبات رساند.

 

سعید جلیلی پیروزی رئیسی را تبریک گفت

جلیلی: صمیمانه پیروزی آقای رئیسی را درجلب اعتماد ملت ایران با کسب اکثریت آراء تبریک می‎گویم. در اولویت قرار گرفتن دو موضوع مهم «ایجاد شغل» و «ارز آوری» و چند طرح فوری و عالمانه برای کاستن فشارها و ارتقاء شادکامی و معیشت مردم، ضمن این که سازوکارهای عملیاتی دولت را فعال و دشمنان را از اهرم های فشار اقتصادی ناامید خواهد کرد.

 

 

 

توجه رسانه های جهان به پیروزی ابراهیم رییسی در انتخابات

ایرنا نوشت: اعلام خبر پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران با کسب ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای از مجموع ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار رای ماخوذه، در صدر اخبار بسیاری از رسانه های جهان قرار گرفت و بازتاب گسترده در فضای مجازی در سطح جهانی داشت.

تارنمای شبکه تلویزیونی  سی ان ان خبر پیروزی ابراهیم رئیسی را در صدر اخبار خود قرار داد و نوشت شمارش اولیه آرا حکایت از پیروزی گسترده وی درا نتخابات ریاست جمهوری دارد.

سی ان ان نوشت: امروز حسن روحانی روحانی رئیس جمهوری ایران برای تبریک به ابراهیم رئیسی، به ملاقات وی رفت.

روزنامه فایننشال تایمز هم خبر پیروزی ابراهیم رئیسی را خبر اول سایت خود قرار داد و نوشت که او توانسته بطور گسترده آرای اکثریت قاطع مردم ایران را بدست آورد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: خبرگزاری فرانسه: در میان کسانی که به رئیسی رای دادند، بسیاری از آنها می گویند دلیل حمایت آنها از وی این است که او متعهد شده با فساد مبارزه و به قشر ضعیف جامعه کمک کند .

بخش اسپانیایی خبرگزاری آناتولی نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با رویکرد جدی به مسئله فساد و مشکلات اقتصادی اطمینان داد که این موضوعات را در اولویت قرار خواهد داد.

این رسانه نوشت: رئیسی، با وجود تبلیغات منفی غرب علیه وی،  در نزد مردم ایران، چهره ای پاکدست شناخته شده که نکات منفی در کارنامه سیاسی نداشته است.

تارنمای شبکه خبری فرانس ۲۴ هم خبر پیشتازی قاطع رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را در صدر خبرهای خود قرار داد و نوشت که ابراهیم رئیسی با فاصله زیاد نسبت به رقیبان خود، پیروز انتخابات است.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: ستاد انتخابات ایران اعلام کرد، ابراهیم رئیسی با اخذ ۶۲ درصد آراء پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران شده است.

این روزنامه فرانسوی افزود: داده های رسمی حاکی از بی اعتباری نظرسنجی های انجام شده مبنی بر رکورد ۶۰ درصدی عدم مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.

فرانس ۲۴ به نقل از جمال عرف، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور ایران گزارش داد: ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای پییشتاز در انتخابات شده است.

وی افزود: در این انتخابات ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط شرکت کرده بودند.

روزنامه فرانسوی اوئست فرانس نیز نوشت: ابراهیم رئیسی نیز با کسب اکثریت آراء (۶۵ درصد) به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران دست یافت.

روزنامه فرانسوی لوپریزین با اشاره به انتخاب ابراهیم رئیسی حائز ۶۲.۲ درصد آراء نوشت: ابراهیم رئیسی با معرفی خود به عنوان قهرمان مبارزه با فساد و مدافع طبقات مردمی در کارزار انتخاباتی، بیشتر دوران فعالیت خود را در دستگاه قضایی ایران سپری کرده است.

رادیو فرانسه نیز با اشاره به پیروزی ابراهیم رئیسی با کسب اکثریت آراء نوشت: رقیبان وی ازجمله عبدالناصر همتی، قاضی زده هاشمی، محسن رضایی و حتی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پیش از اعلام رسمی نتایج به وی تبریک گفتند.

