در بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی از وقایع جنجالی سال 1377 در نهم آذر می خوانیم: امروز در دانشگاه علم و صنعت، بین دانشجویان بسیجى و دانشجویان انجمن‌اسلامى، درگیرى پیش‌آمده؛ جریان مُضرى است و باعث تضاد عمیق نیروهاى اسلامى مى‌شود.

پایگاه خبری جماران: «در جستجوی مصلحت»، عنوان جدیدترین کتاب خاطرات روزنوشت اکبر هاشمی رفسنجانی است که امسال منتشر می شود.

این کتاب شامل خاطرات هاشمی از وقایع جنجالی سال 1377 است. روزنوشت های این سال از آن روز اهمیت دارد که ناگفته هایی را از دولت نوپای سیدمحمد خاتمی و وقایعی همچون دستگیری غلامحسین کرباسچی،  کتک زدن وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، استیضاح وزیر کشور و قتل های زنجیره ای را روایت می کند؛ وقایعی که هنوز پرونده آنها باز است.

جماران برای نخستین بار و به صورت اختصاصی روزنوشت های برهه ای حساس از این سال یعنی آذرماه 1377 را منتشر می کند.

بخش نهم این روزنوشت ها در پی می آید:

 

 

دوشنبه 9 آذر 1377  10  شعبان  1419 - 30 نوامبر 1998

تا ساعت ده صبح در منزل مطالعه مى‌کردم. به دفتر کوشک رفتم. کارها را انجام دادم. از سونا و استخر استفاده کردم. در استخر، عقب مچ پایم گرفت؛ سابقه دارد. از موتورخانه استخر، نحوه گرم شدن آب و کُلرزنى به آب، بازدید کردم. عفت هم ناهار بود. عصر به خانه برگشتیم. تا آخر شب، مطالعه مى‌کردم.

دربارة بودجه تقدیمى دولت به مجلس مطالعه کردم؛ وضع بدى دارد. معلوم است که عددسازى است و درآمدها غیرواقعى است. وعده‌هاى غیرقابل اجرا در سخنرانى رییس‌جمهور، زیاد است؛  از قبیل بالابردن حقوق کارمندان که عملاً کمتر از رشد حقوق در سال‌هاى گذشته خواهد بود و نیز ایجاد اشتغال‌که با کمى اعتبارات عمرانى، معلوم است وعده درستی نیست و تأکید بر عدالت اجتماعى‌که نسبت به گذشته، عملاً عقبگرد دارند، چون نمى‌توانند به مناطق محروم برسند و گرانى‌ها و بیکاری‌هاى جدیدى، براى مردم فقیر خواهیم داشت. البته رسانه‌ها و مخالفان، به خاطر ملاحظات مشکلات کاهش قیمت نفت و ترس از انگ‌خوردن به‌کارشکنى، به اشکالات نمى‌پردازند. رسانه‌هاى خط حامى دولت هم جوسازى مى‌کنند.

امروز در دانشگاه علم و صنعت، بین دانشجویان بسیجى و دانشجویان انجمن‌اسلامى، درگیرى پیش‌آمده؛ جریان مُضرى است و باعث تضاد عمیق نیروهاى اسلامى مى‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.