آیت ‌الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین امروز درگذشت.

به گزارش جماران؛ بخشی از واکنش چهره های سیاسی به درگذشت آیت الله یزدی در پی می آید:

 

تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله یزدی

 

 

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیةالله آقای حاج شیخ محمد یزدی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی علمیه‌ی معظم قم و مراجع عظام و علمای عالی‌مقام و جامعه‌ی محترم مدرسین و به شاگردان و دوستان و ارادتمندان آن مرحوم و به‌طور ویژه به خاندان گرامی و همسر و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض میکنم. سوابق انقلابی و مبارزات دوران طاغوت در کنار حضور پیوسته و همیشگی در همه‌ی دورانهای انقلاب و اشتغال به مسئولیتهای بزرگ در اداره‌ی کشور همچون ریاست قوه‌ی قضاییه و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، و در کنار فعالیت علمی و فقهی، شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل پدید آورده بود.  ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی، نشانه‌های بارز دیگری از این شخصیت مکرم بود. امید است این وزن سنگین ذخیره‌ی معنوی مایه‌ی علو درجات ایشان باشد.  از خداوند متعال رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسألت میکنم.

سیدعلی خامنه‌ای

۱۹ آذر ۱۳۹۹

 

 

روحانی رحلت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت

 

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت آیت الله محمد یزدی، تاکید کرد: این عالم مجاهد و انقلابی و یار دیرین امام و انقلاب، عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان های نظام اسلامی سپری کرد و خدمات ارزشمندی به یادگار گذاشت که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

رحلت یار دیرین امام و انقلاب، حضرت آیت‌الله محمد یزدی موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این عالم مجاهد و انقلابی که از سابقون نهضت امام خمینی بود، در تمامی مراحل حساس و خطیر نظام اسلامی نقش‌آفرین بود و با حضور مؤثر در سنگرهای مختلف خدمتگزاری از جمله مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، قوه قضاییه و شورای نگهبان عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان‌های نظام اسلامی سپری کرد و خدمات ارزشمندی به یادگار گذاشت که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

اینجانب این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

 

 

 

لاریجانی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو سابق شورای نگهبان را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد و پارسا آیت الله حاج شیخ محمّد یزدی رضوان الله علیه موجب تاثر و تالم گردید. این عالم بزرگوار از مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و وفاداران صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری بود و در  عرصه‌های مهمی همچون  مجلس شورای اسلامی،  قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری،  شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خلوص تمام نقش‌آفرینی کرد.

اینجانب این ضایعه را به پیشگاه حضرت ولی عصر( عج)،  رهبر معظم انقلاب اسلامی ، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و به ویژه خاندان گرامی  ایشان، و به آحاد ملت علی الخصوص مردم شریف استان قم ،  روحانیت عظیم الشأن و همه‌ ارادتمندان و شاگردان  آن مرحوم تسلیت می گویم و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم.

علی لاریجانی

مشاور مقام معظم رهبری

 

 

پیام آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت آیت‌الله یزدی

آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان به مناسبت درگذشت عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله محمد یزدی رضوان‌الله تعالی علیه پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

قال رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسد‌ها شیء

با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله محمد یزدی رضوان‌الله تعالی علیه به لقاءالله پیوست.

این عالم بزرگوار از مبارزان راه دشوار انقلاب اسلامی و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی بود و در همه عرصه‌های مهم کشور، صادقانه ایفای نقش کرد. از عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسئولیت‌های خطیر این عالم مبارز و انقلابی بود که در همه این عرصه‌ها در موضع یک عالم دینی و سیاستمدار انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز منافع شخصی و جناحی نتوانست ایشان را از مسیر انقلاب، نظام و رهبری دور کند.

