پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در آئین بهره برداری از طرحهای ملی وزارت راه و شهرسازی مطرح شد؛

تازه ترین اقدامات دولت در زمینه مسکن از زبان رییس جمهور

رئیس جمهور با ابراز رضایت از روند پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن گفت: باید تا پایان این دولت همه 400 هزار واحد مرحله سفت کاری ها را گذرانده باشند و هر کاری که دولت باید انجام دهد به عنوان وظیفه انجام خواهد داد و بانکها و سازمان برنامه و بودجه ضروری است که کمک کنند تا این کار بزر گ را به مقصد برسانیم.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور، حوزه مسکن را پیشران بسیار مهم بخش گسترده ای از صنایع کشور برشمرد و تاکید کرد که تکمیل طرحهای این حوزه با توجه به نقش مهم آن در عرصه اشتغال زایی، باید تا پایان دولت دوازدهم، با شتاب ادامه یابد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرحهای ملی وزارت راه و شهرسازی، "ساماندهی بافت های فرسوده" و " شهرکسازی " را از سیاستهای دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن و شهرسازی دانست و اظهارداشت:طرح احیا، بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده به طور گسترده در این دولت پیگیری شد و این موضوع به عنوان یکی از سیاستهای دولت در بخش مسکن ادامه می یابد

رئیس جمهور به طرح مسکن مهر و بسته شدن پرونده آن در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: مسکن مهر طرح بزرگی بود که در دولت نهم و دهم و با هدف ساخت 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی آغاز شد که در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، از این تعداد تقریبا  690 هزار واحد به اتمام رسیده بود.

دکتر روحانی گفت: عملا بار عظیم پیشبرد این طرح و تهیه امکانات اولیه زیربنایی،  بر دوش دولت های یازدهم و دوازدهم و دستگاه های ذیربط قرار گرفت به گونه ای که در دولت تدبیر و امید یک میلیون و 355 هزار واحد مسکونی مهر به اتمام رسید و تحویل متقاضیان داده شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همین امروز بیش از 40 هزار واحد از این واحدها افتتاح شد، اظهارداشت: تقریبا این پرونده بسته شده است و 50 هزار واحد دیگر است که دوستان باید تا پایان دولت تکمیل کرده و تحویل بدهند.

دکتر روحانی افزود: حدود 100 هزار واحد هم هست که دارای مشکل هستند، حدود 70هزار واحد متقاضی ندارد یعنی جایی ساخته شده که اصلا کسی متقاضی نیست و جاهایی هم هست که این مسکن‌ها دارای مشکلات حقوقی می باشند و باید در دادگاه‌ها به وضعیت آنها رسیدگی شود که  شمار این واحدهای دارای مشکلات حقوقی، حدود 40 یا 50هزار واحد است.

دکتر روحانی در ادامه به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت:  قرار ما این است که در قالب این طرح 400 هزار واحد مسکونی در دولت دوازدهم در کنار دیگر طرحها،  به شمار مسکن های ساخته شده، اضافه شود.

رئیس جمهور با ابراز رضایت از روند پیشبرد این طرح گفت: باید تا پایان این دولت همه 400 هزار واحد مرحله سفت کاری ها را گذرانده باشند و هر کاری که دولت باید انجام دهد به عنوان وظیفه انجام خواهد داد و بانکها و سازمان برنامه و بودجه ضروری است که کمک کنند تا این کار بزر گ را به مقصد برسانیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن درخور توجه است و وزیر راه و شهرسازی لازم آمارهای مرتبط با این حوزه را ارائه کند، افزود:  از اینکه امروز 52 هزار واحد مسکونی را به بهره برداران عزیز تقدیم کردیم، بسیار خوشحالیم و امیدواریم این روند تا پایان دولت تداوم یابد.

 رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی کشور در بخش تولید مصالح ساختمانی و همچنین مهندسین کارآمد در حوزه مسکن، گفت: امیدوارم به کمک هم بتوانیم در این امر مهم که برای اقتصاد ما بسیار مهم است، گام ارزنده ای برداریم.

دکتر روحانی اظهارداشت: امسال که سال جهش تولید است، قطعا یک بخش مهم تولید ما مسکن است و مسکن می‌تواند یک تحول بزرگ هم در تولید و هم در مساله اشتغال به وجود بیاورد.

متن کامل سخنان رئیس جمهور نیز بزودی منتشر می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.