یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

در حاشیه سخنان اخیر سردار شریف

«تأکید بر ممانعت از ورود نظامیان در سیاست» توسط «آمریکایی ها و صهیونیست ها و دنباله های آنان »واقع نشده است. بلکه این وصیت امام است و باید توسط عاشقان امام خمینی و به صورت آگاهانه دنبال شود. و به همین جهت ،این نوع سخن گفتن از ناحیه سخنگوی سپاه - با عرض معذرت- اصلا پسندیده نیست.

پایگاه خبری جماران: امروز در خبر ها خواندیم که سردار رمضان شریف گفته است: «اگر کسی هم سابقه حضور در دفاع مقدس را دارد و قصد ورود به انتخابات را دارد به معنای قبضه کردن امور به دست نظامیان نیست. پروپاگاندای علیه کاندیداهای نظامی توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها اتفاق می افتد که بعضا به صورت آگاهانه یا نا آگاهانه توسط دنباله روهای داخلی روی می دهد».

 

در این باره چند نکته قابل طرح است:

نخست آنکه «نظامی»، در عرف و در فهم اجتماع و در حقوق اساسی دارای تعریف روشن و غیر مبهمی است. بر همین اساس هم، در قانون برای آنها ،دادسرای معین و فرمانده مشخص و نظامات خاصی تعریف شده است. لذا تقلیل داستان به «کسی که سابقه حضور در دفاع مقدس دارد» هیچ مشکلی را حل نمی کند و با عرض معذرت نوعی توهین به فهم عمومی است. 

روشن است که بسیجی و سپاهی که طبق فرموده امام نباید در سیاست دخالت کنند، کسانی را شامل می شود که در زمان حال و به صورت بالفعل به این ارگان ها وابستگی دارند. و اگر کسی از این مجموعه ها خارج شده، مشمول این وصیت امام نمی شود. همانطور که در زمان امام کسانی که خواستند کار سیاسی کنند، به فرموده امام از سپاه خارج شدند. 

نکته دوم آنکه سخن امام اصلا مبتنی بر «قبضه کردن امور به دست نظامیان نیست». و به عبارت دیگر «علت این دستور امام» چنین نکته ای نیست. و لذا اگر هم چنین اثری بر حضور نظامیان در سیاست مترتب نباشد، باز هم وصیت امام، نظامیان را از دخالت در سیاست منع می کند. 

و نکته آخر آنکه «تأکید بر ممانعت از ورود نظامیان در سیاست» توسط «آمریکایی ها و صهیونیست ها و دنباله های آنان »واقع نشده است. بلکه این وصیت امام است و باید توسط عاشقان امام خمینی و به صورت آگاهانه دنبال شود. و به همین جهت ،این نوع سخن گفتن از ناحیه سخنگوی سپاه - با عرض معذرت- اصلا پسندیده نیست. پایبندی به وصیت و سخن امام را باید در عمل نشان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
10 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.