حاضران در «نشست آزادی قدس نزدیک است» که در مسجد امام صادق (علیه السلام) در میدان فلسطین برگزار شد بر لزوم حمایت از آرمان فلسطین و قدس و مقابله با پروژه های اشغالگری تاکید کردند.

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس، نشست «آزادی قدس نزدیک است»،‌ با حضور شخصیت‌های خارجی چون «محمد مصطفی جهیر» معاون سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، «خالد قدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران، «ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 در مسجد امام صادق (علیه اسلام) در میدان فلسطین تهران برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، با اشاره به بحران‌های اجتماعی، سیاسی رژیم صهیونسیتی گفت: این رژیم در داخل مرزهای خودش نیز انسجام ندارد و چون بر اساس ظلم بنا شده پایدار نخواهد ماند و این نشان‌دهنده این است که القدس اقرب.

وی، عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی را آب در هاون کوبیدن دانست و گفت: این موضوع نیز نشان می‌دهد القدس اقرب، چرا که رژیم صهیونیستی می‌خواست ارتباطات مخفی با کشورهای اسلامی داشته باشد اما امروز دست جاسوسان مخفی دولتی رو شده است.

شهریاری ادامه داد: آزادسازی روابط با رژیم صهیونسیتی یک برگ برنده برای جهان اسلام است، چرا که آشکارسازی خط فاصله بین حق و باطل، یک مزیت است و ما ضمن محکوم کردن این حرکت، می‌گوییم این نیز نشانه این است که القدس اقرب.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، فلسطین را مرزبان جهان اسلام دانست و تصریح کرد: امروز فلسطین، عزت و افتخار جهان اسلام است.

شهریاری با بیان اینکه امروز مقاومت، شعار وحدت بخش جهان اسلام است، گفت: برای مردم فلسطین آرزوی توفیق داریم و با تمام امکانات در خدمت قدس و ملت فلسطین هستیم و ان‌شاءالله پیروزی نزدیک است.

 

حاج قاسم گفت اولین سوالی قیامت از ما این است که برای قدس چه کردید

در این نشست، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اعلام این خبر که روز گذشته رهبران مقاومت حمایت خودشان را از فلسطین اعلام کردند، گفت: امیدواریم با حمایت امت اسلام به زودی شاهد آزادی قدس باشیم.

وی گفت: در آخرین دیداری که با حاج قاسم سلیمانی داشتیم، ایشان گفت که اولین سوالی که در قیامت از ما خواهد شد این است که برای قدس چکار کردید.

ابوشریف با بیان اینکه امروز اهالی قدس با چالش هایی مواجه هستند، گفت: با این وجود، آن ها در حال مقابله با صهیونیست ها هستند و امیدواریم حرکت آن ها  تبدیل به انتفاضه بزرگ شود، البته این امر دشوار است و بدون حمایت رهبران جهان اسلام امکان پذیر نیست.

 

مردم یمن فردا بزرگ ترین تجمع جهان را در حمایت از مردم فلسطین برگزار خواهند کرد

در این نشست، ابراهیم محمدالدیلمی سفیر یمن در ایران، گفت: روز قدس روز بیداری ملت های اسلامی است که امام خمینی(ره) با نگاه حکیمانه خود آن را به ما عطا کردند.

وی ادامه داد: امروز خوشبختانه شاهد افزایش قدرت مقاومت و شکسته شدن استکبار جهانی و دست نشانده های آن در منطقه هستیم و همه این ها در سایه وحدت امت اسلامی حاصل شده که مرکز اصلی آن فلسطین است.

سفیر یمن در ایران گفت: برادران مومن شما در یمن امروز رنج می برند از محاصره ظالمانه ای که هفت سال است ادامه دارد و این به واسطه ایستادگی آنان در مسئله فلسطین است و شهدای زیادی را هم در این راه تقدیم کرده اند.