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات برای آن مجاهد پارسا، این ضایعه موسعه و سنگین را به حضرت صاحب‌الزمان (عج)، مقام معظم رهبری، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، شیعیان جهان، بیت شریف و فرزندان مکرّم آن عالم فرزانه و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری و

دبیر شورای نگهبان

 

تسلیت محمدرضا عارف به مناسبت درگذشت آیت الله یزدی

 

در پی ارتحال آیت الله محمد یزدی،عضو مجلس خبرگان رهبری،دکتر محمدرضا عارف در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

انالله و اناالیه راجعون

رحلت فقیه عالیقدر و مجاهد حضرت آیت الله محمد یزدی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این فقیه وارسته که از پرورش یافته گان مکتب امام خمینی (ره) و از مبارزان با حکومت ستمشاهی بود، ضمن تبلیغ و ترویج مستمر معارف دینی و تدریس آموزه‌ها و سیره عملی ائمه اطهار (ع)در به ‌ثمر رسیدن نهضت اسلامی نقشی مؤثر ایفا کرد.

پس از پیروزی انقلاب نیز در سنگرهای مختلف به‌ ویژه در قوه قضاییه ،شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، به ایفای نقش پرداختند.

خدای سبحان این عالم جلیل القدر را که عمری در پارسایی و تبلیغ دین مبین اسلام و تعالیم مکتب اهل بیت (س) زیست، با اولیا خویش محشور دارد.

اینجانب ارتحال آیت الله یزدی را به رهبر معظم انقلاب، به همه دوستداران انقلاب و شاگردان و ارادتمندان ایشان، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و خانواده شریف یزدی به ویژه جناب آقای دکتر تخشید ریاست محترم دانشکده حقوق دانشگاه تهران و همه بستگان عزادار تسلیت می گویم و از درگاه حضرت حق جل و علی برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می کنم.

محمدرضا عارف

 

پیام تسلیت ظریف

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

إذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

 

ارتحال حضرت آیت الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فقید شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم  موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.

اینجانب مصیبت فقدان آن فقیه برجسته را  تسلیت عرض نموده و  از درگاه خداوند منان برای ایشان غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده محترم صبر و اجر  مسئلت می نمایم.

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه

 

 

قالیباف درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

بسم الله الرحمن الرحیم

 إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال روحانی جلیل القدر و عالم مهذب حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی یار و یاور دیرین انقلاب و نظام و رهبری موجب تاسف و تالم گردید .

آیت‌الله یزدی  از شخصیت‌های مورد اعتماد و وثوق حضرت امام (ره)و مقام معظم‌رهبری بودند و در مسئولیت‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام امور اهتمام داشتند که کارنامه درخشان ایشان در سمت های متعدد از جمله ریاست شورای عالی جامعه مدرسین ، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، ریاست و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ،ریاست قوه قضاییه و عضویت در شورای نگهبان بیانگر شایستگی ایشان‌ در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران می باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری ،روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه ،  مردم بزرگوار ایران ، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان ، برای این فقیه گرانمایه رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت

 می‌نمایم .

 محمدباقر قالیباف

 رئیس مجلس شورای اسلامی

 

 

جهانگیری: آیت‌الله یزدی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب حضوری موثر داشت

 

معاون اول رییس جمهوری در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی را تسلیت گفت و افزود: آن مرحوم در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) حضوری موثر داشت.

اسحاق جهانگیری در این پیام تاکید کرد: درگذشت فقیه برجسته آیت الله حاج شیخ محمد یزدی را به علما و فضلای حوزه‌های علمیه، علاقه‌مندان و شاگردان و بستگان به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: آن مرحوم در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) حضوری موثر داشت و پس از انقلاب اسلامی نیز به عنوان رییس قوه قضاییه، رییس مجلس خبرگان رهبری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و عضویت در شورای نگهبان در خدمت نظام و منشاء اثر بود. از خداوند بزرگ برای آن روحانی مبارز غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسالت دارم.

 

جلیلی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام سعید جلیلی  به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

 عالم انقلابی حضرت آیت‌الله محمد یزدی، دژی استوار در دفاع از حریم نظام اسلامی بود که عمر شریف خود را در جهت احیاء اسلام ناب محمدی(ص) سپری نمود.

ایشان شاگردی شایسته برای حضرت امام(ره) و یاوری صادق برای مقام معظم رهبری بود که در مسئولیت‌های بزرگ و بزنگاه‌های سترگ با تمام توان از انقلاب اسلامی پاسداری می‌کرد.

روحش شاد و به پاس یک عمر مجاهدت خالصانه، با پیامبر(ص) و خاندان گرامی‌اش محشور باد.

