یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

فرافکنی فارس!

اینکه خبرگزاری فارس وابسته به نهادهای انقلابی، قطعنامه ی رسمی ملی ترین روز کشور را با تیتر دو رسانه وابسته به دولت های خارجی مقایسه کند جای شگفتی است! آیا فراموشی در نام بردن از امام توسط دستگاه عالی تبلیغاتی نظام در روز ملی کشور با «گران قیمت‌ترین مقبره دنیا» نامیدن حرم امام خمینی توسط دویچه وله یا مقایسه قبر امیر فقید کویت با حرم امام راحل، یکسان است؟

پایگاه خبری جماران: خبرگزاری فارس در ادامه واکنش های خود نسبت به ابراز نگرانی ها از حذف نام امام در قطعنامه 22 بهمن امسال، ضمن فرافکنی کردن رو به نیت خوانی از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و سایت جماران آورده است.

این خبرگزاری ضمن ارائه نمونه هایی از هجمه های بی بی سی و دویچه وله یا عنوان یک خبرگزاری برای نام امام خمینی، نوشته است: «رفتارهای متفاوت و متناقض مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در مقاطع مختلف، باعث شده تا باورپذیریِ حساسیت شدید مسئولان این مؤسسه به عدم قید کلمه امام خمینی(ره) در یک بیانیه دشوار شود».

در این مورد چند نکته مهم وجود دارد: 

1-اینکه خبرگزاری فارس وابسته به نهادهای انقلابی، قطعنامه ی رسمی ملی ترین روز کشور را با تیتر دو رسانه وابسته به دولت های خارجی مقایسه کند جای شگفتی است! آیا فراموشی در نام بردن از امام توسط دستگاه عالی تبلیغاتی نظام در روز ملی کشور با «گران قیمت‌ترین مقبره دنیا» نامیدن حرم امام خمینی توسط دویچه وله یا مقایسه قبر امیر فقید کویت با حرم امام راحل، یکسان است؟ آیا از دشمن جز دشمنی و از دوست جز وفا توقعی می رود؟

ضمن آنکه فرض کنیم این دو همسنگ هستند؛ مگر سرپرست حرم امام خمینی بارها به این فضاسازی ها علیه ساخت حرم پاسخ نداد؟  و از آن بالاتر، مگر خود دوستان شما سردمدار هجمه به ساخت حرم امام نبودند؟ مگر خود شما ننوشتید: «ساخت چنین حرمی برای امامی که خود را یاور مستضعفان می‌دانست، آن هم در کنار شهدایی که برخی از آن‌ها حتی حاضر نبودند سنگ قبری داشته باشند، مورد انتقاد بسیاری از مردم انقلابی و حتی نسل سومی‌ها قرار گرفته است»؟

اتفاقا این شمایید که بابت این هم نوایی با دو رسانه بیگانه یاد شده باید پاسخگو باشید!

 

photo_2021-02-16_11-03-59

 

2- نوشته اند، «مخاطبان بیانیه مؤسسه تنظیم نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) با مراجعه به بیانیه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح به عنوان «بنیانگذار نستوه انقلاب» را به وضوح می‌دیدند». 

یک سوال را در خلوت از خودتان بپرسید: تعداد تکرار واژگانی همچون «امام»، «امام راحل» و «امام خمینی»، و نیز استناد به تعابیر امام در قطعنامه های قبلی راهپیمایی را با قطعنامه امسال مقایسه کرده اید؟ آیا این تفاوت را اگر کنار برخی انحرافات از «رسم» و سیره و وصیت امام بگذارید، معنادار نیست؟ آیا به فکر فرو نمی روید؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
13 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.