محمدالدیلمی با بیان اینکه مردم یمن، مسئله فلسطین را یکی از اولویت های اصلی خود می دانند، گفت: روز گذشته رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود از رژیم آل سعود خواستند که اسرای فلسطینی را در قبال آزادی خلبانان سعودی که در بند مقاومت یمن هستند، آزاد کند و این نشان دهنده اهمیت مسئله فلسطین و ضرورت وحدت جهان اسلام است.

وی افزود: این اقدام رهبر انصارالله، حرکتی تبلیغاتی و سیاسی نبود بلکه موضع تمام مردم مومن یمن است.

سفیر یمن در ایران گفت: فردا حضور صدها هزار نفری مردم یمن را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شاهد خواهیم بود و بدون اغراق این بزرگ ترین تجمع در جهان خواهد بود.

 

امیدواریم سال آینده همه ما این روز را در قدس آزاد شده جشن بگیریم 

محمد مصطفی جهیر معاون سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران در نشست 'آزادی قدس نزدیک است' روز جهانی قدس را یک روز استثنایی در تاریخ مبارزات ملت فلسطین خواند و با درود بر روح پر فتوح امام (ره) با عنوان صاحب روز قدس گفت: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مسأله فلسطین به دلیل شرایط منطقه و وضعیت داخلی سرزمین های اشغالی به حاشیه رانده شده بود، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان تاریخی امام راحل (ره) برای تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس مسأله فلسطین بار دیگر در مدار توجه جهانیان قرار گرفت.

وی افزود: نام گذاری روز جهانی قدس باعث شد همه ملت های اسلامی و حتی بسیاری از ملت های غیر اسلامی که به مسأله فلسطین بعنوان یک مسأله انسانی نگاه می کنند این روز را گرامی می دارند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به روز جهانی قدس حساسیت از خود نشان می دهد و هر ساله در آستانه روز قدس با بحران سازی و حمله به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین سعی می کند این روز را تحت الشعاع قرار دهد.

معاون سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روز جهانی قدس یک روز سرنوشت ساز است ادامه داد: حضور میلیونی ملت های اسلامی در عرصه های میدانی و در راهپیمایی روز قدس (متأسفانه امسال به علت بیماری کرونا انجام نمی گیرد) به ملت ما کمک شایانی کرده و روحیه شان را تقویت می کند.

وی ادامه داد: این امر نشان دهنده این است که در این دنیا کسانی هستند که همواره و تحت هر شرایطی از حقوق ملت مستضعف فلسطین دفاع می کند.

وی در پایان از کمک های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در طول این سالیان نسبت به مسأله فلسطین سپاسگزاری و ابراز امیدواری کرد: سال آینده همه ما این روز را در قدس آزاد شده جشن بگیریم.

 

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران

در این نشست خالد قدومی نماینده حماس در ایران در بخش آغازین صبحت‌های خود با تشکر از برگزاری چنین مراسمی در ایران درباره چالش‌های پیش‌روی آرمان فلسطین اظهار داشت که چالش‌های کنونی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ اول چالش‌های داخلی و دوم چالش‌های خارجی.

قدومی در این رابطه توضیح داد که چالش‌های داخلی همان مسئله وحدت امت اسلامی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در مواجهه با رژیم صهیونیستی است و چالش‌های خارجی همان حمایت و پشتیبانی رژیم‌های استکباری جهان از رژیم کودک‌‌کش اسرائیل است که در رأس آن دولت آمریکا قرار دارد خواه دولتی دموکرات باشد یا جمهوری‌خواه.

نماینده حماس در ایران با اشاره مجدد به چالش‌های داخلی، بیان کرد که همه مردم، امروزه، به مسئله وحدت اشاره می‌کنند؛ اما تاکنون موفق نشده‌ایم که یک برنامه عملی  و حقیقی را انجام دهیم.

او در ادامه تأکید کرد که مسلمانان باید یک برنامه مشترک در این خصوص پی‌ریزی کنند تا نشان داده شود که دشمن مشترک تمام مسلمان همان رژیم صهیونیستی است.

