گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پیگیری جماران/

وعده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در خصوص رفع آبگرفتگی ها

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ابراز امیدواری کرد که حداکثر تا 24 ساعت آینده آبگرفتگی معابر اهوار به طور کامل رفع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به اینکه در بندر امام خمینی(س) و شهر چمران آبگرفتگی به صورت بحرانی داریم، گفت: با اقدامات ضربتی که در حال انجام است امیدواریم در چند ساعت آینده و حداکثر ظرف 24 ساعت آب های باقیمانده را منطقه شش اهواز تخلیه کنیم. در خصوص شهرهای چمران و بندر امام هم اقداماتی صورت گرفته که نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

امید بن عباس در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص اقدامات انجام شده برای رفع آبگرفتگی شهرهای استان خوزستان اظهار داشت: الآن در بندر امام خمینی(س) و شهر چمران آبگرفتگی به صورت بحرانی داریم. از دیروز معاون عمرانی استانداری به دستور استاندار در این شهرها مستقر شده تا زودتر بتوانیم حجم آبی که در معابر آنجا هست را تخلیه کنیم.

 

امیدواریم خروج آب از معابر شهرها سریع انجام شود

 

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان افزود: ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز را برای تسریع در خروج آب ها از اهواز به دو شهر مذکور ارسال کردیم و با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم خروج آب از معابر این شهرها سریع انجام شود.

وی تأکید کرد: در اکثر نقاط اهواز مشکل حادّ و بحرانی نداریم و فقط در برخی از نقاط منطقه شش اهواز دچار آبگرفتگی شدید هستیم که آقای استاندار تأکید کردند همه نیروهای شهرداری و آبفا هم پای کار باشند و اقداماتی که لازم است تا رفع آبگرفتگی هایی که باعث اختلال در رفت و آمد و زندگی مردم شده را انجام بدهند و شاهد باشیم که این منطقه هم به وضعیت عادی برگردد.

 

شهرداری اهواز پای کار هست و اقداماتی را انجام داده است

 

بن عباس در پاسخ به سؤالی در خصوص پای کار بودن شهرداری اهواز برای رفع این آبگرفتگی ها، گفت: تا جایی که ما رصد کرده ایم شهرداری اهواز پای کار هست و اقداماتی را انجام داده است. ممکن است در بعضی پروژه ها با سرعت بایسته کار پیش نرفته که کمبود منابع و فرسوده بودن تجهیزات از جمله دلایل آن است. به هر حال در حد مقدورات تلاش کرده اند.

وی با اشاره به مشکلات پمپ های تخلیه آب، افزود: ماحصل اقداماتی که آبفا و شهرداری اهواز در چند ماه گذشته انجام داده اند این بوده که سال گذشته با حدود 180 میلیمتر بارندگی بیش از 10 روز شهرهای اهواز و کارون زیر آب بوده و به منازل مردم نفوذ کرد اما امسال در 48 ساعت بیش از 90 میلی متر بارندگی داشتیم ولی بالای 90 درصد مناطق اهواز شاهد آبگرفتگی نیستند.

 

امیدواریم حداکثر ظرف 24 ساعت آب های باقیمانده منطقه شش اهواز تخلیه کنیم

 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: با اقدامات ضربتی که در حال انجام است امیدواریم در چند ساعت آینده و حداکثر ظرف 24 ساعت آب های باقیمانده را منطقه شش اهواز تخلیه کنیم. در شهرهای چمران و بندر امام هم اقداماتی صورت گرفته اما حجم آب بی سابقه بوده و شهرستان ماهشهر ظرف چند ساعت بالغ بر 120 میلیمتر بارندگی را تجربه کرده است. در عین حال خروج آب در حال انجام است و اگر فرماندار این شهرستان که به صورت میدانی کار را دنبال می کند خبری به ما اعلام کند اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات انجام شده برای پیشگیری از آبگرفتگی های پی در پی شهرهای خوزستان، گفت: الآن ما در فاز مقابله با بحران هستیم اقدامات پیشگیرانه کارهایی بوده که مجموعه شهرداری و آبفا از سال گذشته آغاز کرده بودند که در قالب طرح ضربتی و لایروبی انجام بدهند. ما هم در چند ماه گذشته سعی کرده ایم با پیگیری های میدانی و نظارت جدی تر به این کارها سرعت ببخشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.