یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

سخنی با نماینده محترم جناب مالک شریعتی

چقدر پسندیده بود که شما سردمدار اعتراض به حذف نام امام می شدید. مگر جریان شما خود را پایبند به ایشان نمی داند؟ عزم جزم کنید و هر جا احساس کردید که توجه امام کم رنگ شده است ،میدان داری کنید. تا کنون به تابلوهای شهر توجه کرده اید؟ خواهش می کنم بیشتر دقت کنید.

پایگاه خبری جماران: امروز جناب آقای مالک شریعتی نیاسر در واکنش به حذف نام امام خمینی از بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات نوشته اند: «کم توجهی به نام امام(ره) ناپسند است». بی توجهی به مرام امام(ره) در ساده زیستی و مردم داری چه؟ کاخ ساختن بر مرقد امام چه؟ خیانت به اهداف انقلاب و امام چه؟ کوچک کردن سفره مردم چه؟انتخاب وزرای هزارمیلیاردی در دولت چه؟ گره زدن نان سفره و آب خوردن مردم به بیگانه چه؟»

دراین باره به نظرم رسید نکاتی را با ایشان در میان بگذارم

یک) نوع نوشته شما به وضوح نشان می دهد که نقد موسسه تنظیم و نشر آثار امام را به یک امر جناحی تقلیل داده اید. و الا اینکه کسی یا گروهی به یک بیانیه نقد کنند ، چه ربطی به «انتخاب وزرای هزار میلیاردی» دارد؟ و چه ربطی به «خالی شدن سفره مردم» دارد؟

این جواب شما مثل آن است که من در جواب همین مطلب شما بنویسم «آیا این خیانت نیست که همه مخالفین خود را رد صلاحیت کردید تا بر مسند قدرت بنشیند؟»

قبول دارید که هر سخن - حتی اگر صحیح باشد- نمی تواند جواب به هر سؤال و نقد باشد. 

دو) اینکه شما مرام و مسلک مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام را نپسندید و به آن نقد داشته باشید، حق شماست. چنانکه حق من است که نسبت به شما و مجلس و دولت و هر فرد و جایگاهی منتقد باشم. ولی اذعان می کنید که در «هر موضوع» که نباید همه نقد ها و نظرات خود را مطرح کرد. نقد شما می تواند در جای خود درست هم باشد، ولی قبول کنید که این سخنان ربطی به «حذف نام امام از بیانیه بیست و دوم بهمن ندارد». 

سه) چقدر پسندیده بود که شما سردمدار اعتراض به حذف نام امام می شدید. مگر جریان شما خود را پایبند به ایشان نمی داند؟ عزم جزم کنید  و هر جا احساس کردید که توجه امام کم رنگ شده است ،میدان داری کنید. تا کنون به تابلوهای شهر توجه کرده اید؟ خواهش می کنم بیشتر دقت کنید. 

چهار) از آنچه گفتیم بگذریم ولی من هنوز ارتباطی بین « گره زدن سفره مردم به بیگانه» با «موسسه تنظیم و نشر آثار امام» نمی بینم. اگر مرادتان آن است که موسسه باید به چنین «گره» ای اعتراض کند،باید خدمتتان عرض کنم که هزار معضل و مشکل در تقنین و اجرا و قضا وجود دارد و موسسه وظیفه ای از نظر قانونی و بنا به حکم مصرح امام خمینی در تأسیس موسسه ،در این باره ندارد. و اگر می گویید موسسه چنین گره را ایجاد کرده که جواب آن معلوم است. البته اشخاص و کارکنان موسسه به عنوان شخص حقیقی نظرات خود را دارند ولی این ربطی به مسئولیت ذاتی موسسه ندارد. 

پنج) توصیه ام به برادر جوان، جناب شریعتی آن است که با خدا عهد ببندد که به قضایا بدون «پیش داوری» نگاه کند. باور کنید اگر چنین باشد ایشان می پذیرند که حق با رهبر معظم انقلاب است که تأکید دارند « لحظه ای نباید حساسیت خود را نسبت به کم رنگ شدن نام امام از دست بدهیم.»

شش) درباره اینکه نوشته اند نباید نسبت به مرام امام بی توجه بود هم سخن بسیار است و اگر خواستند می توانیم در برخی حوزه ها با هم سخن بگوییم. حوزه هایی مثل« اصالت مردم در حکومت داری» «توجه به عدالت در همه جوانب سیاسی،اقتصادی و فرهنگی» «حضور نیافتن نظامیان در سیاست» و مهمتر از همه «دوری از تحجر و توجه به نقش زمان و مکان در اجتهاد» و.... 

اما قبل از آن ، باور کنید که «توجه به نام و یاد امام به همان اندازه مهم است. » 

پس، از آن مهم غفلت نکنید. یا علی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
11 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    از کئزه همان برون طراود که در اوست . ایشان با حداقل رای و شرکت کننده در انتخابات به وکالت رسیده اند و بایستی از تفکرات و ... خود دفاع نمایند.

    پاسخ
  • ناشناس

    سلام چرامؤسسه نشرجواب این یاوه گویان رادرموردمرقدامام ره نمیدهد؟اولاباشگوه شدن مرقدامام نشانه اهمیت دادن مردم به مقام امام است(مثل تمامی زیارتگاههای ائمه وامام زادگان که همه آنهازاهدانه زیستن ولی بعدازرحلت علاقه مندان شان باطلابرایشان ضریح وگنبدساختن2مقام امام کمترازبعضی ازامام زادگان نیست3بخشی ازهزینه ساخت راخودمردم باجان ودل دادن به کسی ربطی ندارد4مرقدامام تنها جای است که تمامی مقامات دنیابرای ادای احترام بازدید میکنندآیا بذنیست این مکان مخروبه باشد.براستی همین یاوه گویان اگراینجامناسب ومجهزوزیبا نبود انتقادنمیکردن وواماما سرنمیدادن!؟!5هرسال میلیونهازائرازایران وسراسردنیا به زیارت امام میایدبراستی اگرچنین مکان باعظمتی ساخته نمیشدهمه سرزنش نمیکردن

    پاسخ