گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

انتقاد حق شناس از رویکرد حذفی هیأت های اجرایی انتخابات شورای شهر

محمدجواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران، در خصوص نحوه بررسی صلاحیت افراد ثبت نام کرده در انتخابات شورای شهرها، گفت: هیأت های اجرایی نتوانسته اند دفاع لازم را انجام بدهند و ما یک رویکرد حذفی را در این خصوص شاهد بوده ایم و به نظر من از این بابت تذکر آقای خاتمی تذکر واردی است.

پایگاه خبری جماران: برخی اخباری که از تأیید صلاحیت افراد در هیأت های اجرایی انتخابات شورای شهرها به گوش می رسد از برخورد سلیقه ای و بعضا حذفی اعضای این هیأت با افراد ثبت نام کرده حکایت دارد تا جایی که این امر واکنش رئیس دولت اصلاحات را در پی داشت و به این نوع برخورد انتقاد کرد.

محمدجواد حق شناس در گفت و گو با خبرنگار جماران در این خصوص اظهار داشت: هیأت های اجرایی که توسط دولت آقای روحانی راهبری می شوند و وزارت کشور و فرماندارانی که علی القاعده وظیفه راهبری هیأت های اجرایی را دارند، باید در دفاع از حقوق ملت و صاحبان رأی و نامزدهایی که برای فضای انتخاباتی خودشان را آماده کرده اند بیشترین نقش را ایفا می کردند.

عضو شورای شهر تهران افزود: متأسفانه ما شاهد هستیم که در خیلی از شهرهای ایران حتی در رابطه با صلاحیت اعضای فعلی شورای شهر که در چهار سال گذشته مسئولیت داشته اند، هیأت های اجرایی نتوانسته اند دفاع لازم را انجام بدهند و ما یک رویکرد حذفی را در این خصوص شاهد بوده ایم و به نظر من از این بابت تذکر آقای خاتمی تذکر واردی است.

 

تمام افراد ثبت نام شده عضو شورای شهر تهران در هیأت اجرایی تأیید شدند

 

وی ادامه داد: در خصوص اعضای فعلی شورای شهر تهران ابتدا به نظر می رسید که هیأت های اجرایی قصد برخورد حذفی داشتند و خبر اولیه این بود اما نهایتا رویکردشان را اصلاح کردند و تمام افراد ثبت نام شده عضو شورای شهر تهران در هیأت اجرایی تأیید شدند.

حق شناس تأکید کرد: ما انتظار داریم بر اساس قانون و قاعده عمل شود و ضابطه حاکم باشد اما حتی ضوابط صریح و روشن قانونی هم متأسفانه توسط هیأت اجرایی توجه نشده است. چون قانونگذار خیلی روشن و صریح گفته در صورتی که سندی دال بر محکومیت وجود دارد مراجع چهارگانه می توانند آن موارد را ارائه کنند ولی ما شاهد هستیم که بعضا بدون مستند و بدون دلایل کافی بر وجود محکومیت و صرفا با یک اظهارنظر یا با یک گزارش غیر مستند این مراجع نظرات سلیقه ای خودشان را می دهند و این موجب تصمیم گیری برخی از هیأت های اجرایی شده است.

 

برای مأیوس کردن مردم از صندوق های رأی تلاش های جدی شده است

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: قطعا با نگرانی که جامعه از عملکرد دولت و نهادهایی دارد که باید در خدمت مردم باشند و در طول این سال ها برای مأیوس کردن مردم از صندوق های رأی تلاش های جدی شده، به نظر می رسد این رویکرد هیچ کمکی به افزایش مشارکت مردم در انتخابات نمی کند و بلکه باعث کاهش مشارکت مردم خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.