سعید حجاریان در این نامه توجه همایون را به ارزش والای پدر در بهره گیری از اسلاف و هنرمندان معاصر آواز و موسیقی و تأسیس مکتب خود توجه داده و مرحوم استاد را نماینده فرهنگی منطقه ای دانسته که افغان و ترک و عرب و کرد هم با آوازهای وی مأنوس و سرمست و عشق ورزی میکرده اند.

یکی از مخاطبان جماران در خصوص نامه اخیر سعید حجاریان به همایون شجریان مطلبی را ارسال کرده که متن آن در پی می آید: «نامه اخیر سعید حجاریان به همایون شجریان واکنش های مختلفی را خصوصا در میان اصولگرایان در پی داشته است.

به نظر من وجه سیاسی تسلیت کمترین اهمیت را داشت. سعید حجاریان در این نامه توجه همایون را به ارزش والای پدر در بهره گیری از اسلاف و هنرمندان معاصر آواز و موسیقی و تأسیس مکتب خود توجه داده و مرحوم استاد را نماینده فرهنگی منطقه ای دانسته که افغان و ترک و عرب و کرد هم با آوازهای وی مأنوس و سرمست و عشق ورزی میکرده اند.

قبول دارم که لحن نویسنده در نامه نصیحت گونه است و در عین حالی که شناخت و اشراف خود را از وضعیت موسیقی به رخ کشیده نیاز موسیقایی جامعه برای زنده ماندن و ادامه راه و تنظیم دستاوردهای آوازی و گسترش آن را از فرزند خلف یادآوری کرده است. باید ببینیم رابطه نویسنده با حضرت استاد و خانواده ایشان تا چه حد نزدیک بوده که به خود جرأت داده تکالیفی را بر همایون عزیز بار کند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.