حضرت امام در ۴ آذر ۱۳۵۸ و در جمع گروهی از پاسداران انقلاب سخنانی دارند که خوب است با هم مرور کنیم. سخنانی که مخاطب آن را می توان همه جوانان و روح های پاک در طول تاریخ انقلاب دانست و خلاصه آن را می توان در این جمله خلاصه کرد که باید دست از تشنج برداشت و هر چه فریاد است را بر سر دشمن کشید.

پایگاه خبری جماران: دیروز مجلس شورای اسلامی با سؤال از وزیر خارجه به او کارت زرد داد. سخنان رد و بدل شده را می توانید در رسانه ها بیابید و من تنها در صدد آن هستم که دوستان و اهل فضل  و سیاست را فقط به سخنانی از حضرت امام خمینی توجه دهم. باشد که ببینیم تا چه حد مخاطب آن هستیم. 

حضرت امام در ۴ آذر ۱۳۵۸ و در جمع گروهی از پاسداران انقلاب سخنانی دارند که خوب است با هم مرور کنیم. سخنانی که مخاطب آن را می توان همه جوانان و روح های پاک در طول تاریخ انقلاب دانست و خلاصه آن را می توان در این جمله خلاصه کرد که باید دست از تشنج برداشت و هر چه فریاد است را بر سر دشمن کشید:

«بعضی وقتها هست که یک حرفی ، یک مسئله ای ، بسیار خوب است، لکن ، طرحش در‌‎ ‌‌یک موقعی خوب نیست. مثلاً فرض کنید نماز که از همه عبادتها افضل است، ...یک وقت اتفاق می افتد که زلزله آمده است و یک‌‎ ‌‌عده از برادرهایمان زیر خاک هستند، و آن وقت ما جمع بشویم، بنشینیم راجع به مسئلۀ‌‎ ‌‌نماز صحبت کنیم؟...‌‎ ‌‌[اکنون] که کشور شما در سر راه یک خطر بزرگ واقع شده است. و[آمریکا] تبلیغات می کند...، و در مطبوعات‌‎ ‌‌خارجی و در رسانه های آنجا ، دارد بر ضد انقلاب ما تجهیزات می کنند. ...، مسئله ، هر‌‎ ‌‌چه هم مسئله مهمی باشد، نباید تشنج ایجاد کنیم. باید مسئله را به طور سالم و عاقلانه و‌‎ ‌‌بی هیاهو طرح بکنیم.‌... شما بدانید این را ، که از هر اجتماعی که امروز بشود، و اجتماعی باشد که تویش یک‌‎ ‌‌تشنجی باشد ، حتی برای یک مطلب حقی، باید دست برداریم... الآن در رأس همۀ مسائل اسلام، این قضیۀ مواجهه با امریکاست. اگر بخواهید قدرتها‌‎ ‌‌را جدا کنیم از هم، بخواهیم از هم جدا کنیم، قوا از هم منفصل بشود، کشیده بشود از این‌‎ ‌‌طرف و از آن طرف، اینها همه اش به نفع امریکا تمام می شود. و «دستهایی در اینجا هست‌‎ ‌‌برای ایجاد یک همچه مسائل». این مسائل را ایجاد می کنند. و گاهی هم استفاده از «روح‌‎ ‌‌پاک جوانان» می کنند. این جهت خیلی باید مورد نظر همۀ آقایان باشد... نبادا یک وقتی یک تبلیغات‌‎ ‌‌سوئی بشود. و یک چیزهایی بشود که اسباب این بشود که نظرهای ما تشتت پیدا کند. افکارمان مختلف بشود.... شما این را بدانید که من به شماها علاقه دارم؛ به پاسدارها...‎ ‌‌لکن اگر یک مطلبی را من الآن گفتم به شما، که باید راه را چطوری رفت، بدانید که این، ‌ هم صلاح شماست، و هم صلاح مملکتتان است، و هم صلاح اسلام است... در هر صورت کلی قضیه را باز من تکرار می کنم که بدانید شما با یک قدرتی مواجه‌‎ ‌‌هستید که اگر یک غفلت بشود ، مملکتتان از بین می رود. غفلت نباید بکنید. غفلت نکردن‌‎ ‌‌به این است که همۀ قوا، هر چه فریاد دارید

سر ‌‌[‌‌امریکا‌‌]‌‌ بکشید. هر چه تظاهر دارید بر‌‎ ‌‌ضد آن بکنید.»[صحیفه امام/جلد ۱۱/صفحه ۱۱۷]

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
13 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.