بسیاری از رسانه های فرانسوی دیگر از جمله روزنامه فرانسوی لوموند، فرانس انفو تی وی، نشریه فرانسوی لزاکو، روزنامه فرانسوی لیبراسیون و .... به بازتاب پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران پرداختند.

تارنمای بی بی سی انگلیسی هم نوشت: ابراهیم رئیسی با شکست دادن سه رقیب خود بعنوان رئیس جمهوری آتی ایران انتخاب شد.

بی بی سی انگلیسی نوشت: رئیسی بالاترین مقام قضایی در ایران را عهده دار بوده و مقام رئیس جمهوری پس از  رهبری دومین مقام مهم درایران به شمار می رود.

تارنمای انگلیسی زبان دویچه وله نوشت: سخنگوی وزارت کشور ایران اعلام کرد که با توجه به شمارش بیشتر آرای انتخاباتی ابراهیم رئیسی ۶۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

این رسانه افزود: حسن روحانی رئیس جمهوری میانه روی ایران در یک نطق تلویزیونی در روز شنبه گفت جانشین او انتخاب شده است اما نامی از او نبرد.

دیگر رقبای رئیسی، شامل محسن رضایی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، عبدالناصر همتی علنا به رئیسی تبریک گفتند.

گروه های اپوزیسیون مقیم خارج و برخی از مخالفان داخلی تحریم انتخابات را خواسته بودند.

دویچه وله نوشت پیروزی رئیسی همزمان با مذاکرات هسته ای در وین برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بوده است.

رئیسی وعده داده به مبارزه با فساد ادامه دهد، چهار میلیون خانه جدید برای خانواده های کم در آمد تاسیس کند و «دولت مردم را برای ایران قوی» بسازد.

رئیسی به عنوان رئیس جمهوری با اوضاع اقتصادی و چالش های سیاست خارجی ایران مواجه است.

گاردین هم نوشت: رئیسی به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران تحسین شد. رقبای اصلی رئیسی در انتخابات پیروزی رئیسی را تبریک گفتند.

این رسانه انگلیسی نوشت: با توجه به شمارش ۹۰ درصد آرا مقامات ایرانی گفته اند که ۲۸.۶ میلیون نفر آرای خود را به صندوق ها انداخته اند.

گاردین به نقل از کارشناس مسائل ایران دراندیشکده چتم هاوس لندن نوشت پیروزی رئیسی زمینه را برای اجماع داخلی درباره اصلاحات گسترده تر فراهم می کند و تهران را در موضع قوی تری در دیپلماسی بین المللی قرار می دهد.

 

تبریک پاشینیان به رئیسی

نیکول پاشینیان، کفیل نخست وزیری جمهوری ارمنستان ضمن ارسال پیامی، انتخاب سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

متن پیام نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان به شرح زیر است:

جناب آقای رئیسی، انتخاب حضرتعالی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، از سوی مردم جمهوری ارمنستان و شخص خود صمیمانه تبریک می‌گویم.

اطمینان دارم که در سالهای پیش روی ریاست حضرتعالی صفحه جدیدی در تاریخ روابط دوستانه مردم ارمنستان و ایران در راستای یاری به توسعه، پیشرفت و رفاه مردم دو کشور  گشوده خواهد شد.

با استفاده از فرصت مایلم نقش آفرینی مهم ایران را در امر حفظ صلح و ثبات منطقه، همچنین آمادگی ارمنستان را برای خنثی سازی چالش‌های منطقه با کوشش مشترک مورد تاکید قرار دهم.

رجاء واثق دارم که در دوران ریاست حضرتعالی در روابط دو کشور دوست، دستاوردهای نوینی به ثبت خواهند رسید. اطمینان دارم که در سایه تلاش مشترک موفق خواهیم شد دستور کار همکاریهای دوجانبه را با ابتکارات و برنامه‌های جدید غنی نموده و آنرا بیش از پیش پویاتر نمائیم.

برای حضرتعالی سلامتی، فعالیت و عملکرد پرثمر و برای مردم دوست ایران صلح و رفاه آرزو می‌نمایم.

 

 ناطق نوری پیروزی رییسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت

 متن نامه حجت الاسلام ناطق نوری به این شرح است:

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای سید ابراهیم رییسی (دامت تائیداته)

سلام علیکم؛

‎انتخاب جنابعالی به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران را تبریک عرض می نمایم.

