وبینار بین المللی نقش دین در سلامت انسان با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد و مشاور ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در این وبینار بیان کرد: «اعلام جنگ ویروس کرونا به جامعه بشری یک آزمایش بزرگ برای ادیان و دین باوران بوده است».

مشاور ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با تأکید بر اینکه احکام دینی ابتدا باید دنیای انسان را آباد کند، گفت: بی توجهی به معنویت و خداپرستی برای انسان، زمانی اتفاق می افتد که فقر، جایگزین امنیت و سلامت و عدالت شود.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی یونسی در وبینار بین المللی نقش دین در سلامت انسان، با تأکید بر نیاز بشر به برخورداری از سلامت، امنیت بهداشتی و روانی، عدالت و آرامش، گفت: دین باید در این جهت بیشترین نقش را در جوامع ایفا کند.

مشاور ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، افزود: احکام دینی ابتدا باید دنیای انسان را آباد کند. زیرا آبادی و امنیت و سلامت دنیای مردم، مقدمه ای برای آبادی آخرت است. لذا ادیان باید دنیا و آخرت انسان را توامان آباد کند. این امر توجه بیشتر رهبران ادیان به احکام دینی خود، برای شفا بخشی بیشتر دردهای بشر را می طلبد. زیرا هر جا که سلامت و رفاه باشد، خدا هم آنجا پرستیده خواهد شد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم از جمله آیه چهارم سوره مبارکه قریش، ادامه داد: بی توجهی به معنویت و خداپرستی برای انسان، زمانی اتفاق می افتد که فقر، جایگزین امنیت و سلامت و عدالت شود.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات با بیان اینکه اعلام جنگ ویروس کرونا به جامعه بشری یک آزمایش بزرگ برای ادیان و دین باوران بوده است، اظهار داشت: ادیان آسمانی و خدمتگزار بشر در جریان این پدیده خطرناک، صف خود را از جاهلان و خرافه پرستان جدا کردند و به یاری انسان های نیازمند پناهگاه و سلامت شتافتند. همچنین علما، دانشمندان دینی و مراجع مذهبی به تخصص متخصصان پزشکی تواضع کرده و از آنان حمایت کردند و بر مردم نیز لازم دانستند که از دستورات پزشکی تبعیت و حمایت کنند.

وی با اشاره به به هماهنگی میان علما و مراجع دینی و دولت و حاکمیت در ایران، گفت: به رغم آنکه این روزها مردم ایران در تنگنای تحریم های تحمیلی آمریکا در رنج و سختی هستند و حتی واضعان این تحریم ها در یک دشمنی آشکار و ضدحقوق بشری از واردات دارو به ایران ممانعت می کنند، رهبران دینی و دولت با تمام توان به حمایت مردم به میدان آمده اند.

یونسی افزود: این هماهنگی میان دولت و پیشوایان دینی و مراجع مذهبی، به دلیل ضرورت های پیش آمده در خصوص سلامت انسان و ر عایت پروتکل های بهداشتی، نه تنها به تعطیلی موقت اماکن عبادی و زیارتی منجر و مانع از هرگونه تجمع عبادتی و زیارتی شد، بلکه این مراکز دینی،‌ این بار به عنوان مکان هایی برای پیشتیبانی و حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا تبدیل شد.

وی تصریح کرد: رهبران و مراجع مذهبی و نهادهای دینی، با حمایت قاطع از پزشکان و کادر درمانی و آسیب دیدگان از کرونا، عملا کارکرد مراکز دینی در خدمت به مردم را عملی کرده و تمامی امکانات مادی و معنوی خود را به حمایت از مردم و معنویت سازمان دادند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، گفت: مراکز دینی و شخصیت های معنوی همزمان، مردم را به دعا برای شفای بیماران فراخوانده و همه امکانات خود را نیز به معالجه آسیب دیدگان از کرونا اختصاص دادند.

وی در پایان از رهبر معظم انقلاب، علما، مراجع و همچنین رهبران ادیان توحیدی به دلیل توجه هوشمندانه به واقعیت پدیده خطرناک کرونا و حمایت از مردم در این کارزار سخت، تشکر و قدردانی نموده و برای شفای همه بیماران کووید 19 دعا کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.