به گزارش جماران، روز شنبه خبری مبنی بر کناره گیری مرتضی آقاتهرانی از دبیرکلی جبهه پایداری منتشر شد. جالب تر اما، نام دبیرکل تازه این حزب بود، «صادق محصولی».

به گزارش جماران، چند ماه مانده به انتخابات، در حالی که حواس مردم جمع مشکلات معیشتی و آثار تحریم های ظالمانه است و هنوز هیچ شور و شوق انتخاباتی در میان جامعه دیده نمی شود، تب انتخاباتی اصولگرایان روز به روز بالاتر می رود و در این میان یا صداوسیما از کاندیداهای احتمالی این جریان برای ارائه برنامه های انتخاباتی شان دعوت می کند و یا برخی تغییرات در سطوح حزبی آنها خبرساز می شود.

پس از درگذشت آیت الله محمد یزدی و روی کار آمدن جانشین او در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که گفته شده رویکردی معتدل تر دارد، روز شنبه خبری مبنی بر کناره گیری مرتضی آقاتهرانی از دبیرکلی جبهه پایداری منتشر شد. جالب تر اما، نام دبیرکل تازه این حزب بود، «صادق محصولی».

 

حامی «شاخه تهران» رئیس شد

او که نامش با نهاد برگزار کننده انتخابات در سال 88 گره خورده، علیرغم همه حاشیه هایی که در آن دوران رقم زد، این بار بر صندلی دبیرکلی جبهه پایداری تکیه زده است. رئیس ستاد احمدی نژاد در نهمین دوره ریاست جمهوری، قرار بود پس از به قدرت رسیدن کاندیدای محبوبش، بر منصب وزارت نفت بنشیند اما با ابهام ایجاد شده در خصوص ثروت هنگفتش، از معرفی شدن برای این مقام انصراف داد و مانع تحقیقات بیشتر درباره منشأء ثروت خود شد.

با این که در سال‌های اخیر از محصولی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین حامیان مالی جبهه پایداری نام برده می‌شد، اما این بسیار عیان بود که در اختلافات میان شاخه تهران و قم جبهه پایداری، محصولی حامی «شاخه تهران» است و به نظر می رسد که دبیرکل شدن او نیز بی ارتباط با خبر وخامت حال آیت الله مصباح یزدی نبوده باشد؛ چرا که این روحانی پرنفوذ نقش «پدر معنوی» این تشکل را ایفا می کند و مطابق برخی خبرها، علیرغم اختلاف نظری که میان برخی اعضای قم نشین پایداری با شاخه تهران بر سر موضوع دبیرکلی وجود داشته، محصولی به دبیرکلی این حزب رسیده است.

 

آسیب به شعارها و مواضع پایداری؛ محصول محصولی

نمی توان منکر اختلاف نظری شد که درباره حضور محصولی در جبهه پایداری وجود دارد. برخی اعضای این تشکل نوپا هم نظر با آیت الله مصباح معتقدند که نام محصولی به دلیل حواشی مربوط به ثروتش می تواند به شعارها و مواضع تند جبهه پایداری آسیب بزند، در حالی که خود صادق محصولی تاکید کرده که «نظر اسلام درباره تولید ثروت مثبت است».

از سوی دیگر، برخی حامیان صادق محصولی که به او لقب «فرمانده میلیاردر» داده اند، با اعلام این خبر که وی تاکنون خمس شرعی ثروت خود را به مراجع عظام پرداخت کرده است، به دفاع از او می پردازند و در تازه ترین اقدام خود توانستند محصولی را به دبیرکلی جبهه پایداری بنشانند.

 

شعار ساده زیستی پایداری جعلی از آب درآمد؟

هرچند با این کار، حامی مالی جبهه پایداری به جایگاهی که تا دیروز در سر می پروراند دست یافته است. اما به نظر می رسد که در هفته های آتی، اختلافاتی بر سر این موضوع بروز کند. چرا که پایداری ها در موضع گیری های رسانه ای خود همیشه از اشرافی گری و ثروت های بی حد و حصر انتقاد کرده بودند. حال که دبیرکل آنها یک میلیاردر پرحاشیه است، سکوت آنها نشان خواهد داد که مواضع گذشته شان نه از سر باور که از روی بغض و کینه بوده است. مسلما این مسأله درخصوص برخی اعضای مدعی این تشکل که تاکنون خود را حامی مردم و ساده زیست نشان داده اند، ابهاماتی ایجاد خواهد کرد.

مرتضی آقاتهرانی، صادق محصولی، فاطمه آلیا، نصرالله پژمان‌فر، علی خضریان، ناصر سقای‌بی‌ریا، غلامحسین رضوانی، قاسم روانبخش، میرهاشم موسوی، مجید متقی‌فر، زهره سادات ‌لاجوردی، سیدمحمدجواد ابطحی، مهدی باقری، مهدی صرامی، محمود دهقانی، آسیه کلاته و احمد ابوترابی اعضای فعلی شورای مرکزی این تشکل هستند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.