مردم در راهپیمایی خود در روز عاشورا پیکر شهدا را تشییع کردند، اما تظاهرات مردم با دخالت ماموران رژیم باز هم به خاک و خون کشیده شد.

به گزارش جماران؛ در شهر مذهبی و انقلابی کاشان هم، بیش از 100 هزار نفر از مردم در روز تاسوعا راه‌پیمایی بزرگ خود را از مسجد آقا بزرگ آغاز کردند. این راه‌پیمایی بدون هیچ حادثه و با نظم کامل تا ساعت سه و نیم بعدازظهر ادامه ‌یافت. همچنین مردم پس از خواندن نماز در خیابان فین کاشان پراکنده شدند. شب‌هنگام نیز مردم شروع به تظاهرات کردند که با دخالت مأموران رژیم به خشونت کشیده شد. در این میان در اثر تیراندازی مأموران در خیابان پامنار دو نفر (شهید سید مصطفی بنی هاشمی - شهید غلامرضا عارضی) به شهادت رسیدند. 

در روز عاشورا نیز هیئت‌ها و دسته‌های سینه‌زنی کاشان در مسجد آقا بزرگ تجمع کردند. در این روز حجت‌الاسلام اسحاق مشکینی و آیت‌الله امامی کاشانی علیه رژیم پهلوی سخنرانی کردند. مردم در راه‌پیمائی خود پیکر شهدا را تشییع کردند، اما تظاهرات مردم با دخالت ماموران رژیم باز هم به خاک و خون کشیده شد. بطوری که بر اثر حمله و تیر اندازی ماموران یک نفر شهید (شهید عباس افشار) و 12 نفر (از جمله شهید علی اکبر جهانی که بعداً در اثر جراحات وارده به شهادت رسید) به شدت زخمی شدند.

 

منبع: کتاب انقلاب اسلامی در کاشان

نوشته: دکتر سید اصغر ابن الرسول

مرکز اسناد انقلاب اسلامی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.