در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین جواد اژه‌ای برخی چهره های سیاسی به این خبر واکنش نشان دادند.

حجت الاسلام و المسلمین جواد اژه ای، داماد شهید بهشتی. عکس: خبرآنلاین، محمد کرمعلی

به گزارش جماران، در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین جواد اژه‌ای برخی چهره های سیاسی به این خبر واکنش نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای، داماد ارشد شهید بهشتی و برادر شهید اکبر اژه ای از شهدای فاجعه انفجار حزب جمهوری اسلامی، صبح امروز دار فانی را وداع گفته و به برادر شهیدش پیوست.

 

رهبر انقلاب

 بسمه تعالی

با اندوه و تأسف فراوان خبر درگذشت عالم مجاهد جناب حجةالاسلام آقای دکتر جواد اژه‌ئی را دریافت کردم؛ شخصیت برجسته و ممتازی که سالهای متمادی مجاهدتهای بزرگ و مبارک را بااخلاص و بدون اندک تظاهری عهده‌دار شد. یادگارهای فراموش‌نشدنی برای کشور و انقلاب برجای گذاشت.

تشکیل انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، تشکیل مدارس استعدادهای درخشان کشور، مدیریت پدرانه بر مجموعه‌های نخبگانی جوان، و سازنده در دوران طلائی مدال‌آوری‌های علمی بین‌المللی از جمله‌ی این یادگارهای بی‌همانند است.

این مجاهد خاموش که خود برادر شهیدی عزیز و داماد شهید عالیقدر آیت‌الله بهشتی بود بنای نخبگی و نخبه‌پروری را بر شالوده‌های محکم ایمان وانقلاب استوار ساخت و سپیدروی و سرافراز به ملاقات خداوند رحیم شتافت. اینجانب با تأسف عمیق به همسر گرامی و صبور و فرزندان عزیز و دیگر منسوبان و بازماندگان ایشان و نیز عموم جامعه‌ی نخبگانی کشور تسلیت عرض میکنم. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۹۹/۸/۲۴

 

سید حسن خمینی

بسمه تعالی

برادران گرامی جناب آقای دکتر محمد رضا بهشتی و جناب آقای دکتر علیرضا بهشتی دامت تأییداتهما

درگذشت حضرت حجه الاسلام و المسلمین آقای شیخ جواد اژه ای را صمیمانه خدمت حضرات مستطاب عالی و سایر بازماندگان محترم به ویژه همسر مکرمه آن مرحوم و فرزندان داغدارشان تسلیت عرض می نمایم. 

خدای متعال آن فقید سعید را با اولیاء خویش محشور دارد و به همه مصیبت دیدگان صبر و اجر مرحمت فرماید

سید حسن خمینی

 

علی لاریجانی

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم خدوم و با اخلاص، حجةالاسلام و المسلمین جناب  آقای دکتر  جواد اژه ای  را به خاندان معزز آیت الله شهید دکتر بهشتی، علی الخصوص همکار گرامی، جناب آقای دکتر محمدرضا بهشتی و دیگر بازماندگان  تسلیت عرض می کنم.

خدمات ارزنده‌ علمی و فرهنگی این روحانی فاضل و با همت ، معرّف چهره‌ ای باابتکار  از   عالمِی خدمتگزار است.

از خداوند متعال علوّ درجات آن مرحوم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان و صبر و اجر برای بازماندگانشان را مسألت می کنم.

علی لاریجانی

 

سعید خطیب زاده

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر، در روزهای غمبار خزان ستارگان درخشان جامعه نخبگان علمی و فرهنگی کشور، در سوگ ارتحال معلم‌ و استاد فرزانه، عالم مجاهد و متخلق حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد اژه‌ای نشسته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر اژه‌ای داماد ارشد و تربیت یافته مکتب شهید والامقام دکتر بهشتی رحمت الله علیه بود که سال ها افتخار شاگردی و تلمذ در محضر آن فقیه و متفکر عالی مقام و وارسته را داشت، عمر بابرکت خویش را با نبوغ و خلاقیت در یکی از اساسی ترین و مهمترین مسئولیت های ماندگار کشور در مدیریت آموزش و پرورش فرزندان تیزهوش و نابغه از نسل نوجوان و جوان این مرز و بوم بعنوان سرمایه های ملی ایران عزیز و تاسیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و همچنین مسئولیت نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا صرف نمود.

 این معلم متواضع، نمونه برجسته زیست متعالی بود که همه وجود و عمر با برکت خویش را در تربیت فرزندان ایران اسلامی صرف کرد.

 اینجانب همانند بسیاری دیگر افتخار شاگردی و بهره مندی از دستان پر مهر و محبت و فکر و اندیشه ناب ایشان همچون پدری دلسوز ، روحانی و معنوی را داشتم.

