آیت الله حسن صانعی گفت: هرچه بگردید برادر من را پیدا نمی کنید. برای اینکه در قید حیات ظاهری نیست و او در حیات آخرت زندگی می کند. او مثل کوه احد و کوه دماوند بود و از هیچ کس، جز خدا، ترسی نداشت. لذا اسلام ناب را برای همه مردم ترسیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره کوتاهی به زندگی مرحوم آیت الله العظمی صانعی گفت: همه مسلمانان دنیا چشمتان به این شهر بود که اجتهاد و اسلام ناب را برای شما ترسیم کند. او مثل کوه احد و کوه دماوند بود. او کسی بود که از هیچ کس، جز خدا، ترسی نداشت. لذا اسلام ناب را برای همه مردم ترسیم کرد.

به گزارش جماران، آیت الله حسن صانعی در مراسم تشییع این مرجع عالیقدر شیعه گفت: برادر من در هشت سالگی مادرش را از دست داد و در حالی که اوضاع خوبی نداشتیم به اصفهان آمدیم و پدر من این بزرگوار را به مکتب برد. بعد از مدتی آمد به فرزندش سر بزند و ببیند چه پیشرفتی کرده است. آخوند مکتب گفت این بچه را بردار و برو. بعد از یک هفته گفت از هر جای قرآن، گلستان و هر کتابی می خواهید بخواند. آخوند مکتب گفت من پیش بینی کرده ام این فرزند این جور نیست که تو خیال کرده ای؛ این سرسخت حرکت می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ملت عزیز، شما چند روز قبل کجا بودید؟ هرچه بگردید برادر من را پیدا نمی کنید. برای اینکه در قید حیات ظاهری نیست و او در حیات آخرت زندگی می کند. همه مسلمانان دنیا چشمتان به این شهر بود که اجتهاد و اسلام ناب را برای شما ترسیم کند. او مثل کوه احد و کوه دماوند بود و از هیچ کس، جز خدا، ترسی نداشت. لذا اسلام ناب را برای همه مردم ترسیم کرد.

وی افزود: این مرد دو ساعت خواب داشته و شش ساعت متون اخبار و روایات را مطالعه می کرده است. چه کسی را سراغ دارید شش ساعت متوالی کتاب های مقدس قرآن و متون احادیث را بررسی کند و در کنار اینها مطالبی متناسب با عقل و فکر و ذکر مردم آزاده پیدا کند؟! کسی که وقتی امام را دید دل به هیچ کس نبست و تمام زندگی اش را وقف امام کرد.

آیت الله صانعی با اشاره به پیام های تسلیتی که از طرف مسئولین و مردم صادر شده، اظهار داشت: شما این راه را ادامه دهید. ان شاء الله فرزند عزیزش، که خود فاضل و مجتهدی است، با اجازه اجتهاد پدر عزیزش راه پدر را ادامه و کارهایی که باقی مانده را انجام  دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.