روحانی در رابطه با واکسن کرونا گفت: در این خصوص حتی کشورهایی که اکنون به واکسن کرونا دست یافته اند نیز خود را بی نیاز از خرید واکسن تولید سایر کشورها نمی دانند و از ظرفیت های ملی و بین المللی در این زمینه بهره می برند. از این نظر ایجاد فضای دوگانه ، جدای از آنکه موجب خدشه به اعتماد عمومی می شود، به سلامت مردم نیز آسیب جدی وارد خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ برنامه های استمرار و گسترش واکسیناسیون کرونا در جلسه عصر چهارشنبه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، بررسی شد.

این برنامه شامل اصول اخلاق پزشکی واکسیناسیون، اهداف و مراحل مختلف زمان بندی ها بر اساس دریافت محموله های واکسن، اولویت بندی گروه های هدف و نحوه دستیابی به اهداف، پشتیبانی و ملزومات لازم برای واکسیناسیون، مدیریت داده های عملیات و پایش و ارزیابی واکسیناسیون، محل ارائه خدمت و نیروی مورد نیاز و آموزش آنان، نحوه مراجعه افراد و امنیت واکسیناسیون است.

رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به تجارب درخشان ایران طی دهه های گذشته در امر واکسیناسیون در مقابله با بیماری های مختلف، گفت: بی تردید با بهره گیری از این تجارب، امیدواریم در تولید، تامین و اجرای  واکسیناسیون مردم در مقابل بیماری کووید 19 به موفقیت چشمگیری دست یابیم.

دکتر روحانی افزود: اگرچه واکسیناسیون با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می گیرد اما همه کمیته های دیگر ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا با توجه به مراحل مختلف و پیچیدگی ها، حساسیت ها و جمعیت آماری بالا برای واکسیناسیون، باید با ماموریت ها و شرح وظایف مشخص با کمیته بهداشت و درمان همکاری کنند و قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا با تشکیل یک کارگروه ویژه نیز موظف است برای هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در کشور، اقدامات لازم را به عمل می آورد.

رئیس جمهور رعایت استانداردهای بهداشتی پذیرفته شده جهانی در رابطه با واکسن داخلی و خارجی را ضروری خواند و گفت: استانداردهای پذیرفته شده باید به گونه ای رعایت شود که اعتماد عمومی را حفظ و سلامت مردم را تضمین نماید.

دکتر روحانی همچنین در این جلسه کمیته تبلیغات را موظف کرد با همکاری کمیته بهداشتی و درمانی، اطلاع رسانی و پاسخگویی به هنگام و رفع ابهامات احتمالی را در دستور کار قرارداده و با همکاری و به کارگیری ظرفیت رسانه های کشور، در رسانه ملی و فضای مجازی، ضمن آگاهی بخشی موثر جلب مشارکت عمومی را امکان پذیر کند و تمامی مراحل واکسیناسیون را با شفافیت و دقت برای مردم توضیح داده و از هرگونه رفتاری که موجب خدشه به اعتماد عمومی شود، جلوگیری کند.

دکتر روحانی با اشاره به برخی اظهارات درخصوص ساخت و خرید واکسن و دامن زدن به دوگانه واکسن داخلی و خارجی،گفت: رویه پذیرفته شده و استاندارد مبتنی بر تجارب جهانی نه تنها در حوزه واکسیناسیون و درمان بیماری هایی چون کرونا که در تمامی زمینه های تامین بهداشت و سلامت مردم اقتضا می کند هم با تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی و هم با بهره گیری از تجارب و دستاوردهای مطمئن و تایید شده جهانی اقدامات موثر را بعمل آوریم.

رئیس جمهور افزود: در این خصوص حتی کشورهایی که اکنون به واکسن کرونا دست یافته اند نیز خود را بی نیاز از خرید واکسن تولید سایر کشورها نمی دانند و از ظرفیت های ملی و بین المللی در این زمینه بهره می برند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: از این نظر ایجاد فضای دوگانه ، جدای از آنکه موجب خدشه به اعتماد عمومی می شود، به سلامت مردم نیز آسیب جدی وارد خواهد کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد که اطلاع رسانی در این مسیر، باید توام با صداقت، شفافیت و پاسخگویی مسوولانه باشد.

دکتر روحانی همچنین با تاکید بر ضرورت پرهیز از عادی انگاری در برخورد با کرونا، اظهارداشت: باید با اطلاع رسانی وسیع و دقیق، از این تلقی غلط که با توجه به آغاز مراحل خرید واکسن و یا تولید آن در داخل، ضرورتی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیست، جلوگیری شود و کماکان با توجه به فصل سرما و ویروس کرونای انگلیسی ضروری است که مردم با رعایت دقیق پروتکل ها، همچنان از برگزاری تجمعات غیر ضروری خودداری کنند.

در ادامه این جلسه قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشتی و درمانی ستاد مقابله با کرونا گزارشی را وضعیت شهرهای زرد، نارنجی و قرمز و شناسایی کرونای انگلیسی در ایران و اقدامات انجام شده برای مقابله با آن، ارائه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.