جهانگیری پس از انداختن آراء خود به صندوق‌های اخذ رای با بیان اینکه « گزارش‌ها نشان می‌دهد انتخابات در آرامش و امنیت و قانونمندی در حال برگزاری است»، تاکید کرد: «یک اقتصاد زنده و بزرگ زمانی رشد می‌کند که با دنیا تعامل و همکاری داشته باشد.»

به گزارش جماران؛ معاون اول رییس جمهور با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم امروز به انتخاب شخصی دست می‌زنند که مهم‌ترین امور زندگی خود و کشورشان را به جهت اجرایی به او واگذار‌ی کنند تا در چارچوب قانون اساسی و قوانین کشور بتواند انجام وظیفه کند.

دکتر اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز(جمعه) پس از انداختن آرای خود به صندوق های اخذ رأی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: گزارش هایی که به وزیر کشور رسیده است حکایت از آن دارد که انتخابات در سراسر کشور در آرامش و امنیت و از نظر قانونمندی در چارچوب قوانین در حال برگزاری است و تاکنون مشکلی وجود نداشته است و پروتکل های بهداشتی نیز از سوی دستگاه های مسئول به صورت جدی تحت نظارت قرار دارد تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود چرا که باید نسبت به سلامت مردم حساسیت داشته باشیم.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری انتخاب رییس جمهوری است که طبق قانون اساسی دومین شخصیت کشور، مسئول قوه مجریه و رییس دولت است و مسئولیت های مختلفی در جهت توسعه کشور و پیشبرد سیاست خارجی بر عهده دارد ضمن آنکه عهده دار مسایل اجتماعی و فرهنگی کشور نیز هست و ریاست شوراهای اصلی که در کشور سیاستگذار هستند نیز برعهده رییس جمهور است.

وی در ادامه با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز مسئولیت های سنگینی بر عهده دارند تصریح کرد: خصوصاً بعد از آنکه قانون شوراها تصویب شد، هیئت دولت در دوران های مختلف خصوصاً در دولت یازدهم و دوازدهم بخشی از اختیارات را به شوراها واگذار کرد تا مدیریت محلی به صورت متمرکز در اختیار شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد.

دکتر جهانگیری افزود: مردم امروز در کنار انتخابات ریاست جمهوری، در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز شرکت می کنند و بخشی از مسایل شهر و روستایشان برعهده این شوراها است تا با انتخاب شهرداران و دهیاران بتوانند مسایل شهر و روستای خود را ساماندهی کنند.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که هر چهارسال یکبار و به صورت همزمان برگزار می شود جزو مهمترین انتخابات های کشور است. امروز حساسیت زیادی درباره انتخابات در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد بخصوص در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری چرا که در شرایطی هستیم که با دنیا در حال مذاکرات جدی برای لغو تحریم ها و حل مسایل کشور در فضای بین المللی قرار داریم.

دکتر جهانگیری ادامه داد: مسایل داخلی کشور نیز ارتباط زیادی با مسایل بین المللی دارد و حتی اگر قرار باشد اقتصاد کشور در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کند، یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی نیز برونگرایی است به این معنا که اقتصاد کشور باید به صورت جدی با جهان مرتبط باشد و بتواند داد و ستد کند و منابع مالی، بازار، کالا و فناوری از آنها دریافت کند.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه یک اقتصاد زنده و بزرگ زمانی می تواند رشد کند که با دنیا تعامل و همکاری داشته باشد خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که مسایل سیاست خارجی تأثیر تعیین کننده ای در اقتصاد کشور دارد و رییس جمهور مسئول اصلی این بخش است تا با انتخاب وزیر امور خارجه و سیاست گذاری بتواند اقتصاد کشور را هدایت کند.

دکتر جهانگیری اظهار امیدواری کرد مردم در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشند و کسی را انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت و حل مشکلات مردم را هم در داخل و هم در فضای بین المللی فراهم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.