هاشمی گلپایگانی قائم مقام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دبیر این ستاد طی نامه ای به دکتر علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، طرح دو سوال اساسی در باب امر به معروف و نهی از منکر از نامزدهای انتخاباتی که برای ارائه برنامه ها در صدا و سیما حاضر می شوند را خواستار شد.

به گزارش جماران از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، به منظور صیانت از اصل هشتم قانون اساسی و با توجه به پیش رو بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و در راستای گفتمان سازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، دکتر سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی قائم مقام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دبیر این ستاد طی نامه ای به دکتر علی عسگری، رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، طرح دو سوال اساسی در باب امر به معروف و نهی از منکر از نامزدهای انتخاباتی که برای ارائه برنامه ها در صدا و سیما حاضر می شوند را خواستار شد.

متن نامه دکتر هاشمی گلپایگانی به رییس سازمان صدا و سیما به شرح ذیل است:

 

جناب آقای دکتر علی عسگری

رئیس محترم سازمان صدا و سیما

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

 

چنانچه مستحضرید اصل هشتم قانون اساسی به عنوان یکی از اصول مترقی و اساسی در اصلاح و بهبود اجتماعی، علیرغم همه تأکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله¬العالی)، همچنان مغفول بوده و دولت ها و سازمان‌ها در جهت اجرای آن تلاش جدی انجام نداده اند. 

 

با توجه به پیش رو بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به‌منظور گفتمان سازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه برنامه ها و انعکاس مواضع و دیدگاه¬های نامزدهای انتخاباتی با طرح سؤالات و پرسش¬های هدفمند و کارآمد، خواهشمند است دو سوال زیر در مناظره‌ها و مصاحبه‌های رسانه ملی با نامزدهای ریاست جمهوری مطرح شود.

 

1- به عنوان مجری قانون اساسی؛ برنامه اجرایی شما به منظور تحقق اصل هشتم قانون اساسی و نیز احیا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به ‌ویژه امر به معروف و نهی از منکر مسئولین توسط مردم، چیست؟

2- با توجه به اینکه، مسئول اجرایی در مواجهه با قوانین نباید سلیقه‌ای و گزینشی برخورد کند و قوانین را تفسیر به رأی و مصادره به مطلوب نماید؛ برای اجرای مصوبه حجاب و عفاف جلسه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای 26 دستگاه وظایف مشخص تعیین کرده است، چه برنامه ای دارید؟ 7/ ق2/400

 

سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.