خالد قدومی با اشاره به تهدیدهای امنیتی رژیم صهیونیستی در سطح منطقه از جمله ترور کردن دانشمندان هسته‌ای و منفجر کردن تأسیسات، اظهار داشت که رژیم صهیونیستی قصد دارد با این اقدامات کاری کند که جهان اسلام به علم و فناوری دست پیدا نکند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه با تأکید بر لزوم استقلال یافتن کشورهای اسلامی و حق تعیین سرنوشت، گفت که به مداخلات رژیم صهیونیستی-آمریکا در امور منطقه باید پایان داده شود.

وی همچنین بر لزوم وحدت مسلمانان برای مقابله با چالش‌های یادشده تأکید و در عین حال، خاطر نشان کرد که وحدت طرحی بود که امام خمینی (ره) آن را با بنیان نهادن روز جهانی قدس به ما ارائه کردند.

قدومی اظهار داشت که امام خمینی (ره)‌، مقام معظم رهبری، دیگر دوستان به ویژه شهید قدس سردار سلیمانی رحمه‌الله علیه به خوبی اهمیت مسئله قدس را بیان کردند و با بنیان نهادن روز جهانی قدس آن را احیا نمودند.

نماینده حماس در ادامه سخنانش همچنین بر لزوم یکپارچگی گروه‌های فلسطینی از جمله فتح، جهاد اسلامی و حماس تأکید کرد و در این رابطه گفت که طرح موسوم به «معامله قرن» «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به علت وحدت این گروه‌ها شکست خورد.

خالد قدومی در اشاره به چالش‌های خارجی با استناد به تحلیلگران منطقه گفت که واشنگتن کارهای غیردیپلماتیکی و خارج از چارچوب قانون در منطقه انجام داده است از جمله به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر.

وی در ادامه به اظهارات وزیر دفاع آمریکا اشاره کرد و تأکید کرد که او به صراحت گفته است که آمریکا و اسرائیل تنها شریک نیستند بلکه یک خانواده هستند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی با «جدی» خواندن چالش‌های خارجی‌، افزود که سازمان حقوق بشر با ذکر دلایل، گزارشی چهارصد صفحه‌ای در خصوص رژیم صهیونیستی تهیه کرد و به صراحت در آن اشاره شد که رژیم صهیونیستی یک رژیم نژادپرست است؛ اما دولت آمریکا اعلام کرد که این گزارش را نمی‌پذیرد.

قدومی در بخش پایانی اظهاراتش به نوار محاصره شده غزه اشاره کرد و تأکید کرد که مردم غزه با وحدت به موفقیت رسیدند و رژیم صهیونیستی به‌رغم تلا‌ش‌های بسیار نتوانست وارد این نوار محاصره شده شود.

  

آزادی قدس شریف تحقق پیدا می کند چرا که این وعده خدا و ادیان الهی است

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه ما طرفدار مظلوم هستیم و امروز فلسطین و قدس شریف نیز مظلوم هستند، ادامه داد: ملت ایران همچنان به شعار خود در راستای حمایت از مظلوم وفادار هستند و در این چهارچوب به موضوع فلسطین و دفاع از مردم مظلوم این منطقه توجه جدی دارند.

وی با بیان اینکه اصابت موشک به نزدیکی تاسیسات زیمونا نشان داد که گنبد آهنی و سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی دیگر امنیت را برای صهیونیست ها تامین نمی کند، تصریح کرد: ما امروز از میدان فلسطین تهران به صهیونیست های اشغالگر می گوییم که دیگر سرزمین های اشغالی برای شما امنیت ندارد. شما دیگر خواب راحت نخواهید داشت و خون مردم مظلوم فلسطین گریبان شما را گرفته و خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به آنها پیشنهاد می کنیم که هر چه زودتر فلسطین اشغالی را ترک کنند چرا که دیگر ملت فلسطین و آزادیخواهان جهان تحمل شما را ندارند.

محمودی گفت: آزادی قدس شریف تحقق پیدا می کند چرا که این وعده خدا و ادیان الهی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.