هشتمین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با شرایط خاص کار خود را آغاز کرد.

هشتمین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار جماران، ساعت 8:15 صبح امروز(دوشنبه 4 اسفند ماه 99) خبرنگاران وارد صحن علنی مجلس خبرگان رهبری شدند تا گزارش های خود را از هشتمین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تهیه کنند.

این اجلاس با حضور حدود 60 نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری کار خود را آغاز کرد و پس از قرائت دستور جلسه توسط سیداحمد خاتمی، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری سخنان خود را ایراد کرد تا جلسه وارد دستور شود.

این اجلاس حاشیه هایی هم داشت که از جمله چشمگیرترین آنها حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با ماسک و علامت ضربدر روی یکی در میان صندلی ها بود تا پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند. اما حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد علم الهدی با حدود 20 دقیقه تأخیر وارد جلسه شد و شیلد صورت او نگاه ها را به خودش جلب کرد. یکی از اعضای خبرگان نیز بدون عمامه در این اجلاس حاضر شده بود.

از جمله حاشیه های دیگر این اجلاس عکس های اعضای درگذشته مجلس خبرگان رهبری بود. تا جایی که حافظه نویسنده این سطور یاری می کند، در اجلاس های گذشته حداکثر دو عکس از اعضای درگذشته در ردیف اول صندلی های مجلس خبرگان رهبری قرار  داشت و این بار این عدد به شش رسیده بود. آیت الله سیدهاشم بطحایی به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفت و آیت الله ابراهیم امینی، آیت الله محمدعلی تسخیری و آیت الله نورالله طبرسی نیز به دلیل کهولت سن و عارضه قلبی دار فانی را وداع گفتند.

اما آیت الله محمد یزدی و آیت الله محمدتقی مصباح یزدی که در انتخابات میان دوره ای اسفند سال 1398 به ترتیب از استان های خراسان رضوی و قم به مجلس خبرگان رهبری راه یافته بودند، پیش از مراسم تحلیف و حضور در این دوره مجلس خبرگان رهبری از دنیا رفتند.

البته این مجلس غایبین دیگری هم داشت که حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، آیت الله عباسعلی اختری و آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، و سید کاظم نورمفیدی از جمله معروف ترین آنها هستند.

جلسه با سخنرانی آیت الله احمد جنتی و یاد اعضای درگذشته مجلس خبرگان رهبری و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه پیدا کرد و آیت الله جنتی در پایان سخنان خود از حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به خاطر مبارزه با فساد تشکر کرد و گفت: ایشان کمر بسته و به جنگ فساد می رود.

پس از سخنان آیت الله جنتی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد که به دلیل شرایط کرونایی این اجلاس خبرگان رهبری تنها در یک روز برگزار می شود و فقط آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در این اجلاس نطق خواهد داشت.

قبل از اینکه آیت الله حسینی بوشهری نطق خود را آغاز کند، سیداحمد خاتمی از خبرنگاران تشکر کرد و از آنها خواست به دلیل غیر علنی بودن ادامه جلسه، سالن اجلاس را ترک کنند. اما در این میان محمود محمدی عراقی تذکر مواد 59 و 60 قانون را داد که می گوید اجلاس نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید در دو روز و چهار نوبت برگزار شود و برای کم کردن این جلسات باید از اعضای این مجلس رأی گیری شود. سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد پس از سخنان آیت الله حسینی بوشهری در این خصوص رأی گیری می شود و در این لحظه خبرنگاران سالن را ترک کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
20 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.