اینجانب ضایعه بزرگ فقدان آن معلم دلسوز و اندیشمند فرهیخته را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیت معظم شهید دکتر بهشتی به خصوص همسر مکرمه و فرزندان ایشان و آحاد جامعه دانشگاهیان و حوزویان به خصوص شاگردان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌‌نمایم. از درگاه خداوند سبحان برای ایشان علو درجات و همجواری با شهدا به خصوص شهید بهشتی و برادر شهیدش و برای خانواده شریف ایشان و کلیه بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

سعید خطیب زاده

 

محمد رضا واعظ مهدوی

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند ، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند :

 قرآن کریم: سوره احزاب ؛ آیه ۲۳ 

دست تقدیر در این روزگار کرونایی، جدایی از بزرگان و فرهیختگانی را مقرر داشته است که فقدان هریک ضایعه ای جبران ناپذیر بر پیکر واحد بشریت رقم می زند.

درگذشت غمبار حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد اژه ای ، استاد روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس ، وزیر اسبق بهزیستی ، معاون فرهنگی نخست وزیر، پایه گذار مدارس استعدادهای درخشان در کشور ،  رئیس هیات مدیره و هیات امناء سازمان اسلامی دفاع از حقوق کودکان (کافل)، و نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در اروپا، ضایعه ای جبران ناپذیر برای جامعه علمی و اجرایی میهن و همه خدمتگزاران راستین انقلاب اسلامی و نیک اندیشان و نیکوکاران کشور است. او که بیش از چهل سال صادقانه زندگی کرد و همواره شجاعانه خروشید و قلبش مالامال از عشق ضعفا و مستضعفان بود ؛ او که طی چهل سال مدیریت و خدمت، زاهدانه زیست و ذره ای از بیت المال نیاندوخت ، او که علم و عمل را با صلابت درهم آمیخت، او که دلسوز و درد مند بود؛ او که نمونه و الگویی از مدیران طراز انقلاب اسلامی بود ، اینک درمیان ما نیست.

اینجانب که سالها در نخست وزیری تحت مدیریت مستقیم ایشان خدمتگزار بودم ، در پیشگاه خداوند متعال نیکی و صداقت و پاکدستی و حساسیت به بیت المال ، ایشان را شهادت می دهم ؛ وخدای بزرگ را بر ورع و زهد و صرفه جویی و قناعت ایشان ، و نیز پیگیری و پشتکار و  رویکرد علمی و توان مدیریتی او گواه می گیرم. 

روحش شاد و روانش متعالی باد. 

اینجانب فقدان این روحانی دانشمند و نیکوکار و نیک اندیش را به بیت معظم شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی ، و اعضا هیات امناء و همکاران هاسب ، علی الخصوص جناب مهندس طحایی مدیر عامل محترم سازمان اسلامی دفاع از حقوق کودکان ( کافل ) و سایر اعضاء هیات امنا و هیات مدیره این سازمان خیریه ، و نیز محضر مقام معظم رهبری  و انجمنهای اسلامی دانشجویان و فارغ التحصیلان اروپا تسلیت عرض می کنم و از ذات اقدس خداوند باری تعالی برای آن عزیز فرهیخته رحمت واسعه و علو درجات مسئلت می نمایم.

محمد رضا واعظ مهدوی

 

 دکتر سید احمد حسینی، مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)

 

 انا لله واناالیه راجعون

درگذشت تاسف بار حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد اژه ای داماد شهید بزرگوار آیت الله دکتر بهشتی و استاد دانشگاه تربیت مدرس که خدمات ارزشمندی را در عرصه های مختلف به مردم شریف ایران اسلامی نموده بودند را به خانواده محترم و بیت شهید والامقام  آیت الله دکتر بهشتی و همه دانشگاهیان عزیز تسلیت عرض میکنم.

از خداوند سبحان برای آن روحانی پرتلاش وخدمتگزار، علو درجات وبرای بازماندگان و بستگان عزیزشان صبری جمیل مسالت می نمایم.

 

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور

 

رئیس دفتر رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد اژه‌ای، اظهار داشت: یقینا خدمات خالصانه و ماندگار این چهره علمی برجسته و مدیر پرتلاش و کارآمد انقلاب اسلامی در خاطر مردم به ویژه جامعه علمی کشور باقی خواهد ماند.

 

پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی درپی درگذشت حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ الَّذِینَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُولئِکَ یَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ‌

خبر درگذشت عالم جهادگر و پرتلاش در مسیر اعتلای نهضت علمی کشور، حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد اژه ای داماد گرامی شهید بهشتی، مایه تأثر و تألم فراوان گردید.

آن عالم ربانی که با ابداعاتی ماندگار هم چون تشکیل انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا و مدارس استعدادهای درخشان، نقشی بی بدیل در شتاب گیری جریان علمی کشور ایفا کرده بود، در سال های با برکت عمر خویش شجره طیبه پرورش نخبگان دانشمند، مومن، متعهد و انقلابی را بر جای گذاشت و به یکی از مصادیق جریان پرثمر وحدت حوزه و دانشگاه بدل گردید.

اینجانب از جوار مضجع منور رضوی ضمن عرض تسلیت این ضایعه به محضر رهبر معظم انقلاب و خانواده ارجمند ایشان، برای آن مرحوم علو درجات و همجواری با برادر شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

 

تکمیل می شود..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.