پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

آیت الله نوری امام جمعه خرمشهر در دوران دفاع مقدس روایت کرد:

وقتی امام خمینی (س) به احترام دو رزمنده ایستادند

​آیت الله سیدابوالحسن نوری امام جمعه خرمشهر در دوران دفاع مقدس از دیداری مهم با امام خمینی (س) و رفتار احترام آمیز ایشان با دو رزمنده در آن ملاقات می گوید.

پایگاه خبری جماران: آیت الله سیدابوالحسن نوری امام جمعه خرمشهر می گوید: در هنگامه نبردهای سنگین تن به تن و کوچه به کوچه در خرمشهر پس از کارشکنی‌های بنی‌صدر و عدم حمایت از مدافعان خرمشهر به تهران و زیارت امام شتافتم. برادران مصباحی که بعدها علی آنها شهید شد هم با من همراه بودند وقتی توفیق دیدار با آقا دست داد از وضعیت خرمشهر گزارشی خدمتشان تقدیم کرد و با جدیت به امام گفتم دشمن جنگ را جدی گرفته است اما مسؤولان ما(بنی صدر) نه؛ یک روز پس از این دیدار ... پیام محکم امام را شنیدیم که خطاب به مسؤولان اعلام کردند جنگ را جدی بگیرید.

آیت الله نوری افزود امام در آن دیدار ضمن ابلاغ سلام به مدافعان خرمشهر مبلغی را نیز به اینجانب برای مخارج جنگ در خرمشهر دادند.

77

احترام و تکریم امام به رزمندگان اسلام

آیت الله نوری اضافه می‌کند: در خلال همان دیدار مهم با امام (ره) هنگام خداحافظی برادران مصباحی در آستانه اتاق آن حضرت، مشغول بستن بند پوتین خود شدند، به چشم خود دیدم امام به احترام این دو رزمنده در آستانه در با حالت ادب ایستاده بودند در حالی که این دو رزمنده متوجه ایستادن احترام آمیز امام بر بالای سر خود نبودند. این مطلب نمونه ای از قدر شناسی امام نسبت به رزمندگان اسلام بود.

خبرگزاری بین المللی قرآن، تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.