گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گزارش جماران؛

جزییات آتش سوزی در مدرسه کانکسی در سردشت دزفول از زبان مدیرکل مدیریت بحران خوزستان

امید بن عباس مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص علت و جزئیات حادثه آتش سوزی کانکس مدرسه در منطقه سردشت دزفول گفت: کانکس مدرسه نبوده و محل استراحت یکی از معلمین بوده؛ معلمینی که در بحث تدریس دانش آموزان عشایری کار می کردند. هیچ کدام از افراد دیگر هم دانش آموز نبوده اند. سه نفر معلم بوده اند که یک نفر آنها معلم همان نقطه بوده و دو نفر از جای دیگر به محل استراحت او آمده اند.

به گزارش جماران؛ مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان تأکید کرد: اولا کانکس حادثه دیده کلاس درس نبوده و ثانیا علت آتش سوزی صاعقه نبوده است.

امید بن عباس در خصوص علت آتش سوزی کانکس مدرسه در منطقه سردشت دزفول اظهار داشت: حسب بررسی هایی که توسط کارشناسان امر انجام شده و همچنین کارشناسان آتش نشانی و پیگیری هایی که در شهرستان دزفول صورت گرفته، نکاتی به تائید فرماندار دزفول به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان تصریح کرد: حادثه در ساعت 22 روز سه شنبه(30 دی ماه) اتفاق افتاده و در خبرهای اولیه فضای مجازی منتشر شده بود که این حادثه بر اثر برخورد صاعقه به کانکس مدرسه و حادثه برای سه معلم و سه نفر از ساکنین این منطقه شده است. از همین جا اعلام می کنیم، بر اساس کارشناسی انجام شده، این آتش سوزی بر اثر صاعقه نبوده و شواهدی که در محل هست هیچ گونه اثر برخورد صاعقه با سقف کانکس یا احیانا آنتن تلویزیونی که آنجا بوده مشاهده نشده است.

وی تأکید کرد: نوع آتش سوزی و وضعیت فیزیکی کانکس که برآمدگی هایی را از سمت داخل کانکس به سمت بیرون مشاهده کرده اند نشان می دهد که به هر حال حریقی در درون کانکس اتفاق افتاده است.

بن عباس افزود: این کانکس هم مدرسه نبوده و محل استراحت یکی از معلمین بوده؛ معلمینی که در بحث تدریس دانش آموزان عشایری کار می کردند. هیچ کدام از افراد دیگر هم دانش آموز نبوده اند. سه نفر معلم بوده اند که یک نفر آنها معلم همان نقطه بوده و دو نفر از جای دیگر به محل استراحت او آمده اند.

وی گفت: در آن محل گاز پیک نیکی مشاهده شده در حالی که اساسا برای معلم آن مدرسه سه وعده غذای گرم ارسال می شده و نیازی به استفاده از کپسول گاز در محل نبوده است. یکی از حادثه دیدگان هم فقط از ناحیه سر آسیب دیده که علتش تا الآن نامعلوم است و احتمالا حائلی شبیه پتو بر روی نامبرده قرار داشته که باعث این آسیب دیدگی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خورستان اظهار داشت: کانکسی که به عنوان مدرسه استفاده می شده جنب کانکس آسیب دیده قرار داشته و به دلیل اینکه دو عدد موتور سیکلت در محل بین این دو کانکس موجود بوده، این کانکس آسیب دیده اما کانکس آسیب دیده کلاس درس نبوده و محل استراحت معلم آن مدرسه بوده است.

وی در پایان گفت: آسیب دیدگان به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل می شوند و یکی از آنها که حالش وخیم بوده به بیمارستانی در اصفهان منتقل شده است. لیکن بر اساس شواهدی که هست و اینکه بین مصدومین عارضه ریوی ناشی از استشمام گاز مشاهده می شود، کارشناسانی که به بررسی موضوع پرداخته اند علت را آتش سوزی بر اثر گاز اعلام کرده اند. بررسی های بیشتر هم در حال انجام هست و حتما ابعاد بیشتر این حادثه را مشخص تر کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.