سی‌وپنج سال پیش در چنین روزی، امام خمینی (س)، طی حکمی از فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواستند تا بر اساس اصل 150 قانون اساسی اقدام به تشکیل نیروهای سه‌گانه زمینی، هوایی و دریایی قوی نمایند.

به گزارش جماران؛ به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سالروز تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه دست خط مبارک حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان سند تاریخی بسیار مهم و کمتر دیده‌شده در سالروز تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه را منتشر کرد.

بیست و ششم شهریورماه یادآور یکی از اقدامات راهبردی حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) در مسیر تحقق اقتدار و قدرت بلامنازع انقلاب اسلامی است.

سی‌وپنج سال پیش در چنین روزی، حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه)؛ امید مستضعفان جهان با دوراندیشی و عزم و اراده انقلابی و پیش‌بینی مدبرانه‌ای که از شرایط سیاسی، نظامی و امنیتی آن مقطع جنگ و شرایط آینده منطقه داشتند، طی حکمی از فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواستند تا بر اساس اصل 150 قانون اساسی اقدام به تشکیل نیروهای سه‌گانه زمینی، هوایی و دریایی قوی نمایند.

معظم له با تصریح به نقش سپاه در نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و یادآوری این مهم که انجام این نقش بدون آمادگی کامل سپاه از جهت تجهیزات و آرایش جنگی و فنون دریایی، زمینی و هوایی امکان‌پذیر نیست لذا به فرمانده وقت مأموریت دادند تا هر چه سریع‌تر سپاه پاسداران را مجهز به نیروهای زمینی، هوایی و دریایی قوی نمایند. با اجرای این فرمان، روند موفقیت‌های سپاه پاسداران و اثرگذاری آن در معادلات جنگ، دوشادوش ارتش جمهوری اسلامی و با بهره‌گیری از نیروی عظیم بسیج مردمی، سرعت گرفت.

حکم امام

این حکم که نشانگر عمق نگاه امام (رضوان‌الله تعالی علیه) به تحولات منطقه و لزوم حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر برخورداری از توانمندی‌های نظامی همه‌جانبه است، اینک و پس از سی‌وپنج سال حقانیت اهداف راهبردی امام (ره) را به اثبات رسانده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان و پاسداران عزیز که همواره با تبعیت از امامین انقلاب اسلامی امروز بر بلندای اقتدار و قدرت ایستاده و ضمن صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، با حمایت از جریان گسترش یافته جغرافیای مقاومت در سطح منطقه و فرا منطقه پیام انقلاب را به گوش جهانیان رسانده و نقشه‌های شوم دشمنان را یکی پس از دیگری در هم شکسته است. امروز دوست و دشمن اذعان دارد که قدرت بازدارنده یگان موشکی هوافضای سپاه که خواب را از چشم دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام ربوده است مرهون دوراندیشی امامین انقلاب اسلامی است.

باوجود همه ترفندها و برنامه‌های استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌المللی و ارتجاع منطقه، طی این چهل سال موازنه معکوس قدرت در ابعاد مختلف شکل گرفته و در پی موفقیت‌آمیز بودن سیاست "بازدارندگی راهبردی" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار نیروهای سه‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران با کاهش هژمونی دشمن، قدرت منطقه‌ای و صلابت فرا منطقه‌ای و عزت و اقتدار بین‌المللی جمهوری اسلامی افزایش پیداکرده است.

بی شک امروز صلابت و ایستادگی رزمندگان در جغرافیای بزرگ مقاومت در برابر دشمنان قسم‌خورده؛ به‌ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، ملهم از قدرت مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بر اساس تدبیر هوشمندانه امام بزرگوار (ره) در کوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شکل گرفت. اگر امروز پایگاه تروریست‌های آمریکایی که دستشان به خون سیدالشهدای مقاومت؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش آلوده است، در عین‌الاسد موردتهاجم بی‌سابقه و تاریخی موشک‌های سپاه قرار می‌گیرد و یا پیشرفته‌ترین پهپادش بر فراز آب‌های نیلگون خلیج‌فارس توسط پدافند فوق پیشرفته سرنگون می‌شود و یا تفنگداران بزدل آمریکایی توسط دریادلان نیروی دریایی سپاه به اسارت گرفته می‌شود، همه و همه نتیجه تدبیر امام عزیز (ره) در صدور فرمان تشکیل قوای سه‌گانه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیست و ششم شهریور سال 1364 در گرماگرم دفاع مقدس مردمان این سرزمین است؛ و امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مفتخر است که با تبعیت از خلف صالح آن امام عزیز؛ حضرت آیه الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و برخورداری از حمایت‌های همه‌جانبه معظم له و ملت شریف ایران به این موفقیت‌ها نائل‌آمده است. بی‌شک اگر درایت‌ها، تدابیر و خط‌مشی‌های ایشان در حمایت‌های بی‌دریغ از نیروهای مسلح؛ به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، کشور عزیزمان ایران اسلامی، مردم غیور و انقلابی و نیروهای مسلح در چنین جایگاه رفیعی قرار نداشتند.

امید است با تبعیت کامل از رهنمودهای معظم له پرچم پرافتخار و پیروز انقلاب اسلامی به دستان باکفایت ولی‌الله الاعظم؛ امام زمان (عج) برسد. به امید پیروزی اسلام ناب محمدی (ص) بر کفر و شرک و نفاق جهانی.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.