حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیخ الاسلامی چهره ماندگار ادبیات امروز درگذشت.

به گزارش جماران؛ متن پیام های تسلیت در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیخ الاسلامی در پی می آید:

 

تسلیت سید حسن خمینی:

بسمه تعالی

درگذشت استاد معظم حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی شیخ الاسلامی طاب ثراه موجب تأثر و تأسف دوستان و آشنایان ایشان شد.

آن مرحوم از اندیشمندان برجسته در حوزه عرفان اسلامی و از استادان برجسته دانشگاه تهران بود. برای همه کسانی که افتخار مجالست با ایشان را داشتند علمیت همراه با تواضع و صفا و صمیمیت همراه با جدیت، در میان خصائص ان مرحوم برجستگی خاص داشت.

اینجانب این ضایعه مولمه را به خانواده معزز ایشان ،همسر بزرگوار و آقازاده های مکرم تسلیت عرض می نمایم و از خدای متعال علو درجات آن فقید سعید را مسئلت دارم و برای ایشان حشر با اولیاء الهی آرزومندم. 

سید حسن خمینی

 

پیام سید محمد خاتمی:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت عالم عارف و متاله پارسا حضرت آیت الله آقای دکتر علی شیخ الاسلامی را به همه اصحاب علم و ادب و اخلاق و به همه ارادتمندان، شاگردان و عزیزان آن عزیز به خصوص خاندان شریف شیخ الاسلامی و بستگان عزادار تسلیت می گویم و از پیشگاه حضرت حق جلی و علا برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان معزز سلامتی و صبر و اجر مسالت می کنم.

عاش سعیدا و مات سعیدا

سید محمد خاتمی ۱۴۰۰/۰۲/۲۳

 

پیام تسلیت محمدجواد ظریف:

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد متخلق و برجسته حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر علی شیخ‌الاسلامی مایه تاسف و تالم گردید.

اینجانب رحلت این استاد فرزانه و وارسته را به جامعه علمی و دانشگاهی و همه شاگردان و ارادتمندان ایشان، بویژه خانواده محترم و بالاخص همکار ارجمند آقای دکتر محمدحسن شیخ‌الاسلامی تسلیت عرض مینمایم.

از خداوند رحمان و رحیم برای این فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبوری و عمر با عزت مسئلت می نمایم.

محمدجواد ظریف

 

تسلیت رضا داوری اردکانی در پی درگذشت دکتر شیخ الاسلامی

 

هوالباقی

ضایعه درگذشت استاد ادبیات و عرفان دانشگاه تهران جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای دکتر علی شیخ الاسلامی را به همه اهل دانش و فضیلت و مخصوصا به استادان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، شاگردان و خانواده گرامی ایشان تسلیت عرض می کنم. روان پاکش غریق رحمت الهی باد که مرد دین و اخلاق و معرفت بود و گمان نمی کنم که شاگردان و همکاران و دوستان از ایشان جز بزرگواری و ادب و متانت و تواضع و راستی دیده باشند. 

رضا داوری اردکانی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.