‎امید است حضور مردم در این انتخابات که تبلوری از امید به آینده ایران عزیز است ، در کنار تدابیر موثر و متوازن دولت آینده به ثمرات مطلوب منتهی گردد.

‎رفع مشکلات معیشتی و برداشتن موانع پیش رو، با به کار‌گرفتن تخصص تمامی نیروهای کارآمد و کاردان و به یمن همدلی و هم اندیشی، امری دست یافتنی خواهد بود.

‎توفیق روزافزون جنابعالی و همه کسانی که دل در گرو ایرانی آباد و سرفراز دارند را از خداوند منّان مسألت دارم.  

علی اکبر ناطق نوری

 

سردار سلامی به رییسی تبریک گفت/ اعلام آمادگی سپاه برای تداوم همکاری با دولت

 

به گزارش جماران؛ فرمانده کل سپاه در پیامی با تبریک خلق حماسه پرشکوه ملت ایران و انتخاب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، آمادگی همه جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تداوم همکاری و هم افزایی با دولت ها در عرصه خدمتگذاری را اعلام کرد.

متن پیام فرمانده کل سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرانقدر حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی (دامت توفیقاته)

سلام علیکم؛

خدای کریم و نعیم را شاکریم در ایام نورانی و پر معنویت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام )  با هدایت قلب‌های آکنده از عشق به ولایت و سرافرازی وطن ، حضور شورانگیز و کم نظیر مردم پای صندوق های رای در انتخابات شکوهمند ۲۸ خردادماه را خالق "حماسه بزرگ ۱۴۰۰ " و موجب افتخار ایران و ایرانی و شرمساری دشمنان انقلاب و بدخواهان داخلی و خارجی این سرزمین قرار داد.

در این " حشر انقلاب " ، اراده و همت وصف‌ناپذیر مردم، قاطعانه و هنرمندانه پاسخ معنادار خود به طراحان تحریم انتخابات و علیات روانی و جنگ رسانه ای شومی که در پی ناامید سازی و انصراف مردم از حضور در این آزمون حساس و سرنوشت ساز بود ، را به شایستگی داد.

آنکه در این رویداد ماندگار تاریخی درخشید ، خورشید پرفروغ  ملت بود که در قامت یک "امت مقتدر"  در لبیک به پیشوا و مقتدای خویش ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)،  باشکوه و با صلابت ائتلاف کفار را در هم شکست و منافقان به پناهگاه خزیده را مایوس ساخت .

یوم الله ۲۸ خرداد ، در حقیقت روز پیروزی ملت رشید و قهرمان ایران و میدان شکست و فروپاشی سیاست‌ها ، راهبردها و سناریوهای شیطانی و فریبکارانه دشمن علیه حرم امن جمهوری اسلامی و تخریب ذهنی مردم بود.

بی تردید چشم انداز آینده کشور ، نمایانگر فصل نوین قوی شدن ایران و نقش‌آفرینی های درخشان ملت به ویژه جوانان  پرشور، پیشرو  و پیشران افتخارات ممتاز پیش رو است.

پیروزی فرخنده جنابعالی با رای قاطع ملت شگفتی‌ساز و حماسه آفرین ایران در "سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری" را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی آن برادر مومن ، انقلابی ، مجاهد و مورد اعتماد " امام " و " امت " در این مسند مبارک و خطیر ؛ آمادگی همه جانبه "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" برای تداوم راهبرد این نهاد انقلابی و مردمی در همکاری و هم افزایی با دولت ها در عرصه خدمتگذاری به مردم شریف و نجیب  و پیشبرد برنامه‌های دولت سیزدهم برای تقویت و به‌کارگیری ظرفیت ها و فرصت های تضمین‌کننده  پیشرفت کشور و مانع زدایی از روند بهبود وضعیت زندگی مردم و اندیشیدن به سازندگی شایسته و در شأن میهن اسلامی اعلام می دارم .