 

 

دادستان کل کشور: مرحوم آیت‌الله یزدی منشاء خدمات ارزنده در قوه‌قضاییه بود

 

حجت‌الاسلام‌ منتظری دادستان کل کشور در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای‌ عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت عالم و مجاهد نستوه مرحوم آیت‌الله یزدی که همواره سال‌های طولانی منشاء خدمات ارزنده در نظام مقدس جمهوری اسلام به ویژه یک دهه ریاست قوه قضاییه و نیز حوزه‌های دیگر دینی، سیاسی و اجتماعی بودند موجب تاثر و تالم گردید.

آن فقید سعید از شاگردان برجسته امام راحل و از شخصیت‌ها و مدیران برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران بودند که خدمات شایانی در مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی و نیز در دوران انقلاب اسلامی و همچنین در طول دوره خدمت خویش در جایگاه‌های گوناگون، به کشور نمودند و کارنامه‌ای درخشان از خود به یادگار نهادند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت مکرم ایشان از خداوند متعال برای آن عالم عالیقدر رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌نمایم.

محمدجعفر منتظری".

 

 

ولایتی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با انتشار پیامی، ارتحال آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

در پیام علی اکبر ولایتی آمده است: ارتحال یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آیت‌الله یزدی که عمر شریف خویش را قبل از پیروزی انقلاب در نهضت مبارزه با رژیم ستمشاهی و پس از ان در راه خدمت به نظام و مردم به کار گرفت موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

ایشان در دوران نهضت اسلامی بارها طعم تبعید و زندان را تحمل کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز در مسئولیت‌های مختلف از جمله عضویت و ریاست مجلس خبرگان، عضو فقهای شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، امامت جمعه تهران و ... آثار ماندگاری را از خودبرجای گذارد و منشاء خدمات ارزشمندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف بود.

اینجانب درگذشت حضرت آیت‌الله یزدی را به مقام معظم رهبری، ملت شریف، علماء، روحانیت معزز و حوزه های علمیه، شاگردان و علاقمندان و بیت معظم تسلیت عرض نموده، علو درجات از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

 

 

واعظی: آیت‌الله یزدی کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشت

​رئیس دفتر رئیس جمهوری در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام محمود واعظی به شرح زیر است:

 

«انالله و اناالیه راجعون

رحلت عالم پارسا و ربانی، حضرت آیت‌الله محمد یزدی موجب تأثر و تألم خاطر گردید.

این روحانی وارسته که از مجاهدان و مبارزان دوران نهضت اسلامی بود، پس از پیروزی انقلاب، در جایگاه‌های مهم سیاسی و فرهنگی، از جمله ریاست مجلس خبرگان، ریاست قوه قضاییه، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای نگهبان و نمایندگی مجلس شورای اسلامی تمام عمر پربرکت خود را وقف خدمتگزاری به مردم و ترویج ارزش‌ها و معارف اسلامی کرد و کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشت.

اینجانب این مصیبت را به حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان به ویژه خانواده شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.»

 

 

تسلیت سرلشکر باقری در پی درگذشت آیت الله یزدی

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ

ارتحال عالم ربانی، مجاهد نستوه و پارسا آیت‌الله حاج شیخ «محمد یزدی»(ره) عضو برجسته دوره‌های مختلف مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاسف و تاثر فراوان گردید. بی شک برکات وجودی آن عالم عامل که در زمره‌ی‌ پیشتازان نهضت اسلامی و از چهره‌های تاثیرگذار در سنگرها و مناصب راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از برجسته‌ترین یاران وفادار امامین انقلاب و دلسوزان ملت عظیم‌الشان ایران بود در حافظه تاریخی این سرزمین ماندگار و هدایتگر مشتاقان خدمت به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و پیش روندگی انقلاب شکوهمند اسلامی خواهد بود. اینجانب فقدان آن عالم جلیل‌القدر را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)،  نایب برحقش مقام عظمای ولایت و رهبری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، روحانیت معزز و جامعه مدرسین حوزه علمیه، آحاد ملت شریف ایران و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند کریم برای آن فقیه فقید رحمت واسعه الهی و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی و سکینه قلبی و پاداش صابرین طلب می‌کنم.

 

 

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.