روحانی با اشاره به سخنرانی امام راحل در بهشت زهرا(س) مبنی بر رایگان شدن آب و برق برای مستضعفان، گفت: مدتی بود که خناسان می‌گفتند «آن آب و برق مجانی چه شد؟» و امروز دولت دوازدهم افتخار می‌کند که در سایه فداکاری و تلاش مسئولان وزارت نیرو و نفت این شعار امام(ره) را محقق ساخت و اقشار کم‌درآمد از آب و برق رایگان برخوردار هستند و بدین وسیله شعار زشتی که خناسان در دست گرفته بودند، پایان یافت.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور افتتاح گسترده طرحهای عمرانی در کشور را در راستای تحقق شعار جهش تولید خواند و تاکید کرد که دولت دوازدهم افتخار می کند که در سایه فداکاری و تلاش مسوولان، آب، برق و گاز را برای اقشار کم مصرف که عمدتا در میان اقشار کم درآمد نیز هستند، مجانی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مراسم بهره برداری از 13 طرح ملی و مهم صنعت آب و برق در استان های خراسان شمالی و کردستان  گفت: 12 بهمن که امام خمینی(ره) بر خلاف پیش بینی قدرتهای بزرگ با استقبال بی نظیر مردم وارد کشور شد، روز شکوهمندی در تاریخ ایران است.

رئیس جمهور با تبریک آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارداشت: امروز برای تاریخ و ملت بزرگ ایران و همه آزادی‌خواهان و مسلمانان جهان روز بسیار مبارکی است. در چنین روزی امام(ره) با استقبال بی‌نظیر و میلیونی ملت ایران وارد کشور شد و با حکمت و تدبیری که امام راحل داشتند، وقتی وارد کشور شد بلافاصله به دیدار شهدا رفت و این بسیار حائز اهمیت است.

دکتر روحانی با اشاره به سخنرانی امام راحل در بهشت زهرا(س) مبنی بر رایگان شدن آب و برق برای مستضعفان، گفت: مدتی بود که خناسان می‌گفتند «آن آب و برق مجانی چه شد؟» و امروز دولت دوازدهم افتخار می‌کند که در سایه فداکاری و تلاش مسئولان وزارت نیرو و نفت این شعار امام(ره) را محقق ساخت و اقشار کم‌درآمد از آب و برق رایگان برخوردار هستند و بدین وسیله شعار زشتی که خناسان در دست گرفته بودند، پایان یافت.

رئیس جمهور اضافه کرد: مشخص شد که دولت جمهوری اسلامی ایران، دولت مستضعفان است.

دکتر روحانی با اشاره به افتتاح طرح‌های مهم ملی در استان‌ خراسان شمالی و کردستان، اظهار داشت: امسال اگر چه به خاطر تحریم و کرونا، سال سختی برای مردم بود، اما جهش تولیدی که مقام معظم رهبری مد نظر داشتند، روی زمین نماند و از آغاز سال، هر هفته، افتتاح‌های مهمی در سراسر کشور داشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات بسیار بزرگی که در بخش آب و برق انجام شده، گفت: برخی تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی صرفاً جنبه سیاسی داشته و برای استقلال کشور و مبارزه با استکبار و استبداد است، برخی نیز تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی برای استقرار اسلام است و صرفاً جنبه معنوی دارد، اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی در کنار مباحث سیاسی و معنوی، برای بخش‌های مادی هم اهمیت قایل بوده است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در طول دوره انقلاب اسلامی حدود 193 سد افتتاح شده این در حالی است که در آغاز انقلاب فقط 19 سد، وجود داشت. در زمینه تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در آن دوران 4 تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور وجود داشت و امروز هفتاد و هفتمین تصفیه‌خانه فاضلاب را افتتاح کردیم. ضمن اینکه در 8 سال دولت تدبیر و امید سالانه 2500 مگاوات برق جدید به مدار اضافه شده و هر 50 روز یک سد مخزنی ملی به افتتاح رسیده است و تقریباً هر 2 ماه یکبار یک تصفیه‌خانه آب و هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب به افتتاح رسیده است و این اقدامات نشان می‌دهد که همه در صحنه فعالیت حضور داشتند.

رئیس جمهور گفت: برغم جنگ تحمیلی اقتصادی مردم از روحیه، نشاط، ایثار و فداکاری برخوردار هستند و این نشان می‌دهد که 12 بهمن، زنده است و روحیه مردم همان روحیه سال 57 است و با همان وحدت، دلاوری و نشاط در صحنه هستند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: سال 57 شاهد وحدت و یکپارچگی بی‌نظری در کشور بودیم و امروز اگر در این زمینه مقداری کمبود داریم باید آن را جبران کرده تا به همان جایگاه برسیم چرا که نیاز داریم با وحدت، ایثار و همدلی در کنار هم قرار بگیریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: نباید انتخابات سال 1400 باعث شود خدای ناخواسته اخلاق و معنویت زیر پا گذاشته شود. همه باید برادرانه در کنار هم بایستیم.

متن کامل سخنان دکتر روحانی در این مراسم نیز بزودی منتشر می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.