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

یکشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰

 

تبریک رئیس جمهور قزاقستان به رئیس جمهور منتخب مردم ایران؛

قاسم جومارت توقایف،رئیس جمهور قزاقستان در پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و ایران را به عنوان همسایه و دوست منطقه‌ای در دریای خزر و یکی از شرکای قابل اعتماد قزاقستان در جهان اسلام دانست.

 

نماینده ولی‌فقیه در گلستان انتخاب حجت‌الاسلام رییسی را تبریک گفت

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان امروز یکشنبه با صدور پیامی ضمن تبریک انتخاب حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهور برای وی در راه رفع مشکلات و مبارزه با ریشه‌های فساد و گرانی و بیکاری و بی‌عدالتی آرزوی موفقیت کرد.

در پیام آیت الله نورمفیدی آمده است: حضور شکوهمند ملت سرافراز و مقاوم ایران در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با وجود تبلیغات سوء بدخواهان و برخی مشکلات به‌ ویژه گرفتاری‌های معیشتی بسیاری از مردم و شیوع بیماری کرونا حاکی از عمق بینش و اعتقاد قلبی و احساس مسوولیت دینی و ملی مردم نسبت به انقلاب و این سرزمین است و بدون تردید موجب افزایش اقتدار کشور و دفع شرارت‌های دشمنان خواهد شد.

امام جمعه مردم گرگان در این پیام خاطرنشان کرد: از طرف خود و مردم شیعه و سنی استان گلستان جلب اعتماد ملت بزرگ ایران به‌عنوان رییس‌ جمهور منتخب را به جنابعالی تبریک عرض نموده و امیدوارم با هدایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همکاری و همدلی جمیع دلسوزان و دلبستگان شاهد رشد و شکوفایی همه‌جانبه کشور باشیم.

 

تبریک رئیس جمهوری هند به رئیس جمهور منتخب ایران

"رام نات کوویند" رئیس جمهوری هند در پیامی پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در انتخابات را به او تبریک گفت.

 

رییس جمهور چین به رییسی تبریک گفت

ایرنا: شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز دوشنبه با ارسال پیامی انتخاب حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به مقام ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و تاکید کرد ایران و چین شریکان جامع راهبردی هستند.

در پیام شی آمده است: من برای توسعه روابط چین – ایران اهمیت زیادی قائل هستم.

رئیس جمهور چین افزود که او تمایل به همکاری با رئیسی برای تقویت ارتباطات راهبردی ، تحکیم اعتماد سیاسی متقابل و توسعه و تعمیق همکاری سودمند برای دو طرف دارد.

خبرگزاری شینهوا به نقل از شی تاکید کرد که امسال پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و ایران است .

 

پیام تبریک آیت‌‌‌الله فاضل لنکرانی:

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام قم با صدور پیامی انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران را تبریک گفت.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای رئیسی رییس جمهور منتخب (دام عزه العالی)

با سلام و تحیت

انتخاب جنابعالی توسط ملت رشید و انقلابی ایران نقطه عطفی در تاریخ انقلاب با عظمت اسلامی است.

این انتخاب که حماسه‌‌ای درخشان است، موجب ناکامی دشمنان و تلألؤ امید در قلوب ملت ایران و همه علاقه‌‌مندان به این نهضت شد.

انتظار همه آن است که با توکل به خداوند متعال و استعانت از دعای ولی الله الأعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ارواح طیبه شهداء بتوانید قدم‌های بزرگی در تحکیم اسلام عزیز و تثبیت نظام مقدس و رفع نگرانی‌‌ها و مشکلات این مردم نجیب بردارید.

با وجود تجربه گرانقدری که در مسئولیت‌‌های مختلف داشته‌‌‌اید و با درایت و عقلانیتی که خداوند متعال به شما عنایت فرموده و نیز با استفاده از همه نیروهای مخلص و آزموده إن شاء الله بتوانید تحولی را در مجموعه کشور به وجود آورده و رقیب اصلی خود که همان «فساد» است را برای همیشه ریشه کن فرمایید.

توقع حضرت رضا(علیه السلام) و ائمه معصومین(سلام الله علیهم) این است که ارزش دین در حکومت‌‌داری را به نحو صحیح و دقیق به جهانیان نشان دهید.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

قم- محمدجواد فاضل لنکرانی

1400/3/31

 

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.